Gå til innhold

Roomie som tar ting av meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alright, vi er alle voksne og greie, men det er alltid noe som forsvinner hos meg til tross for at vi alle tilsynelatende har det vi trenger. Nå er det noen D-vitaminpiller som har minket hos meg, ganske mange faktisk, så jeg vurderer å bytte de ut med noe annet. Suketter, ingenting farlig. Vil bare at de skal forstå at jeg ikke er så uoppmerksom og dum som de antar jeg er. Jeg observerer mer enn jeg snakker. Jeg vet ikke hvem som driver og stjeler fra meg, og det er alltid små ting, men i det store og det hele koster det meg litt. Suketter er vel rimelig uskyldig?

Anonymkode: 339a1...a10

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg tatt tingene mine og oppbevart de et sted der ingen andre har lett tilgang til de.

• Liker 7
Skrevet

Hadde heller byttet dem ut med avføringspiller. 😂

Anonymkode: 60f8d...a10

• Liker 17
Skrevet

Ja altså, det er mye jeg kan bytte det ut med, men hvor slem kan jeg være uten å være slem, hvis det gir mening?😂

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde også ett par sånne tåpelige idioter i samme kollektiv, for noen år siden nå. 

hvis jeg for eksempel forsøkte å koke meg ett par egg til frokost, så kunne jeg snu ryggen til i max 10 sekunder. Men så kom det en forbanna kødd, og snappet de kokte eggene rett ut av kasserollen min. Eller hvis jeg hadde ferdig-stekt noe mat i en stekepanne på ovnen, men jeg måtte hente en passende tallerken fra mitt eget værelse, så stod noen andre og hadde allerede gaflet innpå det aller meste innen jeg rekker å komme tilbake til kjøkkenet. 

man er rett og slett nødt til å oppbevare absolutt ALT mulig inne på vårt eget lille rom. Ellers kom det en eller annen tufs, og forsøkte å rappe med seg ett eller annet.            

Anonymkode: 3b49c...427

• Liker 2
Skrevet

Kan dere ikke ha et typ "møte" hvor du tar opp dette med dem? 

Greit nok - oppbevar ALT på rommet ditt, MEN det skal ikke være nødvendig. Og er du tøff nok, ta det opp. Disse menneskene som tar seg til rette, trenger å bli satt litt på plass også. Ikke la dem komme unna med å oppføre seg slik, da kommer man ikke langt i livet si.

• Liker 5
Skrevet

Ville skrevet en lapp på pillebrettet "kjøp dine egne piller!"

Anonymkode: 4ee14...95e

• Liker 4
Skrevet

Har du gjort noe mot dem?
Jeg tok slike småting fra mine roomies da jeg var 18 og var for redd for konfrontasjon,og det var min passiv-aggressive måte å ta "hevn" på, da de var dritt mot meg 😅
Super patetisk, og heldigvis har jeg vokst fra den sort! 

Anonymkode: afb19...bb9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ville skrevet en lapp på pillebrettet "kjøp dine egne piller!"

Anonymkode: 4ee14...95e

Dette! Og hadde etter at vedkommende hadde lagt merke til lappen hatt alt gjemt inni en boks7eske på rommet 

Anonymkode: f2846...9b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette! Og hadde etter at vedkommende hadde lagt merke til lappen hatt alt gjemt inni en boks7eske på rommet 

*etter at vedkommende hadde lagt merke til lappen så hadde jeg hatt alt gjemt inni en boks eller eske inne på rommet ....

Skrevet

Hvis du bytter de ut med suketter så er det ikke sikkert de merker det engang. Bare svelger de rett ned. Bruker du avføringspiller så finner du raskt ut hvem tyven er. 

Anonymkode: 66acf...663

• Liker 5
Skrevet

Ikke vær så redde for å si ifra når sånne ting skjer om og om igjen. Disse personene som er respektløse
overfor andres "ting og mat etc" må jo få en litt krass tilbakemelding og vite at de er både sett
                                                                                                                             og dette er ikke grei oppførsel! :nei: 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg hadde også ett par sånne tåpelige idioter i samme kollektiv, for noen år siden nå. 

hvis jeg for eksempel forsøkte å koke meg ett par egg til frokost, så kunne jeg snu ryggen til i max 10 sekunder. Men så kom det en forbanna kødd, og snappet de kokte eggene rett ut av kasserollen min. Eller hvis jeg hadde ferdig-stekt noe mat i en stekepanne på ovnen, men jeg måtte hente en passende tallerken fra mitt eget værelse, så stod noen andre og hadde allerede gaflet innpå det aller meste innen jeg rekker å komme tilbake til kjøkkenet. 

man er rett og slett nødt til å oppbevare absolutt ALT mulig inne på vårt eget lille rom. Ellers kom det en eller annen tufs, og forsøkte å rappe med seg ett eller annet.            

Makan til oppførsel. Er folk virkelig så frekke? 

Her hadde vedkommende fått god gammeldags oppdragelse fra meg. Tviler på noe annet virker. 

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet

Dette er noe av det frekkeste jeg har hørt fra kollektiv beboere. Håper du tok dem på det. Jeg hadde vist kasselpappen, og krevd hver eneste krone tilbake, og sagt at de fikk se til å kjøpe sin egen mat. Deretter hadde jeg sagt opp på dagen. Hadde ikke giddet å bo med noen som ikke forstår forskjell på mitt og ditt. Hadde også sagt grunnen til huseier.

Skrevet

Takk for svar! Jeg har ikke gjort noe galt mot dem, jeg er veldig "grei" å ha med å gjøre. Muligens kan hen som stadigvekk tar av meg tenke at jeg er liten, dum, tafatt og ubetydelig, og at det ikke er så farlig med meg siden jeg ikke gjør en flue fortred. Hen er den type person som kan teste folk, sier min intuisjon, jeg har hatt en skurrende magefølelse siden dag en, men har valgt å tro at dette er gode, ærlige folk. Jeg er ikke flink til å si ifra, ofte klarer jeg ikke å stole på meg selv engang, type "har det egentlig blitt mindre i den boksen med piller eller er jeg bare helt på tur?"

Jeg åpna en helt ny boks i dag, helte ut pillene og fylte den med suketter, så får de bare få d-vitaminmangel om de ikke merker det. 

• Liker 2
Skrevet

Drøyeste snylterne jeg har hørt om, skjønner ikke hva som foregår i hodene på den type folk. Eier ingen skam!

• Liker 3
Skrevet

Men, ligner d-vitamin tablettene på suketter, da??? Og får du suketter inn i munnen bare et sekund før du svelger, så kjenner du jo med en gang smaken. Håper de ligner iallefall😀

Anonymkode: 4a335...98a

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men, ligner d-vitamin tablettene på suketter, da??? Og får du suketter inn i munnen bare et sekund før du svelger, så kjenner du jo med en gang smaken. Håper de ligner iallefall😀

Anonymkode: 4a335...98a

De er bittelitt mindre og spissere i kantene, disse sukettene. Men det gjør ingenting, om de synes pillene har forandret seg siden sist får de bare synes det. Jeg tenker at jeg gjør det helt åpenlyst, da skjønner de jo uansett at jeg har fått det med meg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde hatt gaffatape rundt lokket. Regner med at personen da tar hintet.

Anonymkode: 731e7...34a

Skrevet

Kan du ikke sende dem en melding, hvis dere har en gruppechat sammen? noe sånt som "Hei! Jeg har lagt merke til at noen driver og bruker opp ting som vitamintilskudd og diverse fra skapet mitt. Det er ganske kjipt siden jeg ikke har så god økonomi for tiden. Synes vi burde kunne stole på hverandre når vi bor sammen. Spør heller hvis du må låne noe :)". Hvis du sliter med å sette grenser for deg selv har du en god sjanse til å øve på det nå. Det er en egenskap som du bør lære deg før eller siden. Hvis ikke kommer du sikkert til å oppleve mange lignende situasjoner i fremtiden. Er dessverre en del egoistiske og kjipe folk der ute, da må man være direkte og stå på sitt.

Anonymkode: 73b39...e3b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...