Gå til innhold

Finest av disse tre guttenavn ene og passer de til storebrødrene sine navn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

13 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er greia med at navn skal passe med storesøskens navn? Det er en merkelig måte å tenke på. Det er snakk om et eget individ, liksom.

Anonymkode: 8b372...391

Jeg har heller aldri forstått hvorfor navn til søsken må passe sammen. Viktigere at fornavnet passer sammen med etternavnet. Sånn sett synes jeg ikke Casper og Emrik passer sammen heller, det er jo to helt ulike typer navn. Jeg ville ikke gjettet at to gutter med de navnene har samme foreldre. Og det er jo helt greit. 

Anonymkode: f0b6a...06c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Takker for svar, nå kone samboer på er nytt navn her, eller en variant av Wilhelm igrunn. Willas. Jeg hadde aldri hørt om det før så jeg måtte Google. Er visst noen få som heter det. Hva syns dere?? 😃

Anonymkode: 031b9...2da

Jeg likte faktisk Willas, men jeg er generelt litt skeptisk til å kalle unger rare nye navn. Samtidig har jo alle navn vært rare og nye en gang, så om begge liker det - kjør på. Ungen må sikkert stave navnet sitt noen ganger, men det kan hvertfall ikke forveksles med andre navn, så det bør gå.fint (bare aldri gå for "feilstavinger" av andre navn, det er slitsomt for ungen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2020 den 22.20):

Venter gutt nummer tre. 💙 Vi sliter litt med navn, nå begynner det å nærme seg fødsel, og jeg syns det er koselig å ha navnet klart til da. Noen som kan hjelpe? Vi har tenkt på disse tre guttenavnene:

Nickolas

Bendik

Wilhelm

Hvilket navn passer best sammen med Casper og Emrik? 

Jeg syns alle tre navnene var fine og passer med de to andre 😊 Jeg hadde navn på min klart fra før jeg ble gravid, da han kom ut passet han så absolutt ikke til det navnet jeg hadde valgt, og jeg hadde uheldigvis sagt til alle rundt hva han skulle hete så jeg byttet ikke navn grunnet det. Vi hadde allerede fått kort med det navnet på osv, men har vent meg til navnet nå. Neste gang skal jeg holde navn for meg selv helt til jeg har sett babyen. 

Anonymkode: 80884...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg syns alle tre navnene var fine og passer med de to andre 😊 Jeg hadde navn på min klart fra før jeg ble gravid, da han kom ut passet han så absolutt ikke til det navnet jeg hadde valgt, og jeg hadde uheldigvis sagt til alle rundt hva han skulle hete så jeg byttet ikke navn grunnet det. Vi hadde allerede fått kort med det navnet på osv, men har vent meg til navnet nå. Neste gang skal jeg holde navn for meg selv helt til jeg har sett babyen. 

Anonymkode: 80884...667

Var sånn hos oss også, og alle kalte babyen i magen for det navnet. Og derfor byttet vi det, det ble på en måte "brukt opp" før ungen var født.

Så da hun ble født så presenterte vi henne med det andre navnet som vi hadde valgt. De fleste ble overrasket, men så ble det fint uansett fordi det var et navn som fantes i både min og farens familie. 

Anonymkode: ff2f2...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willas er et navn (?) jeg aldri ville funnet på å kalle barnet mitt. Hvorfor er det så om å gjøre at navnet skal være fryktelig originalt og sært? Jeg kan for øvrig også styre min begeistring for navnet Emrik.

Wilhelm og Nikolas, evt. Nicholas, er fine navn.

Enig med dem som ikke forstår hvorfor navn på søsken må "passe sammen". Begriper ikke tanken bak det påfunnet.

Anonymkode: 415cb...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wilhelm :Nikke:  (Skulle jeg valgt dobbeltnavn, hadde jeg gått for Wilhelm Tobias) 

Flotte navn du har der :klem:

Anonymkode: 94920...3d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villas passet veldig fint! Jeg ville skrevet det med enkel V.

Anonymkode: 28f42...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.11.2020 den 16.41):

Takker for svar, nå kone samboer på er nytt navn her, eller en variant av Wilhelm igrunn. Willas. Jeg hadde aldri hørt om det før så jeg måtte Google. Er visst noen få som heter det. Hva syns dere?? 😃

Hva med Willy?

Anonymkode: af01d...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bendik er for likt Emrik. Nickolas liker jeg ikke stavemåten på, Wilhelm og Willas er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polly Ester skrev (På 27.11.2020 den 23.37):

Jeg ville valgt Bendik. Det klinger bedre sammen med de to andre syns jeg. 

Enig😊

Anonymkode: 2395c...428

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...