Gå til innhold

Tror ikke jeg får julegave fra venninna mi, har gitt henne dyr gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er ganske fortvilet nå. Vet man ikke skal forvente å få gaver fra andre men at det som er viktig er å gi, og ja det er det, men blir litt såret likevel. Dere kommer sikkert til å skrive at det er lenge til jul, ja jeg vet det, men ser tydelige tegn på at jeg eller andre venner av henne ikke får gave. Hun er en barndomsvenninne av meg og har kjent henne i mange år, ga henne en dyr gave til tross for min økonomi, en ganske dyr en. Hun sier hele tiden når jeg spør at hun skal kjøpe når hun får penger, hun har sagt det i 2 måneder ca, problemet er jo at hun har veldig grei økonomi og er ganske rik for å si d sånn, og hver gang når hun får penger ser jeg at hun bare kjøper dyre ting til seg selv osv, har sett det lenge nå. Vet ikke hva jeg ville med innlegget, men er dette normalt? ( ja er normalt å ikke gi gaver men at hun sier hun skal gi når hun får penger , men hun kjøper det aldri og hun bruker bare opp pengene sine på andre ting) må si jeg blir veldig såret hvis jeg ikke får gave, bør jeg si noe til henne?

Anonymkode: 5d33a...38b

Videoannonse
Annonse
Gjest byråkrati
Skrevet

Hvorfor gir du dyr gave? Er det standarden? Ikke alle ønsker gavepress og at man skal kjøpe dyre gaver. Mange syntes en liten oppmerksomhet på 50-200 kr er rikelig. 

Denne damen prioriterer åpenbart å bruke penger på seg selv og kjøper kanskje noe billig til dere. Det er hennes standard. Legg deg der, og enten returner den dyre gaven eller bruk den selv. Ikke alle er voldsomt interessert i gaver og ønsker gi den perfekte gave uansett pris. 

Skrevet

hvis du kan, bytt gaven hennes tilbake og få pengene. et greit tips er å ikke "kjøpe dyrt til tross for økonomi" - spesielt i vennegave til jul. venner støtter hverandre, de presser ikke hverandre til å gi dyr gave. hvorfor kjøpte du dyr gave til henne i utgangspunktet? mener ikke det dømmende, men økonomien din kommer faktisk før venners gaveønsker. eventuelt ha det som lærdom til neste jul - kjøp billige gaver til venner. det er ikke prislappen som gjelder, det er tanken bak. 

mine venner ønsker seg god te, duftelys og småtterier. ikke kostbare ting. ikke av andre venner i alle fall. vi har en enighet om at vi heller ønsker oss små bruksvarer til hverdagen fra hverandre. for eks en liten såpe osv.

Anonymkode: 1f8f1...25d

• Liker 7
Skrevet

Du spør om når hun skal kjøpe gave?? 

Du høres ut som om du er den furtne tenåringsdatteren hennes faktisk, med dette innlegget. Sorry åsså, men sant...

• Liker 27
Skrevet

Hvis dere har avtalt å kjøpe gave til hverandre så er det frekt å ikke kjøpe tilbake.. regner med du ikke har gitt henne gaven enda? 
Moa vær å lever henne gaven, så ser du om hun gir til deg.. får du ingenting, så beholder du gaven selv. 
etterlyser hun gaven, så si at du fikk jo ikke med henne... 

• Liker 4
Skrevet

Jeg er over 50. Venninnegaver til jul holder vi på godt under 200,-. Koselige smågaver. Alt fra et norgesglass med hjemmelaget snop, til rødvin, sjokolade, bodylotion, stearinlys, neglelakk osv. Ble enig med mine venninner om å gjøre det sånn da vi ble voksne og fikk barn. Det holder med en liten oppmerksomhet. Ta en runde med venninnene dine, og bli enig om ca pris/om dere skal gi gaver. Da blir alt så mye enklere 🙂

Anonymkode: 2800b...302

• Liker 7
Skrevet
Sunnys skrev (36 minutter siden):

Hvis dere har avtalt å kjøpe gave til hverandre så er det frekt å ikke kjøpe tilbake.. regner med du ikke har gitt henne gaven enda? 
Moa vær å lever henne gaven, så ser du om hun gir til deg.. får du ingenting, så beholder du gaven selv. 
etterlyser hun gaven, så si at du fikk jo ikke med henne... 

har dessverre gitt den til henne. Ts

Skrevet
byråkrati skrev (46 minutter siden):

Hvorfor gir du dyr gave? Er det standarden? Ikke alle ønsker gavepress og at man skal kjøpe dyre gaver. Mange syntes en liten oppmerksomhet på 50-200 kr er rikelig. 

Denne damen prioriterer åpenbart å bruke penger på seg selv og kjøper kanskje noe billig til dere. Det er hennes standard. Legg deg der, og enten returner den dyre gaven eller bruk den selv. Ikke alle er voldsomt interessert i gaver og ønsker gi den perfekte gave uansett pris. 

Ga dyr gave fordi jeg ga henne det hun ønsket seg, den gaven var noe hun ønsket seg. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

har dessverre gitt den til henne. Ts

Om du ikke får av henne burde hun skjemmes... husk å aldri kjøp til henne igjen.. ikke før du får av henne først. Enkelte er så egoistiske at det er helt sykt. 

• Liker 5
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Så la dette være den siste julegaven hun får. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ga dyr gave fordi jeg ga henne det hun ønsket seg, den gaven var noe hun ønsket seg. Ts

Å ønske seg en dyr gave av en venn... uten planer om å kjøpe tilbake er jo bare helt på tryne! Venner gir gaver til hverandre.. ikke bare ei vei 

• Liker 9
Gjest byråkrati
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. Høres ut som hun bevisst utnytter dere. Hun bryr seg ikke om hun sårer, hun vil bare ha. Tenk på det som at du brukte de pengene på å finne ut hvem hun egentlig er, og at den hun egentlig er, ikke er en god venninne. Da vet du at du kan kutte kontakt med god samvittighet. Hun er et manipulerende vesen som er vant til å bruke unnskyldninger slik at hun kan høste godt mens andre får ingenting

Endret av byråkrati
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hun sier hele tiden når jeg spør at hun skal kjøpe når hun får penger, hun har sagt det i 2 måneder ca

Du har spurt mange ganger siden slutten av september om når hun skal kjøpe julegave til deg? Og en måned før jul er du så forvilet over dette at du lager innlegg om det på kvinneguiden?

Anonymkode: d1455...c22

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har spurt mange ganger siden slutten av september om når hun skal kjøpe julegave til deg? Og en måned før jul er du så forvilet over dette at du lager innlegg om det på kvinneguiden?

Anonymkode: d1455...c22

selvfølgelig, har en stor mistanke om at jeg ikke får gave og det er noe jeg reagerer på. ts

• Liker 2
Skrevet
byråkrati skrev (1 time siden):

Ok. Høres ut som hun bevisst utnytter dere. Hun bryr seg ikke om hun sårer, hun vil bare ha. Tenk på det som at du brukte de pengene på å finne ut hvem hun egentlig er, og at den hun egentlig er, ikke er en god venninne. Da vet du at du kan kutte kontakt med god samvittighet. Hun er et manipulerende vesen som er vant til å bruke unnskyldninger slik at hun kan høste godt mens andre får ingenting

sant det du sier. ts

• Liker 2
Skrevet

Er dere 15 år?

Anonymkode: 41b0b...1e5

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dere 15 år?

Anonymkode: 41b0b...1e5

nei, 20. ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

selvfølgelig, har en stor mistanke om at jeg ikke får gave og det er noe jeg reagerer på. ts

Ts. Ta en dyp innpust. Se deg selv utenfra. 

Ser du en bortskjemt, overdramatisk, selvsentrert tulling?

Dersom nei - se nøyere etter.

Dersom ja - juster oppførsel deretter. Meld deg inn i røde kors eller noe. Bruk livet ditt til noe konstruktivt. 

Dette, Ts: om du får gaver eller ikke gaver av en venninne du har valgt å gi gave? Det er så uvesentlig at normale, velfungerende mennesker ikke ofrer det en tanke. Bær det med deg inn i julen. Kanskje gaven din jula 2020, fra din venninne, blir å omformes til et balansert menneske? I så fall er det verdens beste gave.

Anonymkode: b4eb5...ba7

• Liker 7
Skrevet

TS, det er nesten 1 - en - hel måned til jul.... 

Slapp av. Det er mye som kan skje på den tiden. 

Hadde vært annerledes om du hadde postet dette 23. desember. 

Anonymkode: 1c69d...3da

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...