Gå til innhold

Moren min sier at jeg har en svak personlighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva vil det si? jente 22

Anonymkode: 6a2b7...3e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke godt å si hva hun mener. Kanskje at du er litt unnvikende/ lite tydelig og ikke krever så mye? Ikke står opp for deg selv?

Eller at du gir etter fort for andre?

Hvorfor og i hvilken setting sa hun noe sånt? 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Spør hun rett ut hva hun mener med det. Har selv en mor som ikke har noe filter, men så tar jeg det ikke personlig. 

Edit: Må bare understreke at vi har et  kjempe godt forhold og jeg er langt i fra usikker på meg selv. Hun er vel kanskje den eneste som er helt ærlig med meg som ikke pynter på sannheten. 

Endret av Kenelz
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tenker at det er en stygg ting å si til datteren sin.

Endret av Rytz
  • Liker 18
Skrevet

at du får henne til å føle seg dårlig fordi du er mindre kranglevoren, slitsom, kverulant, og "jeg sier bare meningen min"-person enn henne.

Anonymkode: 264b9...5b3

• Liker 3
Skrevet

Spør henne hva hun mener.

Men uten å ha toneleie eller kontekst så tolker jeg det til at man kanskje er litt stille og ikke helt står opp for seg selv? At man forsvinner litt i mengden typ. 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du har en mor som tar mye plass (sterk personlighet) og at du har lært å ta liten plass så hun kan ta din?

Anonymkode: 00cf2...b3e

• Liker 5
Skrevet

At hun er en dårlig mor. 

• Liker 7
Skrevet

For en stygg ting å si. Moren min kunne sikkert sagt noe tilsvarende. Jeg tror det grunner i usikkerhet, og sikkert at hun ikke er så glad i meg.

Anonymkode: a7f4b...f2d

• Liker 3
Skrevet

Tenker vi alle har en personlighet som utgjør grunnlaget i hvem vi er. Denne kan i utgangspunktet verken kalles svak eller sterk.
Men når det er sagt, når det snakkes om sterke personligheter, så forbinder jeg dette med en karismatisk, autentisk person. En som ikke prøver å endre seg for å passe inn. En som er tydelig. 
Er en svak personlighet så det motsatte...  i tilfelle, så burde iallfall din mor ha spart seg for kommentaren. Om man mener sin datter er svak, så prøver man vel heller å styrke. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde blitt oppriktig lei meg hvis moren min sa noe slikt til meg. En ting er å si at noen er sjenerte eller ikke tar så stor plass, men i mine øyne er det å si svak personlighet noe ufint.

• Liker 1
Skrevet

HVIS DU SOM MOR ELLER MOREN DIN SIER DETTE TIL DEG SÅ ER DET INGENTING ANNET ENN SLEMT! 
Ikke normaliser dårlig oppførsel av foreldre. 
det er garantert ikke jentungen her som det er noe feil med, men moren. 
moren har sikkert det dårlig med seg selv, kanskje en narsissistisk forstyrrelse. Det er ekstremt mange sånn foreldre som trykker barna sine ned.  Derfor nevner jeg det. 

du er ikke vak. Og du har ikke en svak personlighet. 
si til moren din at det hun sa var ikke ok, men hvis hun likevel føler behov for å si sånt kan hun starte med til seg selv i speilet. 

Anonymkode: e7eba...dd2

• Liker 4
Skrevet

Moren din mangler ord på å beskrive hva hun mener. Å ha en sterk personlighet er ikke bra.. Google sterk personlighet og les.. ingenting positivt med det. Å ha en mindre sterk personlighet betyr faktisk at du er raus, tilpasningsdyktig, har sosial kompetanse og relasjonskompetanse..  

Vær glad du ikke har en sterk personlighet du! 
alle har en personlighet.. du er som du er, og andre får ha sin personlighet.. bare vær glad du er som du er ❤️

• Liker 2
Skrevet

Det kan fort bety at moren din er dominerende og uten antenner, og ikke skjønner hvorfor du ikke er mer selvsikker enn det hun oppfatter deg som.

Vil man barnet sitt godt, slenger man ikke ut noe slikt uten videre. Hvis det var alt hun sa, er det ren kritikk uten støtte, veiledning eller forståelse. Det sier i så fall mer om din mor enn om deg. 

• Liker 5
Skrevet

Det betyr bare en ting, at moren din er ei ordentlig kjip dame.

Prøv å legge det bak deg.

Moren min har sagt sånne type ting til meg og, det handler om hennes manglende antenner. Hun har lagt det av seg etter ett av søsknene kuttet kontakt i en lang periode. 

Anonymkode: e1bf4...7e0

• Liker 2
Skrevet

En sterk personlighet innen psykologien er en person som takler stress og motgang godt, Resilent personlighet. Så da mener hun sikkert at du ikke takler det så godt? Men om det var lurt av din mor å legge det frem på denne måten er sikkert åpent for diskusjon. 

• Liker 2
Skrevet

Litt typisk jente/dame tenker jeg. Ikke unormalt dette selv om man selv kansje ikke helt tror på det. 

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden):

Litt typisk jente/dame tenker jeg. Ikke unormalt dette selv om man selv kansje ikke helt tror på det. 

Det er ikke vanlig å legge det frem sånn for noen, spesielt ikke egne barn.

Man kan si du er jo ekstra sårbar nå om dagen etc, ikke komstantere hele personligheten med et nedlatende begrep. 

Anonymkode: e1bf4...7e0

• Liker 2
Skrevet
Apis skrev (5 minutter siden):

En sterk personlighet innen psykologien er en person som takler stress og motgang godt, Resilent personlighet. Så da mener hun sikkert at du ikke takler det så godt? Men om det var lurt av din mor å legge det frem på denne måten er sikkert åpent for diskusjon. 

Tja. Nå er det mye mer som spiller inn på hvordan man takler stress/motgang, som hvilken personlighet man har.

Nettverk, sosial støtte, økonomi etc.

Anonymkode: f63d8...8ef

• Liker 2
Skrevet

Min mor sa det til meg jevnlig gjennom hele oppveksten, helt fra jeg var liten. Jeg tror det betydde at jeg var feil, på en eller annen måte, men ikke hvordan. Hun sa også ting som at det er ikke rart at du blir mobbet når du står så rart med beina osv. 

Helt ærlig, det er hun som har et problem. Ingen skal snakke sånn til barna sine. 

Anonymkode: 9a334...cf0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...