Gå til innhold

Negativ tone. Hvordan svare tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en person i livet mitt som kan svare meg med en negativ, nedtrykkende måte. Føler meg kjip hver gang det skjer. Og det skjer med denne personen sånn plutselig men også ofte. Denne personen har nok en dårlig dag når den svarer meg slik men merker jeg selv blir veldig dårlig av sånne negative svar og av negativ tone. Det er som personen er ekstremt irritert på meg når h*n svarer meg. Dette er ikke hekke tiden men kan skje annen hver dag. Merker hele humøret mitt snur. Jeg går fra å endelig ha en god dag til at jeg får det dårlig når jeg får negativitet mot meg. Jeg er en veldig følsom person og jobber med å bli sterkere. Men jeg må ha kontakt med denne personen til ern viss grad hver dag så derfor jeg kommer å Spørr her inne. Er litt desperat nå. 

Hvordan kan jeg svare tilbake? Eller forklare at det ikke er greit å snakke slik til meg? Jerg vil ikke såre personen og jeg ønsker at personen skal forstå uten at det blir noen misforståelser rundt det jeg sier. Jeg er virkelig ikke glad i sånne samtaler fordi jeg ofte bruker litt feil ord og jeg lett sier unnskyld for ting jeg ikke skal si unnskyld for 😅 Håper noen har noen tips til meg! Takk på forhånd!! ❤️

Anonymkode: 9d668...c2a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør vedkommende om han har en dårlig dag.. 

Si, herregud så kritisk du er.. 

vær litt nebbete tilbake.. reagerer han så si.. ååh ikke så kjekt med kritikk? 

Anonymkode: c8bdb...b85

• Liker 1
Skrevet

Si: Kan'ke du snurpe igjen smella di, du maser som et lok'motiv!

• Liker 2
Skrevet

Ikke la noen tråkke deg på tærne.. glefs tilbake og sørg for at det blir ubehagelig for han... så stopper dette 

Anonymkode: c8bdb...b85

Skrevet

Så sykt ubehagelig. Har en slik person jeg har mye kontakt med. Jeg blir svært nedtrykt av å bli hakke på... mange dager så blir dagen min så dårlig at blir så deppa og nedfor at jeg bare ligger i senga hele dagen.

Anonymkode: a1ecf...b70

• Liker 1
Skrevet

I stedet for å bjeffe noe negativt tilbake umiddelbart så pleier jeg å si "hva mener du med det du sa nå?" Dette funker nesten alltid. Enkelte personer har en tendens til å bare uttrykke seg negativt som en slags default setting. Det skal man aldri ta personlig, men når jeg spør de om å utdype så blir de alltid litt paff og modererer seg. Dersom de forsetter med stikk og kritikk så kan jeg bli sintere og si fra, typ "jeg orker ikke å prate mer med deg akkurat nå når du er så negativ".

Viktig å være klar og tydelig, og aldri si unnskyld for andres bitchyness TS!

Anonymkode: a548c...aaa

• Liker 1
Skrevet

Sånne mennesker kjenner dessverre jeg også! Problemet er at de umiddelbart plasserer seg selv i "offer-rollen" med en gang noen forsøker å "slå" littegrann tilbake igjen...                   

De kan faktisk sitte i timesvis og sutre og klage på grunn av noe "søppel" som går på TV-skjermen, som noen andre forsøker å følge med på. Men så snart noen velger å skru av hele greia, og gå vekk fra dem, så begynner de umiddelbart å sutre og klage på grunn av at TV-apparatet ble skrudd av.

Men dersom noen andre forsøker å ta igjen med samme mynt, og klage litt når DEM følger med på noe sludder og vås, så begynner de å sutre enda mer på grunn av "slemme" eller "ondskapsfulle" folk. De har jo selvfølgelig null og niks "problemer" med å slenge alt mulig dritt etter alle andre, samtidig som de ikke takler at noen kommer med en eneste kommentar tilbake mot dem..          

Anonymkode: ab52e...cd9

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...