Queeny Skrevet 27. november 2020 #1 Skrevet 27. november 2020 (endret) Føler meg veldig teit her jeg sitter å skriver dette innlegget for det er forsåvidt en "luksus" ting å få en babyshower som først nå er blitt veldig vanlig de siste årene. Jeg har jo lenge gledet meg til å få en babyshower mine nærmeste venninner skulle ordne for meg for mitt svangerskap har ikke vært enkelt på noen måter. Er jo ufør og sliter med helsen ifra før av og har vært plaget med et eller annet igjennom hele svangerskapet og har enda 2 måneder igjen.. Enten har det vært kvalme, bekkenet, søvnproblemer, blir slått ihjel innenfra grunnet meget aktiv baby, kraftig halsbrann, tunge kynnere og generelt det å være tungpustet. Det har gått veldig på psyken min også og greia er vell at jeg så virkelig fram til dette høydepunkte med å få en babyshower selv i disse tider med corona.. Vi har jo ikke hatt noe smitte i denne byen før nå og det gjorde at min babyshower ble avlyst selv om vi kunne være opp til 5 personer. Gjestelisten min var nokså kort ifra før siden jeg visste at det kunne gå tilbake til at man kunne bare være 5-6 personer i private hjem og det vart jo som jeg var forberedt på. Først fikk jeg høre at det ble utsatt, men nå får jeg plutselig høre at det ikke blir noe i det hele tatt og jeg kjenner jeg bare vil gråte egentlig.. De fleste av disse vennene har allerede fått babyshower før så jeg tror ikke de helt vet hvor mye dette påvirker meg. Jeg respekterer jo at vi er i en spesiell tid, men jeg vet også at mye går ant å få til om man bare er forsiktig og holder seg til de forholdsreglene man har fått beskjed om. Hadde dette vært min bestevenninne hadde jeg jo spørt henne først på hva hun ønsker selv siden noen av disse skylder på at jeg er gravid og mener det er derfor de ikke vil ta sjansen. Jeg vet ikke hva dere andre tenker om denne situasjonen? Jeg tenker jo at det å få barn er veldig stort og er ikke noe man skal ta for gitt for man vet aldri hvor mange barn man får eller kan få. Hvordan burde jeg reagere på dette til de andre? Jeg er jo skikkelig skuffet samtidig som jeg ikke vil være egoistisk.. Som sagt så har dette svangerskapet vært utrolig tungt og jeg hadde virkelig sett fram til dette 😕 Endret 27. november 2020 av Queeny 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #2 Skrevet 27. november 2020 Inviter selv? Da får de et stort hint om hvor mye det betyr for deg.. Forøvrig kommer babyen uavhengig om det holdes babyshower eller ikke! 😉 Anonymkode: a0c42...4cb 16
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 Jeg synes også det er litt leit at babyshower utgår må jeg innrømme. Med første fikk jeg ikke, men nå har det blitt mer vanlig i mine kretser også, så tenkte kanskje dette skulle bli første og siste babyshower for min del men dengang ei. Jeg kommer ikke til å invitere til babyshower selv heller, da jeg og alle mine venninner og søstre er svært forsiktige mtp korona-smitte. Så føler det er tryggest å la være. Vet ikke hva jeg ville med svaret mitt, annet enn at jeg forstår at du synes det er leit Anonymkode: 55cc6...4fe 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 Dere er veldig heldige som er gravid. Mange som ønsker det som ikke kan bli det. Fokuser på babyen som kommer 😊 Anonymkode: 525f8...b74 17
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 Sånn "baby shower" er jo selvfølgelig hundre prosent sludder og vås uansett! Anonymkode: 5429f...3b1 38
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #6 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Sånn "baby shower" er jo selvfølgelig hundre prosent sludder og vås uansett! Anonymkode: 5429f...3b1 Enig. Buhu liksom. Anonymkode: 767e6...8d4 19
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #7 Skrevet 27. november 2020 Forstår skuffelsen din men det er nok mye hormoner som spiller inn. Det er jo en riktig avgjørelse å avlyse en babyshower i disse tider, da det ikke er nødvendig med et slikt selskap. Folk har utsatt egne bryllup, fått konfirmasjoner avlyst og dåsfester enten avlyst eller utsatt, så en avlyst babyshower er et ganske lite offer sett i sammenheng med andre ting. Du kan jo allikevel invitere et par av venninnene dine hjem til deg på en kaffekopp eller liten lunsj, som en liten hyggelig ting før babyen kommer? Eller stelle i stand en koselig lunsj for dine nærmeste venninner når babyen er født, gitt at alle er friske, du orker og smittetrykket er mindre. Anonymkode: e4751...010 12
Linazer Skrevet 27. november 2020 #8 Skrevet 27. november 2020 Jeg var invitert på babyshower over Teams her om dagen. Det var faktisk ganske så trivelig 😊 18
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #9 Skrevet 27. november 2020 Jeg er invitert i en babyshower nå snart. De blir 5 stk fysisk, mens resten skal være med via nett. Så det er jo også en løsning. Selv fødte jeg prematurt, og fikk ingen babyshower, aner ikke om noen planla noe en gang. Kan forstå hvorfor du synes det er sårt. Anonymkode: 6dd4b...d60
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #10 Skrevet 28. november 2020 Jeg fødte i vår og min babyshower ble såklart avlyst. Syns det var veldig trist da det var noe jeg hadde gledet meg til. Hadde et veldig tøft svangerskap med masse plager, et nært familiemedlem døde, mye greier på jobb ++. Så jeg så rett og slett skikkelig frem til babyshower - uansett hvor teit noen syns det høres ut! Men så er vi også midt i en pandemi. Jeg syns du skal respektere at de ikke ønsker og arrangere noe nå. Kanskje de er livredde for og ta med seg eventuell smitte og gjøre deg syk? Man vet for lite om hvordan det vil påvirke fosteret. Kanskje de også er redde for smitte selv. Anonymkode: 5cfb0...5e8 8
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #11 Skrevet 28. november 2020 Jeg fødte i vår, og det ble ingen baby shower for meg. Alle mine venninner har tidligere hatt det, og det er planlagt en til våren for en annen av mine venner. Men jeg skjønner selvfølgelig hvorfor det ble slik, og det er ingens skyld akkurat. Jeg satser bare på at jeg får en skikkelig bra feiring med nummer to. Ellers måtte vi avlyse dåpsfeiring for sønnen min også, pluss at besteforeldrene ved to anledninger har måttet avlyse turen hit. De har altså sett barnebarnet sitt bare to ganger siden han ble født. Det syns jeg er mere trist, og jeg synes korona kan ryke og reise nå! Vi har planer om en kjempestor 1 årsfeiring 🥳 Anonymkode: 6bf9f...04d 4
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #12 Skrevet 28. november 2020 Men babyshower er jo så kjedelig? Anonymkode: ef58c...27d 15
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #13 Skrevet 28. november 2020 Jeg har fått baby med to forskjellige damer og basert på min erfaring er babyshower indikator på hvor godt en dame fungerer som mor. Hun første jeg fikk barn med var mer opptatt av seg selv som mor og babyshoweren enn babyen og å skape familie. Mine siste barn fikk jeg med en som sa klart i fra til sine venninner at hun ikke ville ha babyshower. Hun er opptatt av babyen, andre enn seg selv og av å bygge familie. Kan seff være tilfeldig, men jeg lurer på om det er noe i dette. Feire noe som ikke har skjedd ennå lissom? Anonymkode: d941f...f50 13
Thea82 Skrevet 28. november 2020 #14 Skrevet 28. november 2020 Linazer skrev (11 timer siden): Jeg var invitert på babyshower over Teams her om dagen. Det var faktisk ganske så trivelig 😊 Jeg har og vært på en sånn, det fungerte overraskende godt 😊
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #15 Skrevet 28. november 2020 Venninene dine avlyser ikke før å være kjip mot deg, fordi de bryr seg mindre om deg enn andre som har fått babyshower tidligere, osv. De avlyser fordi vi er midt i en pandemi der det er anbefalt at vi unngår for mye sosial kontakt. I år er det veldig mange mennesker som ikke har fått tatt et siste farvel med nære og kjære på grunn av begrensninger i begravelser. Sett det litt i perspektiv på offer vi må ta i år. Å miste en babyshower blir litt bagatell i forhold. Dessuten, får du sikkert gaver når babyen er født i stedet. Kan ikke noe for det, men det er jo i bunn og grunn det en babyshower handler om. Anonymkode: c269d...dfa 16
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #16 Skrevet 28. november 2020 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har fått baby med to forskjellige damer og basert på min erfaring er babyshower indikator på hvor godt en dame fungerer som mor. Hun første jeg fikk barn med var mer opptatt av seg selv som mor og babyshoweren enn babyen og å skape familie. Mine siste barn fikk jeg med en som sa klart i fra til sine venninner at hun ikke ville ha babyshower. Hun er opptatt av babyen, andre enn seg selv og av å bygge familie. Kan seff være tilfeldig, men jeg lurer på om det er noe i dette. Feire noe som ikke har skjedd ennå lissom? Anonymkode: d941f...f50 Overse neper som det her ihvertfall. Jeg hadde heller ikke lyst på babyshower og synes opplegget er historieløst og småtåpelig, men jeg tenker absolutt ikke at jeg er en bedre mor av den grunn - ei heller at alle som har lyst på noe sånt er idioter. Personlig foretrekker jeg litt større og mer uformelle sammenkomst med venner, av begge kjønn, hvor fokuset er på det sosiale og ikke gaver - hvis man først skal "feire" på forskudd. Men sånt utgår ihvertfall akkurat nå. Jeg kan faktisk skjønne at man er litt skuffa hvis man har gledet seg til en babyshower med gode venner. Støtter forslagene om å invitere noen få venner på f.eks. lunsj (de kan ta med eventuelle gaver) og så invitere resten via zoom, teams, e.l. Jeg hadde nå ihvertfall logget meg på og deltatt på noe sånt for å gjøre en god venninne glad. Så får du kanskje "ta igjen" med en stor ettårsdag senere Anonymkode: 73fe0...9d1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #17 Skrevet 28. november 2020 For øvrig tenkere jeg at du godt kan si akkurat hvordan du har det til én eller to av de aller nærmeste - si at du sikkert er litt hormonell, men svangerskapet har vært tungt, du hadde gledet deg veldig, veldig mye til dette og ble utrolig skuffet når det ble avlyst. Spør om dere kan gjennomføre på en alternativ måte. Hvis de er hyggelige og oppegående folk vil de helt sikkert prøve å få til et eller annet. Du må bare passe på at de vet hvordan du faktisk har det Anonymkode: 73fe0...9d1 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #18 Skrevet 28. november 2020 Skjønner at du er lei deg. Derfor tør jeg ikke å avlyse babyshoweren for venninna mi. Er redd hun skal bli veldig skuffa. Men helt ærlig gruer jeg meg til å holde denne babyshoweren! Det føles helt feil nå 😕 Ser på muligheter for å ha det ute, men de andre fnyser bare av det forslaget Anonymkode: 78ae9...963 3
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #19 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Overse neper som det her ihvertfall. Jeg hadde heller ikke lyst på babyshower og synes opplegget er historieløst og småtåpelig, men jeg tenker absolutt ikke at jeg er en bedre mor av den grunn - ei heller at alle som har lyst på noe sånt er idioter. Personlig foretrekker jeg litt større og mer uformelle sammenkomst med venner, av begge kjønn, hvor fokuset er på det sosiale og ikke gaver - hvis man først skal "feire" på forskudd. Men sånt utgår ihvertfall akkurat nå. Jeg kan faktisk skjønne at man er litt skuffa hvis man har gledet seg til en babyshower med gode venner. Støtter forslagene om å invitere noen få venner på f.eks. lunsj (de kan ta med eventuelle gaver) og så invitere resten via zoom, teams, e.l. Jeg hadde nå ihvertfall logget meg på og deltatt på noe sånt for å gjøre en god venninne glad. Så får du kanskje "ta igjen" med en stor ettårsdag senere Anonymkode: 73fe0...9d1 Folk som kaller andre neper, bør man heller ikke lytte til. Men jeg er enig med deg likevel. Ikke hør på meg. Mitt innlegg var ikke skrevet til ts, men til menn som leser tråden av nysgjerrighet. Husk å ta opp babyshower tidlig for å forstå hva slags dame du har med å gjøre😀. Anonymkode: d941f...f50 4
Klougart Skrevet 28. november 2020 #20 Skrevet 28. november 2020 Ville ikke hatt babyshower, pandemi eller ei. Særlig ikke i en pandemi. Slår meg som en særs unødvendig risiko å ta for et utrolig tåpelig opplegg. Hvorfor ikke samle venner etter at babyen er født og smittesituasjonen forhåpentligvis har bedret seg? Alle må ofre noe i denne tiden, babyshower anser jeg ikke som et offer en gang. 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå