AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1 Skrevet 27. november 2020 Spare opp og totalrenovere? Fikk overslag på 350 000 kr fra Comfort! Fikse litt overflatisk? Har et under 3 kvm stort bad. I følge selgers egenerklæring ble det i 2005 laget sluk til dusj vha egeninnsats og faglært, men ingen papirer på det. Det funker fint og er ingen fukt på badet. Har hatt elektriker innom som installerte Pax dyr og fin vifte. Delvis malte veggflater med våtromsmaling og flislagt en vegg med innfliset speil, samt gulvet er flislagt og lagt varmekabler. Tror dette må være gjort før 2005. Utvendige rør går langs gulvet. Doen har en skylleknapp som er løs og irriterer vettet av meg. Baderomsmøblene er utslitte. Vasken klukker når jeg bruker vasken på kjøkkenet. Har prøvd Mudin uten effekt. Badet er nitrist. Tenker jeg kan male flatene på nytt, men da bør alt av dusj, høyskap, do og vask byttes ut til noe nytt. Må ha fagmann til det. Har vaskemaskin i kjelleren, kanskje bør jeg lage opplegg for vaskemaskin mtp alderdommen? Om 40 år altså? Hvis jeg bor her fortsatt da... Flisene er også nitrist. Lyst å legge flis på flis på gulvet og veggen, og henge opp et rundt speil. Men vet jo ikke hvor lenge varmekablene holder stand og om flisene da må brekke opp på nytt. (Fintfungerende varmekabler hittil). Og om rørene er så gamle at jeg liksågodt kan bytte ut de og. Huset er fra 1954. Noen som har oppgradert gammelt bad og vet litt hva ting koster? Tips og råd og erfaringer? Anonymkode: 6772c...a97
newman01 Skrevet 27. november 2020 #2 Skrevet 27. november 2020 Legg flis på flis, mal veggene, bytt baderomsmøbler og sett inn dusjkabinett. Ingen bekymringer de neste 20 årene 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 Få et tilbud til. Vi fikk 250 fra en og 350 fra en annen. Vurder ellers mikrosement, nytt dusjkabinett og nytt servantskap. Anonymkode: 1ca6a...93b 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 Vi er midt i oppussing nå. Bruker comfort faktisk. 4 kvm, kun dusj og vask. Hele badet var flislagt, skal ha belegg og plater. Estimert pris 155 000kr + innredning. Kan ikke skjønne hvordan du har fått så høy pris? Anonymkode: 1f168...aa9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi er midt i oppussing nå. Bruker comfort faktisk. 4 kvm, kun dusj og vask. Hele badet var flislagt, skal ha belegg og plater. Estimert pris 155 000kr + innredning. Kan ikke skjønne hvordan du har fått så høy pris? Anonymkode: 1f168...aa9 Da skal de altså pigge gulv helt ned, fjerne på veggene, nytt sluk, noen nye rør, nye varmekabler, ny vifte. Altså gjøre alt bortsett fra bytte av rør fra kjelleren rett under Anonymkode: 1f168...aa9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #6 Skrevet 27. november 2020 Kjøp et ordentlig dusjkabinett, koble det rett i sluket og så lenge sluket er bra og kabinettet tett så vil du ikke ha noe fukt på gulvet. Så kan du bare bytte innredningen helt. Du kan jo gjøre noe arbeid på badet men dette må gjøres av fagfolk, ellers vil du slite ved evt. feil og hvis du skal selge senere, ved å få lav takst på badet. Egeninnsats på bad er det mange som gjør feil. Anonymkode: 03d14...a8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå