AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1 Skrevet 27. november 2020 De siste to ukene har de ansatte sittet og observert meg og barnet mitt i hente- og leveresituasjon uten at jeg har fått noen form for informasjon om dette. Jeg tenkte ikke noe særlig over dette da barnehagen sikkert bare vil oppdatere meg om hverdagen til barnet mitt. Så jeg fikk en dårlig magefølelse da ett av barna i barnehagen skadet seg og ped.leder satt i gangen med meg og barnet mitt uten å vise tegn til å hjelpe en annen ansatt som allerede var alene i avdelingen med flere barn. Jeg sa til ped.leder at hun ikke trengte å underholde oss i gangen når jeg ser at de har nok å gjøre, fikk jeg til svar om at de klarer seg. Etterhvert kom den ansatte med det barnet som skadet seg og plasserte den i fanget på ped.leder. Den hadde falt fra bordet og slo hodet sitt i fallet. Med barnet på fanget, tok hun likevel ikke blikket fra meg og barnet. Det var da jeg begynte å tenke ped.leder er der av en grunn. Jeg har ikke vært så fornøyd med barnehagen og jeg og mannen har alltid sagt i fra ved alvorlige hendelser. Vi fikk ikke beskjed fra barnehagen da barnet vårt falt fra klatrestativet. Det oppdaget vi først da vi kom hjem og barnet klagde over smerter på rygg og nakke. Barnet fortalte selv hva som skjedde. Hos legevakten ble vi forklart at barnet hadde slått seg kraftig, sannsynligvis fra et høyt fall. Barnet ble sendt til observasjon over natten på sykehuset. En annen gang falt barnet mitt og et annet barn nedover en skråning rett ned i en elv på skogstur. Dette fikk jeg vite av en annen mor en uke senere, fordi datteren hennes fortalte henne det. Vi har sendt klage hver eneste gang og blir bare avfeid. Jeg har gått ned i stilling for å ha barnet minst mulig i barnehagen og frem til vi får plass i en annen barnehage. Ingen av de andre foreldrene blir observert. Kun jeg og barnet mitt. Kan noen fortelle meg hva dette betyr at ped.leder eller en annen ansatt sitter og observerer meg og barnet mitt hver gang jeg leverer eller henter? Vi var kjempefornøyd med den gamle barnehagen, men har måttet slutte der fordi vi har flyttet. Anonymkode: b2a9a...e50
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 Hvordan vet du at det kun er dere? Jeg syns du virker paranoid... Anonymkode: 6a5d1...cf8 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan vet du at det kun er dere? Jeg syns du virker paranoid... Anonymkode: 6a5d1...cf8 Jeg har snakket med flere foreldre som også er misfornøyd med barnehagen. Anonymkode: b2a9a...e50
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 WhisperingWind skrev (7 minutter siden): Ta det med styrer. Styrer har avfeid våre klager som bagateller. Så vi kommer ikke noe videre der dessverre. Anonymkode: b2a9a...e50
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #6 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Styrer har avfeid våre klager som bagateller. Så vi kommer ikke noe videre der dessverre. Anonymkode: b2a9a...e50 Gå ett hakk høyere opp da! Anonymkode: 0bcba...5a5 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #7 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De siste to ukene har de ansatte sittet og observert meg og barnet mitt i hente- og leveresituasjon uten at jeg har fått noen form for informasjon om dette. Jeg tenkte ikke noe særlig over dette da barnehagen sikkert bare vil oppdatere meg om hverdagen til barnet mitt. Så jeg fikk en dårlig magefølelse da ett av barna i barnehagen skadet seg og ped.leder satt i gangen med meg og barnet mitt uten å vise tegn til å hjelpe en annen ansatt som allerede var alene i avdelingen med flere barn. Jeg sa til ped.leder at hun ikke trengte å underholde oss i gangen når jeg ser at de har nok å gjøre, fikk jeg til svar om at de klarer seg. Etterhvert kom den ansatte med det barnet som skadet seg og plasserte den i fanget på ped.leder. Den hadde falt fra bordet og slo hodet sitt i fallet. Med barnet på fanget, tok hun likevel ikke blikket fra meg og barnet. Det var da jeg begynte å tenke ped.leder er der av en grunn. Jeg har ikke vært så fornøyd med barnehagen og jeg og mannen har alltid sagt i fra ved alvorlige hendelser. Vi fikk ikke beskjed fra barnehagen da barnet vårt falt fra klatrestativet. Det oppdaget vi først da vi kom hjem og barnet klagde over smerter på rygg og nakke. Barnet fortalte selv hva som skjedde. Hos legevakten ble vi forklart at barnet hadde slått seg kraftig, sannsynligvis fra et høyt fall. Barnet ble sendt til observasjon over natten på sykehuset. En annen gang falt barnet mitt og et annet barn nedover en skråning rett ned i en elv på skogstur. Dette fikk jeg vite av en annen mor en uke senere, fordi datteren hennes fortalte henne det. Vi har sendt klage hver eneste gang og blir bare avfeid. Jeg har gått ned i stilling for å ha barnet minst mulig i barnehagen og frem til vi får plass i en annen barnehage. Ingen av de andre foreldrene blir observert. Kun jeg og barnet mitt. Kan noen fortelle meg hva dette betyr at ped.leder eller en annen ansatt sitter og observerer meg og barnet mitt hver gang jeg leverer eller henter? Vi var kjempefornøyd med den gamle barnehagen, men har måttet slutte der fordi vi har flyttet. Anonymkode: b2a9a...e50 Jeg tror egentlig hun er der med deg for å vise tilstedeværelse siden du ved flere anledninger har uttrykt misnøye. Jeg tror bare hun prøver å vise at hun er åpen for en samtale med dere sånn at du kan spørre om ting, etc. Hva et barn forteller kan jo og være ganske overdrevent etc, de datt vel ikke i en svær elv så de kunne druknet liksom. Mer som at de snublet uti en bekk og ble våte. Jeg jobber ikke i bhg selv altså, men jeg er 99 % sikker på at den bhg-ansatte som sitter der med deg bare mener det godt. Synd du er så skeptisk, tipper de bare gjør sitt beste for å blidgjøre en bekymret og misfornøyd forelder. trives ungen din i bhg? Det er det viktigste! Anonymkode: c961a...f1d 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #8 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror egentlig hun er der med deg for å vise tilstedeværelse siden du ved flere anledninger har uttrykt misnøye. Jeg tror bare hun prøver å vise at hun er åpen for en samtale med dere sånn at du kan spørre om ting, etc. Hva et barn forteller kan jo og være ganske overdrevent etc, de datt vel ikke i en svær elv så de kunne druknet liksom. Mer som at de snublet uti en bekk og ble våte. Jeg jobber ikke i bhg selv altså, men jeg er 99 % sikker på at den bhg-ansatte som sitter der med deg bare mener det godt. Synd du er så skeptisk, tipper de bare gjør sitt beste for å blidgjøre en bekymret og misfornøyd forelder. trives ungen din i bhg? Det er det viktigste! Anonymkode: c961a...f1d Dette. Allerede i HI så klager du, trådstarter, på hvordan barnehageansatte gjør ting. Tror du paranoid dessverre. Anonymkode: cbedb...4b5 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #9 Skrevet 27. november 2020 Dette høres jo rart ut. Håper at barnehagen mener det godt, og at det ikke er pedagog og styrer som er så lei av klaging at de planlegger å ta saken videre. Anonymkode: 9a3dd...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #10 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Dette. Allerede i HI så klager du, trådstarter, på hvordan barnehageansatte gjør ting. Tror du paranoid dessverre. Anonymkode: cbedb...4b5 Hun lurer på om der er mulig at barnehagen ønsker å ta henne på noe som "hevn" fordi hun har klaget på barnehagen. Naturligvis må hun da ta med hva hun er misfornøyd med i hovedinnlegget! Jeg er ikke barnehageansatt og vet ikke hvor sannsynlig det er, men denne barnehagen høres jo ikke bra ut. Det fallet burde de absolutt ha tatt alvorlig. Anonymkode: 76e80...d67 9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #11 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun lurer på om der er mulig at barnehagen ønsker å ta henne på noe som "hevn" fordi hun har klaget på barnehagen. Naturligvis må hun da ta med hva hun er misfornøyd med i hovedinnlegget! Jeg er ikke barnehageansatt og vet ikke hvor sannsynlig det er, men denne barnehagen høres jo ikke bra ut. Det fallet burde de absolutt ha tatt alvorlig. Anonymkode: 76e80...d67 Tusen takk for svar. Med frykt for å virke paranoid som noen skriver, er det dessverre det jeg frykter fra barnehageansatte. Samtidig syns jeg ikke som mor at det er greit å godta at barnet mitt slår kraftig og jeg får ikke engang vite det av barnehagen. Vi har bedt om møte for å ta en gjennomgang i sikkerheten i barnehagen. Både styrer og ped.leder har nektet for at det var så ille at barnet har falt fra klatrestativ og ned en skråning og havnet i elven. Barnet trives ikke i barnehagen og det er derfor jeg nå jobber redusert frem til vi får plass i en annen barnehage. Vi har per nå ikke klaget barnehagen til kommunen, da jeg syns man skal forsøke å løse problemet på lavest mulig nivå. Anonymkode: b2a9a...e50 1
Sunnys Skrevet 27. november 2020 #12 Skrevet 27. november 2020 det er lov å kjenne på en følelse uten å bli stemplet som paranoid🤦♀️ jeg jobber i barnehage, og vi tar i mot i garderoben og vi har faste voksne som gjør dette. Noen foreldre ønsker ikke å bli møtt i garderoben, men vil komme inn selv med barnet. Dette kan du gi beskjed om om du føler det er bedre. Det skal personalet respektere 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #13 Skrevet 27. november 2020 Sunnys skrev (4 minutter siden): det er lov å kjenne på en følelse uten å bli stemplet som paranoid🤦♀️ jeg jobber i barnehage, og vi tar i mot i garderoben og vi har faste voksne som gjør dette. Noen foreldre ønsker ikke å bli møtt i garderoben, men vil komme inn selv med barnet. Dette kan du gi beskjed om om du føler det er bedre. Det skal personalet respektere Tusen takk for svar🥰 Anonymkode: b2a9a...e50
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #14 Skrevet 27. november 2020 Koble inn fau eller hva det heter! Det er jo godt mulig det er flere foreldre som opplever lignende ting som dere! Anonymkode: 0bcba...5a5 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #15 Skrevet 27. november 2020 Dette høres ikke bra ut.. Gå videre opp i systemet med denne saken. Håper dere snart får ny barnehageplass! Jeg har jobbet i bhg i 15 år, de siste 4 som ped. leder, og ville aldri ha jobbet slik du beskriver her. Med de to hendelsene du beskriver konkret, skal jeg love deg at jeg hadde ringt foreldrene og forklart hva som hadde skjedd, like etter at vi hadde fått gjort det som må gjøres med barna i en slik situasjon. Ikke greit! Anonymkode: 25db1...cee 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #16 Skrevet 27. november 2020 Jeg jobber i barnehage og må si at jeg finner det veldig bekymringsverdig at selv ikke styrer tar ansvar for kommunikasjonssvikt hos sine ansatte. Jeg vet av erfaring at foreldre kan skape storm i vannglass av små bageteller. Men man skal likevel ta tilbakemeldinger fra foreldre på alvor. Hadde det vært jeg som hadde glemt og informere om et fall og det i etterkant hadde vist seg at barnet hadde vært på sykehuset hadde jeg ikke gjort annet enn å legge meg flat. Om du ikke mener at barnehagen ikke er en trygg plass å være for ditt barn pga de ansatte, så burde du kanskje tenke på å ta det videre til kommunen. Da er det ikke en trygg barnehage for andres barn heller. Håper det løser seg. Anonymkode: 5a905...c71 6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #17 Skrevet 27. november 2020 Hehe.. høres ut som barnehagen hørte hva du sa og satte en av de ansatte til å se ekstra etter barnet ditt, slik du skulle føle deg ivaretatt. Men da opplever du også det som en type overtramp /skepsis mot deg. Anonymkode: 25a9b...29e 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #18 Skrevet 27. november 2020 Er tydelig at dette er en bhg som ikke bryr seg om barnas ve og vel med tanke på de ulykkene som har skjedd ditt barn, og at ped.leder velger å ihjelstirre en uskyldig hentesituasjon fremfor å trøste et barn som har slått seg på en skikkelig og betryggende måte. Slike bhg.ansatte stort sett hater foreldre som klager, selv om det er berettighet. Jeg tror de observerer for å finne noe å ta deg på for så å hevne seg ved feks å melde til barnevern. Anonymkode: 3d535...e29 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #19 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg jobber i barnehage og må si at jeg finner det veldig bekymringsverdig at selv ikke styrer tar ansvar for kommunikasjonssvikt hos sine ansatte. Jeg vet av erfaring at foreldre kan skape storm i vannglass av små bageteller. Men man skal likevel ta tilbakemeldinger fra foreldre på alvor. Hadde det vært jeg som hadde glemt og informere om et fall og det i etterkant hadde vist seg at barnet hadde vært på sykehuset hadde jeg ikke gjort annet enn å legge meg flat. Om du ikke mener at barnehagen ikke er en trygg plass å være for ditt barn pga de ansatte, så burde du kanskje tenke på å ta det videre til kommunen. Da er det ikke en trygg barnehage for andres barn heller. Håper det løser seg. Anonymkode: 5a905...c71 Jeg tror vi bare hører én side av saken. Anonymkode: cbedb...4b5 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #20 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er tydelig at dette er en bhg som ikke bryr seg om barnas ve og vel med tanke på de ulykkene som har skjedd ditt barn, og at ped.leder velger å ihjelstirre en uskyldig hentesituasjon fremfor å trøste et barn som har slått seg på en skikkelig og betryggende måte. Slike bhg.ansatte stort sett hater foreldre som klager, selv om det er berettighet. Jeg tror de observerer for å finne noe å ta deg på for så å hevne seg ved feks å melde til barnevern. Anonymkode: 3d535...e29 ja, for all del overdriv og krisemaksimere. Barnet fikk jo trøst fra den ansatte som så situasjonen. Anonymkode: cdc9e...2a0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå