AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1 Skrevet 27. november 2020 Tre uker siden jeg først ba om en avtale på at han kunne beholde den delen av depositum som dekket siste måneds leie, og returnere resterende til meg. Det var greit sa han da, og han skulle ordne det så fort som mulig. Dette var mens kontrakten fremdeles var gjeldende. To uker gikk og jeg purret igjen. Han sa han hadde glemt det og skulle ordne det fortest mulig. En uke til gikk og jeg purret nå igjen. Svaret var "problemer med banken" og han skulle prøve igjen.. Jeg var dum da jeg inngikk avtalen så jeg godtok ingen depositumskonto, bare sendte til utleiers private konto. Har jeg noen som helst mulighet til å få tilbake dette depositumet hvis utleier bare velger å ikke sende tilbake? Jeg leste noe om at saken kanskje uansett er foreldet pga jeg har bodd der i mer enn tre år. Jeg blir skikkelig sint på slike useriøse mennesker. Jeg har vært en eksemplarisk leieboer, også blir kanskje takken jeg får at de stjeler penger av meg.. Anonymkode: f01c7...51b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #2 Skrevet 27. november 2020 Du sier at hvis du ikke har pengene på konto i løpet av 4 virkedager så kommer du til å anmelde. Anonymkode: accd7...605 5
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 Just now, AnonymBruker said: Du sier at hvis du ikke har pengene på konto i løpet av 4 virkedager så kommer du til å anmelde. Anonymkode: accd7...605 Ja, vurderer det etter helgen siden jeg nå uansett ikke vil motta pengene i helgen antar jeg. Jeg er bare redd det blir en tom trussel i tilfelle jeg ikke har noen egentlig sterk sak. Tror uansett jeg rådføre meg med advokat hvis dette drøyer. Anonymkode: f01c7...51b
Pappi Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 At du har bodd der lenger enn tre år har ingenting med foreldelse av denne saken å gjøre. 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, vurderer det etter helgen siden jeg nå uansett ikke vil motta pengene i helgen antar jeg. Jeg er bare redd det blir en tom trussel i tilfelle jeg ikke har noen egentlig sterk sak. Tror uansett jeg rådføre meg med advokat hvis dette drøyer. Anonymkode: f01c7...51b Tom trussel kan være nok det. Vis til avtalen dere hadde om at resterende sum skulle utbetales til din konto, og at dette er å anse som avtalebrudd. Anonymkode: accd7...605
Gjest Villfisker Skrevet 27. november 2020 #7 Skrevet 27. november 2020 Da klager du inn huseier for forliksrådet, og legger ved husleiekontrakt som dokumentasjon. Husleieloven paragraf 3.5 sier at om leieforholdet ikke har en depositumskonto låst i leietakers navn, er den ugyldig. Kan ta litt tid, men om huseier ikke møter opp, taper han/hun saken uansett.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #8 Skrevet 27. november 2020 Du kan dessverre miste kravet på pengene hvis de har stått på utleiers konto i mer enn 3 år. https://e24.no/privatoekonomi/i/naMnmB/brudd-paa-loven-stort-problem-for-leietakere-du-kan-i-verste-fall-tape-depositumet Anonymkode: b13f5...227
Gjest Blondie65 Skrevet 27. november 2020 #9 Skrevet 27. november 2020 Beklager, TS, men her har du ingen maktmidler, med mindre du beholder nøkkelen til 1. januar uten å betale leie og gjør husvert oppmerksom på at slik blir det. Jeg er litt nysgjerrig på hvordan du tenkte når du sa ja til denne idiotiske løsningen? Har du ikke blitt advart mot å gjøre det og kjenner du heller ikke til husleieloven? Jeg regner med at du er ung, samtidig så er det advart mot dette i så mange kanaler og spesielt rundt august hvert år omtrent i samtlige aviser med respekt for seg selv. Hvorfor når ikke dette budskapet frem? Jeg beskylder deg ikke for noe, TS, jeg bare undrer.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #10 Skrevet 27. november 2020 Blondie65 skrev (1 time siden): Beklager, TS, men her har du ingen maktmidler, med mindre du beholder nøkkelen til 1. januar uten å betale leie og gjør husvert oppmerksom på at slik blir det. Jeg er litt nysgjerrig på hvordan du tenkte når du sa ja til denne idiotiske løsningen? Har du ikke blitt advart mot å gjøre det og kjenner du heller ikke til husleieloven? Jeg regner med at du er ung, samtidig så er det advart mot dette i så mange kanaler og spesielt rundt august hvert år omtrent i samtlige aviser med respekt for seg selv. Hvorfor når ikke dette budskapet frem? Jeg beskylder deg ikke for noe, TS, jeg bare undrer. Det er ikke alltid så enkelt. Hvis det er mangel på utleie og det er kø for å få leie så kan utleier gjøre det han/hun vil. Anonymkode: f5df4...aae 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #11 Skrevet 27. november 2020 Har du flyttet ut? Levert tilbake nøklene? Anonymkode: 164c3...364
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #12 Skrevet 30. november 2020 Ta dette som en nyttig lærepenge til seinere... Du kan jo selvfølgelig forsøke å kontakte for eksempel Forliksrådet og / eller politiet. Men du har jo overhodet ingen "garanti" for at sånne ting faktisk hjelper. Anonymkode: c34d4...dc1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #13 Skrevet 5. april 2021 fikk du dem tilbake? Anonymkode: c62fa...745
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå