AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1 Skrevet 27. november 2020 Er det vanlig å chatte med andre kvinnfolk når man er i et forhold? Gjør deres partner dette? Ei jeg ikke kjenner chatter mye med han jeg deler seng med og jeg kjenner det ikke er greit. Nå har hun åpnet opp om at hun sliter i forholdet sitt og bruker min type som terapeut. Altså jeg kjenner på meg at her er det ugler i mosen. Dette er ikke greit for meg i et forhold, eller må jeg godta dette? Anonymkode: 4aacf...dec
Kenelz Skrevet 27. november 2020 #2 Skrevet 27. november 2020 Du trenger ikke å godta noe som du synes er ugreit. Snakk med samboeren din fordi det er nettopp han som er «problemet». 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 Men han sier det er uskyldig og ikke noe å bli sur for. Jeg forstår bare ikke behovet for å chatte med andre når man har egen partner. 😥😦 Anonymkode: 4aacf...dec
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er det vanlig å chatte med andre kvinnfolk når man er i et forhold? Gjør deres partner dette? Ei jeg ikke kjenner chatter mye med han jeg deler seng med og jeg kjenner det ikke er greit. Nå har hun åpnet opp om at hun sliter i forholdet sitt og bruker min type som terapeut. Altså jeg kjenner på meg at her er det ugler i mosen. Dette er ikke greit for meg i et forhold, eller må jeg godta dette? Anonymkode: 4aacf...dec Jeg syns ikke sånt er greit. Så hos oss skjer det ikke. Han har ei venninne jeg syns er ålreit, stoler også på henne. Har aldri opplevd at de chatter for det. I blant skravler jeg på tlf med henne eller sender meldinger, men ikke noe svada bare for å prate. Anonymkode: dc6c2...e79
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 Sånn i utgangspunktet er det ikke noe galt i det for min del. Samboeren har flere venninner han skriver med på messenger innimellom. Oftest med ei barndomsvenninne, som jeg også har blitt kjent med, og som vi omgås en del etter at hun og hennes samboer fikk barn samtidig som oss. Jeg har én kompis som jeg har kontakt med via meldinger regelmessig og tar en kaffe med i blant. Å snakke om vanskeligheter i forholdet tenker jeg også er greit for oss. Med mindre samboeren eller jeg får inntrykk av at den vi snakker med sjekker opp oss på noen måte. I så fall forventer jeg at han sier tydelig i fra, og avslutter samtalene og det hadde jeg gjort selv. Eller hvis vi ender med å bruke så mye tid på å "være psykolog" at det går utover tiden med familien. Snakk om sex eller åpenbar flørting er over grensen. Anonymkode: 29365...b8d 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #6 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn i utgangspunktet er det ikke noe galt i det for min del. Samboeren har flere venninner han skriver med på messenger innimellom. Oftest med ei barndomsvenninne, som jeg også har blitt kjent med, og som vi omgås en del etter at hun og hennes samboer fikk barn samtidig som oss. Jeg har én kompis som jeg har kontakt med via meldinger regelmessig og tar en kaffe med i blant. Å snakke om vanskeligheter i forholdet tenker jeg også er greit for oss. Med mindre samboeren eller jeg får inntrykk av at den vi snakker med sjekker opp oss på noen måte. I så fall forventer jeg at han sier tydelig i fra, og avslutter samtalene og det hadde jeg gjort selv. Eller hvis vi ender med å bruke så mye tid på å "være psykolog" at det går utover tiden med familien. Snakk om sex eller åpenbar flørting er over grensen. Anonymkode: 29365...b8d Jeg må legge til at jeg ikke hadde likt noe særlig om samboeren snakket med venninner om problemer i vårt forhold. Det håper og forventer jeg at han tar med meg. Anonymkode: 29365...b8d 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #7 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sånn i utgangspunktet er det ikke noe galt i det for min del. Samboeren har flere venninner han skriver med på messenger innimellom. Oftest med ei barndomsvenninne, som jeg også har blitt kjent med, og som vi omgås en del etter at hun og hennes samboer fikk barn samtidig som oss. Jeg har én kompis som jeg har kontakt med via meldinger regelmessig og tar en kaffe med i blant. Å snakke om vanskeligheter i forholdet tenker jeg også er greit for oss. Med mindre samboeren eller jeg får inntrykk av at den vi snakker med sjekker opp oss på noen måte. I så fall forventer jeg at han sier tydelig i fra, og avslutter samtalene og det hadde jeg gjort selv. Eller hvis vi ender med å bruke så mye tid på å "være psykolog" at det går utover tiden med familien. Snakk om sex eller åpenbar flørting er over grensen. Anonymkode: 29365...b8d Er det jeg ikke vet. Vet ikke hva de chatter om bortsett fra problemer i hennes forhold. Føler jo det er for å sjekke opp han, at hun har noen å bli sammen med for å lettere gå videre. Jeg kjenner ikke denne damen og er ikke inkludert. Vet ikke navnet hennes en gang. Vet at dette orker jeg ikke. Vil ha seriøst forhold med seriøs mann. Anonymkode: 4aacf...dec 2
Østkantgutt1913 Skrevet 27. november 2020 #8 Skrevet 27. november 2020 Høres litt paranoid ut. Det er nok ikke noe muffens på gang 1
PerG Skrevet 27. november 2020 #9 Skrevet 27. november 2020 Vi er mange som liker å chatte på nett med både kjente og ukjente av begge kjønn, uten at det betyr noe utover det det faktisk er; En samtale mellom mennesker. Hvorfor føles det ikke greit?
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #10 Skrevet 28. november 2020 Kenelz skrev (5 timer siden): Du trenger ikke å godta noe som du synes er ugreit. Snakk med samboeren din fordi det er nettopp han som er «problemet». Vil nå heller si det er den andre dama som er problemet. Si til han på en fin måte at du ikke liker at hun ringer han hele tiden, hvis hun har problemer i forholdet så bør hun søke veiledning et annet sted enn hos han. Du er typen som skylder på mannen når du selv er problemet. Har vært borti den typen, og de har alltid rett....tror de. Jeg hadde det slik med min eks, hun snakket ofte med sin eks på telefon. Til slutt sa jeg rett ut at hun snakket mer med han enn hun gjorde med meg, så hvorfor går du ikke tilbake til han? Da ble det litt sjeldnere telefoner til han hjemme i allefall. sannheten er at dere damer klarer å lage et stort fjell av et lite sandkorn. Du får spørre han hvorfor hun ringer han. Kanskje du kan snakke med henne så typen din får fred fra henne.....det er en måte å forhindre at hun stjeler han fra deg, hvis det er det du er redd for. Anonymkode: 5a76e...92b
Jasmine9 Skrevet 28. november 2020 #11 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men han sier det er uskyldig og ikke noe å bli sur for. Jeg forstår bare ikke behovet for å chatte med andre når man har egen partner. 😥😦 Anonymkode: 4aacf...dec Selvfølgelig har man behov for å prate med andre enn partneren. Meningen med en partner er jo ikke å erstatte hver eneste person og egenskaper i livet ditt. Jeg hadde blitt sprø om jeg ikke kunne ventilert meg og spurt om råd hos venner innimellom. 4
Gjest Alterego666 Skrevet 28. november 2020 #12 Skrevet 28. november 2020 Jasmine9 skrev (3 timer siden): Selvfølgelig har man behov for å prate med andre enn partneren. Meningen med en partner er jo ikke å erstatte hver eneste person og egenskaper i livet ditt. Jeg hadde blitt sprø om jeg ikke kunne ventilert meg og spurt om råd hos venner innimellom. Dette!👆
Gjest Alterego666 Skrevet 28. november 2020 #13 Skrevet 28. november 2020 (endret) Jeg har flere venninner som jeg chatter med, og det skal ikke være noe problem. Partner har det samme og det er ikke noe problem. Hun har også hatt mannlige venner på overnatting. (Vi bor ikke sammen). I min verden må man stole såpass på hverandre.Forestillingen om at når man er sammen så er man alt dor hverandre er fullstendig urealistisk. Alle trenger flere perspektiver. Endret 28. november 2020 av Alterego666
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #14 Skrevet 28. november 2020 Jeg forstår at det føles vondt og vanskelig TS. Jeg tror dog at det kan slå negativt ut for deg dersom du forsøker å trumfe gjennom din vilje, ved å nekte ham kontakt med henne. Var jeg der, ville jeg forsøkt en annen metode - kill them with kindness. Si at did vil invitere henne på middag og spør hvilken dag som passer. (Du vil be henne velge dato slik at hun ikke kan si at hun er opptatt den dagen du foreslår). Anonymkode: 529af...37b 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #15 Skrevet 28. november 2020 Eksen skravlet så mye med andre damer om dems problemer at han overså at hans egen kjæreste hadde det kjipt. Da han endelig fikk opp øynene var det eneste han sa som råd til meg "ta deg sammen", mens de andre måtte han plutselig ut å møte fordi de hadde det så vanskelig. forsøkte å snakke med han om at det ikke er greit at han tilsynelatende bryr seg mer om hvordan en random jente han møtte for en mnd siden har det enn kjæresten han har hatt i 10år. Dumpet han og han ble _så_ sjokkert. Anonymkode: 829a2...b2b 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #16 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Men han sier det er uskyldig og ikke noe å bli sur for. Jeg forstår bare ikke behovet for å chatte med andre når man har egen partner. 😥😦 Anonymkode: 4aacf...dec Jeg har venner av begge kjønn - skal jeg ikke få lov til å snakke med det ene kjønnet? 🤷♀️ Den ene har jeg vært venner med i 20 år, vi er begge gift og har aldri så mye som nusset en gang. Anonymkode: 0cf26...d92
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #17 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Eksen skravlet så mye med andre damer om dems problemer at han overså at hans egen kjæreste hadde det kjipt. Da han endelig fikk opp øynene var det eneste han sa som råd til meg "ta deg sammen", mens de andre måtte han plutselig ut å møte fordi de hadde det så vanskelig. forsøkte å snakke med han om at det ikke er greit at han tilsynelatende bryr seg mer om hvordan en random jente han møtte for en mnd siden har det enn kjæresten han har hatt i 10år. Dumpet han og han ble _så_ sjokkert. Anonymkode: 829a2...b2b DET er noe helt annerledes. Anonymkode: 0cf26...d92
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #18 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 27.11.2020 den 20.29): Er det vanlig å chatte med andre kvinnfolk når man er i et forhold? Gjør deres partner dette? Ei jeg ikke kjenner chatter mye med han jeg deler seng med og jeg kjenner det ikke er greit. Nå har hun åpnet opp om at hun sliter i forholdet sitt og bruker min type som terapeut. Altså jeg kjenner på meg at her er det ugler i mosen. Dette er ikke greit for meg i et forhold, eller må jeg godta dette? Anonymkode: 4aacf...dec burde kanskje ikke henge på Internett i det hele tatt da? hvorfor er det liksom "helt greit" for deg å klage på grunn av forholdet deres her på Kvinneguiden. Samtidig som din partner henger på andre Internett-plattformer? Anonymkode: 435ad...a92 1
Gjest Bamse20 Skrevet 1. desember 2020 #19 Skrevet 1. desember 2020 Man må få lov og leve livet sitt selv om man er i et forhold. Jeg har ingenting imot da min ex snakket med andre folk, uavhenging om det er menn eller damer. Om jeg ikke kunne skrivet med hvem jeg ville når jeg var i et forhold, så hadde jeg blitt gal til slutt. Jeg elsker og snakke med folk og skrive med folk. Og igjen, selv om man snakker med motsatte kjønn, så betyr det ikke at det er automatisk snakk om sex. Det er faktisk muligt og snakke normalt uten at sex er et emne. Jeg ser ufattelig mange tråder av disse i det siste og alt jeg tenker er... At om du ikke klarer og holde sjalusien vekke, så må du få ordna på livet ditt før du hopper i et forhold. Skulle du stoppet og snakke med alle vennene dine bare fordi typen din ikke vil at du skal snakke med dem?
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #20 Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 27.11.2020 den 20.29): Er det vanlig å chatte med andre kvinnfolk når man er i et forhold? Gjør deres partner dette? Ei jeg ikke kjenner chatter mye med han jeg deler seng med og jeg kjenner det ikke er greit. Nå har hun åpnet opp om at hun sliter i forholdet sitt og bruker min type som terapeut. Altså jeg kjenner på meg at her er det ugler i mosen. Dette er ikke greit for meg i et forhold, eller må jeg godta dette? Anonymkode: 4aacf...dec Godta nei, det du sier til han er at du synes dette ikke er greit, og så spør du om han hadde likt om DU hadde chattet på samme måte med en mann han ikke kjenner... Ta det opp ASAP Anonymkode: 01055...f25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå