AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1 Del Skrevet 27. november 2020 Hva ville dere tenkt om noen dere hadde blitt kjent med kom på døren med gaver til dere. F.eks blomster,boller. Eller barnet ditt plutselig fant en gave i hylla i barnehagen. Etterhvert fikk du vite at de drev en menighet hvor de ønsker å spre guds godhet til folket,og argumentere for at det er guds godhet om noen undrer seg hvorfor de får denne godheten. At de har bedt til Gud om hvem som den måneden skal få eller trenge velsignelse. Etterhvert ble dere godt kjent,men så fort dere tok med andre venner på noe sosialt som f eks en bursdag,så ville de prøve å be de til egne ting og argumente at det virket ikke som de hadde så mye nettverk. Er dette dømmende kristne eller kan virkelig guds godhet virke sånn? Anonymkode: 18374...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #2 Del Skrevet 27. november 2020 Gi gjerne en tilbakemelding om dere ønsker. Anonymkode: 18374...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #3 Del Skrevet 27. november 2020 Så lenge alt er ment godt, så er det ikke noe å bekymre seg for. Men se opp for røde flagg her!! 🚩 🚩 🚩 Anonymkode: 42400...574 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #4 Del Skrevet 27. november 2020 Jeg ville spurt om kvittering på gavene for å være sikker på at det er fra gud og ikke tyvegods. Høres forøvrig ut som en klassisk sekt ala Jehovas Vitner, Pinsemenigheten, Mormoner og lignende. Det er alltid en hake med sånne fanatiske religiøse tullinger, ofte er de så hjernevasket og de skjønner ikke at de er nyttige verktøy for at lederne skal få til mer enn salt i grøten. Anonymkode: ad28a...dd2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #5 Del Skrevet 29. november 2020 Høres ut som de bruker manipulasjon for å få med at mennesker i menigheten sin. De som er svært dypt religiøse er jeg litt skeptisk til etter alt som har kommet frem om disse de siste årene. Men det er såklart også mange gode mennesker iblant dem. Men de som ikke er det, har heller ikke evne til forstå hvordan de selv er eller ta innover seg at ting de gjør ikke er bra for andre. Her er det snakk om ganske omfattende psykiske forsvarsmekanismer, så man bør absolutt være forsiktig med slike mennesker. Anonymkode: 4ba7b...fea 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #6 Del Skrevet 29. november 2020 AnonymBruker skrev (På 27.11.2020 den 19.58): Hva ville dere tenkt om noen dere hadde blitt kjent med kom på døren med gaver til dere. F.eks blomster,boller. Eller barnet ditt plutselig fant en gave i hylla i barnehagen. Etterhvert fikk du vite at de drev en menighet hvor de ønsker å spre guds godhet til folket,og argumentere for at det er guds godhet om noen undrer seg hvorfor de får denne godheten. At de har bedt til Gud om hvem som den måneden skal få eller trenge velsignelse. Etterhvert ble dere godt kjent,men så fort dere tok med andre venner på noe sosialt som f eks en bursdag,så ville de prøve å be de til egne ting og argumente at det virket ikke som de hadde så mye nettverk. Er dette dømmende kristne eller kan virkelig guds godhet virke sånn? Anonymkode: 18374...c06 Vanskelig å svare på. Ingen burde bli prakket på ting isåfall. Jeg er med i misjonen Jesus leger og leser bladet Legedom. Det står mye interessant der om forskjellig. Anonymkode: 6da61...286 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #7 Del Skrevet 30. november 2020 Så ... hva tenker dere om å beskrive hovedinnlegget med guds godhet? Er dette guds godhet?? Jeg undrer meg og ønsker svar. Anonymkode: 18374...c06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Del Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så ... hva tenker dere om å beskrive hovedinnlegget med guds godhet? Er dette guds godhet?? Jeg undrer meg og ønsker svar. Anonymkode: 18374...c06 Du må nok komme med litt mer detaljer. Om Gud vil at vi skal være gode mot hverandre? JA. Om Gud vil at vi skal fortelle om Ham til andre? JA. Om Gud vil at vi skal gjøre gode gjerninger i Hans navn? JA. Men utenom det blir det vanskelig å si noe om denne menigheten når jeg vet så lite om den. Anonymkode: f03a3...7e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 1. desember 2020 #9 Del Skrevet 1. desember 2020 Tråden er ryddet for hatefully innlegg, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Kragebein, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #10 Del Skrevet 1. desember 2020 Kragebein skrev (6 timer siden): Tråden er ryddet for hatefully innlegg, brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Kragebein, adm Hvorfor slettet du innlegget mitt? Mitt innlegg var ett av de få som var relevante i denne smørja her. Anonymkode: 2cb1e...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #11 Del Skrevet 1. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 27.11.2020 den 19.58): og argumente at det virket ikke som de hadde så mye nettverk. Anonymkode: 18374...c06 Jeg ville ikke satt pris på å få en sånn tilbakemelding. Her i byen har vi en menighet som ber for hele byen, og de plukker ut ett område om gangen hvor de ber for de som bor der. Vi fikk da en lapp i postkassa med en beskjed av typen Vi ber for byen, og nå har turen kommet til (gatenavn). Gud velsigne dere. Husker ikke ordrett, men det settes pris på. Å bli plukket ut på individnivå og bli brukt som veldedighetsprosjekt på den måten føles derimot ikke greit. Anonymkode: 2cb1e...8d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #12 Del Skrevet 1. desember 2020 Det er ikke godhet, det er manipulasjon. De gjør det ikke bare for å være snille, men fordi de vil ha noe ut av det selv (medlemmer til sekten/menigheten sin). Gud tror jeg ikke på, så jeg tror heller ikke på "guds godhet". Anonymkode: fc22b...0ef 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2020 #13 Del Skrevet 1. desember 2020 Har ingen problemer med kristne, så lenge de ikke bruker manipulasjon, tvang, trusler og prøver å prakke sin egen tro på andre til tross for at dette ikke er ønsket. Dette er manipulasjon for å prøve å få andre til å konvertere. Anonymkode: 4ba7b...fea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå