AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1 Skrevet 27. november 2020 Jeg har verdens beste samboer, virkelig. Vi har vært sammen i 3 år, og har nå en liten baby sammen. Jeg har ei datter på 10 år fra et tidligere forhold. Min samboer er ekstremt følsom, veldig oppmerksom og passer på at vi har det bra hele tiden. Og det er ALDRI noe galt. Jeg har aldri sett han sur, aldri sint. Og det synes jeg er rart. Jeg kan bli irritert på samboer rett som det er, og noen ganger er det urettferdig overfor han. Jeg er hormonell ved mensen, kan klage og syte - og jeg vil tro at innerst inne blir han sur og lei av klagingen min til tider. Vi snakker veldig godt sammen, og dersom det er en ting ved han som irriterer meg sier jeg det fint. Han tar det til seg. Og jeg har sagt utallige mange ganger at han må og fortelle meg om det er noe jeg kan gjøre anderledes eller det er noe han ikke liker eller blir irritert for, men det er aldri noe. Har aldri vært noe. Moren til samboeren min har spurt flere ganger hvordan han er her hjemme, for før han traff meg slet hun veldig med humøret hans. Han var konstant sint, sur og moren kunne aldri snakke med han uten at han kranglet. Og svigermor er ei nydelig og veldig snill dame. Men jeg har aldri opplevd dette. Noe svigermor synes er fantastisk, men stusser veldig på. Jeg er så redd for at han går å bærer på et sinne eller frustrasjon mot meg - holder det inne, og en dag får han nok. For all del, vi har et flott forhold - men SÅ fantastisk er jeg ikke, at han ikke har noe å utsette på. Vet dette er ren og skjær luksus i et forhold, men det er jo veldig unormalt for et menneske å aldri bli sint, sur eller frustrert over partneren sin? Anonymkode: 5bd1c...750
Gjest theTitanic Skrevet 27. november 2020 #2 Skrevet 27. november 2020 Det er jo noe som heter at ting som virker for gode til å være sanne, er gjerne netopp det. Likevel er det jo ille at du skal bekymre deg fordi mannen er FOR bra. Konsentrer deg om å nyte dette. Det er dumt å bekymre seg om et "kanskje" langt inn i fremtiden. Det ødelegger nåtiden, og hjelper ikke noenting om ting skulle gå galt i fremtiden heller.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 Skal man begynne og klage på at kjæresten aldri er sur nå? Folk blir jo aldri fornøyd Anonymkode: eb09f...0f8 9
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 theTitanic skrev (2 minutter siden): Det er jo noe som heter at ting som virker for gode til å være sanne, er gjerne netopp det. Likevel er det jo ille at du skal bekymre deg fordi mannen er FOR bra. Konsentrer deg om å nyte dette. Det er dumt å bekymre seg om et "kanskje" langt inn i fremtiden. Det ødelegger nåtiden, og hjelper ikke noenting om ting skulle gå galt i fremtiden heller. Ja, jeg vet jo egentlig det. Men jeg kan ikke fatte å begripe at jeg ikke irriterer driten ut av han. 3 år inn i et forhold, og aldri en eneste sur mine. Jeg synes det er veldig, veldig unormalt 😅 men for all del, jeg er jo veldig heldig. Anonymkode: 5bd1c...750
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal man begynne og klage på at kjæresten aldri er sur nå? Folk blir jo aldri fornøyd Anonymkode: eb09f...0f8 Jeg klager ikke over det altså. Jeg bekymrer meg heller. For når vi har bodd sammen i 2 1/2 år, har en baby og alt annet som følger med dette - så er det jo naturlig å krangle eller bli frustrerte en gang i blant. Og da i tillegg han alltid har vært en sur og sint person før meg, så tenker jeg jo at det er veldig rart at han kan gå 3 år uten en eneste sur mine. Anonymkode: 5bd1c...750 1
Mjart Skrevet 27. november 2020 #6 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Skal man begynne og klage på at kjæresten aldri er sur nå? Folk blir jo aldri fornøyd Anonymkode: eb09f...0f8 Det var vel ikke mye klaging i dette innlegget? 🙂 Artig hvor forskjellig man leser og tolker innlegg her inne. 🙂 7
Gjest theTitanic Skrevet 27. november 2020 #7 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja, jeg vet jo egentlig det. Men jeg kan ikke fatte å begripe at jeg ikke irriterer driten ut av han. 3 år inn i et forhold, og aldri en eneste sur mine. Jeg synes det er veldig, veldig unormalt 😅 men for all del, jeg er jo veldig heldig. Anonymkode: 5bd1c...750 Hva tenker du om deg selv, når du tro at det er unormalt at han ikke irriterer seg over deg? Kanskje du rett og slett er en bra partner...
SoWhat? Skrevet 27. november 2020 #8 Skrevet 27. november 2020 Skjønner godt at du stusser, og ihvertfall når moren forteller det hun gjør. At hun er så fantastisk, og han er så fantastisk, og så har det vært masse krangling og sinne fra han til henne tidligere. Og nå er han et lam. Veldig rart ja. Men hva mener han om moren sin og deres forhold da? 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #9 Skrevet 27. november 2020 Selv om har var sint og sur før kan han jo ha endret seg. Broren min var ganske hissig da han var yngre, men nå er han aldri sint uansett om man prøver å han sint. Anonymkode: 41d18...734 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #10 Skrevet 27. november 2020 klart du må få han sur eller sint, så kan du jo da opprette enda en tråd over hvor vanskelig det var. Du er bare enda et bevis på at det er umulig å tilfredsstille en kvinne. Hun vil alltid finne noe å pirke på. Anonymkode: 64a8a...00a 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #11 Skrevet 27. november 2020 Siden han var mye sur og sint før, kanskje han begynte på anti-depressiva (jeg ble mye mindre irritabel når jeg gikk på det) eller gikk til noe form for sinnemestring? Eller det skjedde andre ting pga. han var sur som gjorde at han bestemte seg for endring. Kan jo også hende du faktisk ikke er noe særlig irriterende, noen folk er jo ganske greie og behagelige å være rundt Anonymkode: c34eb...839 1
SoWhat? Skrevet 27. november 2020 #12 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): klart du må få han sur eller sint, så kan du jo da opprette enda en tråd over hvor vanskelig det var. Du er bare enda et bevis på at det er umulig å tilfredsstille en kvinne. Hun vil alltid finne noe å pirke på. Anonymkode: 64a8a...00a Ts har ikke pirket på noe. Hun nevner noe avvikende med samboeren og er undrende til det. Hvem går rundt i tre år og aldri er ett sekund negativ, irritert, i ullent humør eller reagerer negativt på noe? Han har jo endret personlighet radikalt, så ikke rart TS lurer. 5
Heihola Skrevet 27. november 2020 #13 Skrevet 27. november 2020 Noen menn (i likhet med noen kvinne) kan ha vanskelig for å være veldig vokale om følelsene sine. Det er ikke så rent sjeldent at kvinner og menn som f.eks. opplever å bli forlatt, ikke forstår bæret av hva som skjedde, fordi den andre parten ytrer jo ALDRI noe misnøye, snakket aldri om at det var noen problemer, osv. Fordi sannheten er jo at alle har dårlige følelser innimellom, noen av oss er bare ikke så veldig åpne å snakke om dem... Generelt sett er det jo bra å ikke lage storm i vannglass, men skyver man for mange ting under teppet over for lang tid så kan det skape et massivt utbrudd av følelser som hvilken som helst vei kan ta. Når det er sagt, så vet jeg ikke om din samboer har så mange "bekymringer", eller "misnøyer". Om dere ikke har problemer med et eller annet, eller at han virker fornøyd og blid, så er det jo ingenting å drive å fundere over? Bare se litt ekstra til han de gangene dere faktisk er uenige om noe, eller at han viser tegn på misnøye. Da går det an å spørre om man skal ta en prat om det... lufte tankene sine... Ellers syns jeg bare du skal være glad og fornøyd over at du har en såpass blid mann. Det må jo være veldig fint å dele livet med en sånn kar! At han krangler med mora si, betyr ikke nødvendigvis at han krangler med deg. Kan jo f.eks. hende at han og moren har et annet forhold enn dere har, der de er mer åpne om følelsene sine, en litt annerledes kommunikasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #14 Skrevet 27. november 2020 Han hørtes ut som Chris Watts😳 Anonymkode: 439fe...7f6
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #15 Skrevet 27. november 2020 Jeg var sammen m en man i 4 år som heller aldri var sint, sjalu eller i dårlig humør. Vi kranglet aldri. Han hadde et godt lynne kan du si. Han hadde vokst opp med en skilt mor som var sykelig sjalu og som kranglet m mennene sine om alt. Han hadde bestemt seg for at slik skulle han aldri bli, da han så hvor ødeleggende det var. Så ja, det finnes slike menn uten at det er noe galt m dem. Anonymkode: 963c3...1e1 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #16 Skrevet 27. november 2020 Hva vet du om forholdet mellom moren og sønnen? Om jeg er hos foreldrene i en uke eller to, så blir jeg etterhvert irritabel og litt gretten. Dette til tross for at begge mine foreldre er flotte mennesker. Da er det ikke noe spesielt som irriterer meg, men jeg blir likevel irritabel om jeg er i samme hus med de over 1+ uker. Det samme skjer ikke når jeg bare er på korte besøk. Det kan godt være at svigermoren din er fantastisk, men samboeren din har vokst opp med henne og har derfor et helt annet forhold med henne. Om han var mye rundt henne før han møtte deg, så kan han følt seg smothered: kanskje han følte at hun blandet seg for mye i livet hans? Kanskje det var en annen grunn? Hvordan er forholdet deres nå? Anonymkode: c2041...10f 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #17 Skrevet 27. november 2020 SoWhat? skrev (13 minutter siden): Skjønner godt at du stusser, og ihvertfall når moren forteller det hun gjør. At hun er så fantastisk, og han er så fantastisk, og så har det vært masse krangling og sinne fra han til henne tidligere. Og nå er han et lam. Veldig rart ja. Men hva mener han om moren sin og deres forhold da? AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Selv om har var sint og sur før kan han jo ha endret seg. Broren min var ganske hissig da han var yngre, men nå er han aldri sint uansett om man prøver å han sint. Anonymkode: 41d18...734 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Siden han var mye sur og sint før, kanskje han begynte på anti-depressiva (jeg ble mye mindre irritabel når jeg gikk på det) eller gikk til noe form for sinnemestring? Eller det skjedde andre ting pga. han var sur som gjorde at han bestemte seg for endring. Kan jo også hende du faktisk ikke er noe særlig irriterende, noen folk er jo ganske greie og behagelige å være rundt Anonymkode: c34eb...839 Moren hans er veldig glad for at vi har funnet hverandre, og hun har sagt flere ganger at hun var rett og slett bekymret for han rett før vi møttes. Og samboer har alltid vært sint. Det forrige forholdet hans var bare krangling, slamring med dører og rett og slett veldig giftig. Jeg har spurt han om hvorfor han var så sint før og aldri nå. Og da svarer han at han aldri har hatt det så fint. Og det er jo koselig det, men ingen mennesker kan gå uten å kjenne på negative følelser i så mange år liksom. Ts Anonymkode: 5bd1c...750 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #18 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): klart du må få han sur eller sint, så kan du jo da opprette enda en tråd over hvor vanskelig det var. Du er bare enda et bevis på at det er umulig å tilfredsstille en kvinne. Hun vil alltid finne noe å pirke på. Anonymkode: 64a8a...00a Jeg pirker ikke, jeg stusser over det. Regner med du har vært i et lengre forhold før? Og jeg regner med dere til tider kunne bli irriterte på hverandre? Ts Anonymkode: 5bd1c...750 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #19 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Moren hans er veldig glad for at vi har funnet hverandre, og hun har sagt flere ganger at hun var rett og slett bekymret for han rett før vi møttes. Og samboer har alltid vært sint. Det forrige forholdet hans var bare krangling, slamring med dører og rett og slett veldig giftig. Jeg har spurt han om hvorfor han var så sint før og aldri nå. Og da svarer han at han aldri har hatt det så fint. Og det er jo koselig det, men ingen mennesker kan gå uten å kjenne på negative følelser i så mange år liksom. Ts Anonymkode: 5bd1c...750 Kanskje han er nyforelska enda en av mine ekser og jeg kranglet aldri. Kan ikke huske vi har hatt en eneste opphetet diskusjon. Vi passet rett og slett godt sammen den gangen. Anonymkode: 6e3d1...2d8
SoWhat? Skrevet 27. november 2020 #20 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Moren hans er veldig glad for at vi har funnet hverandre, og hun har sagt flere ganger at hun var rett og slett bekymret for han rett før vi møttes. Og samboer har alltid vært sint. Det forrige forholdet hans var bare krangling, slamring med dører og rett og slett veldig giftig. Jeg har spurt han om hvorfor han var så sint før og aldri nå. Og da svarer han at han aldri har hatt det så fint. Og det er jo koselig det, men ingen mennesker kan gå uten å kjenne på negative følelser i så mange år liksom. Ts Anonymkode: 5bd1c...750 Hm. Det er ikke som en nevnte over her da, at han går på antideppresiva? Syns jo det ser utrolig merkelig ut. Men det er jo en mulighet at han faktisk mener det han sier. Kan jo ikke påstå at det er noe galt med han heller, selv om det ikke på noen måte er normalt å aldri vise en negativ følelse. Kanskje han har brukt opp alt det negative? 😄 men rart er det ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå