AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1 Skrevet 27. november 2020 Hei! bidragspliktig (far) har ikke betalt bidrag på snart 3 år. Men har nå kjøpt seg sin andre leilighet på 1,5år med samboer, ny bil og hund nr2. Dette er jo noe som koster penger. Han har visstnok 0 i inntekt på 3 året. Og samboeren hans har «lav» inntekt, men mulig hun alene står for alt- ja det KAN jo hende.. men etter samtale med Nav innkrevning mistenker de at han har utenlandske inntekter (det har kommet frem at han har jobbet for et utenlandsk firma, uten å vite hvem firma, så da står det stille siden de ikke etterforsker). har noen her erfart dette? han skatter ikke. Har ingen stønader fra nav.. det er bare 0. Jeg vil bare vite om noen andre har opplevd lignende og om de etterhvert fikk bidrag? Jeg får bidragsforskudd fra nav, men det er jo en betydelig forskjell på 1600kr og de 3700kr han skulle betalt månedlig, etter 3år. spesielt når han ikke bidrar på noen hold. Anonymkode: e4ba4...4d7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #2 Skrevet 27. november 2020 Det er ikke noe du kan gjøre med dette, utover å bebreide deg selv at du fikk barn med denne mannen. Anonymkode: af782...5ed 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke noe du kan gjøre med dette, utover å bebreide deg selv at du fikk barn med denne mannen. Anonymkode: af782...5ed ✨Gå og lek på E6 i rushen ✨ Anonymkode: e4ba4...4d7 8
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 Det er ikke ts - eller andre bidragsmottakere- sin feil at nok en bidragspliktig lurer seg unna(dette kan gå begge veier, men realiteten er at flesteparten er menn). Det florerer av tapere som stikker fra det økonomiske ansvaret de får med barn. Plasser skylden der den hører hjemme. til ts, jeg har ingen råd. Men det der kan gi fengsel hvis han ikke betaler skatt. Anonymkode: e4ba4...4d7 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 Er han kriminell eller jobber svart? Ingen kan ha null inntekt i 3 år! Anonymkode: 7fd4e...fed 1
Pappi Skrevet 27. november 2020 #6 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er han kriminell eller jobber svart? Ingen kan ha null inntekt i 3 år! Anonymkode: 7fd4e...fed Jobber han svart så er han jo kriminell,. Men ja, tanken kan fort kretse mot at penger kommer fra narkotika, smugling eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #7 Skrevet 27. november 2020 Det er kanskje ufølsomt, men anonym nummer 1 har jo rett. Det er ingenting du kan gjøre. Anonymkode: 37cd7...d13 2
Gjest theTitanic Skrevet 27. november 2020 #8 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ikke noe du kan gjøre med dette, utover å bebreide deg selv at du fikk barn med denne mannen. Anonymkode: af782...5ed Verdiløst å bebreide seg selv for ting det ikke er mulig å endre. Har du en tidsmaskin å låne bort, DA først kan man tenke på hva av fortid som ønskes endret.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #9 Skrevet 27. november 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: ✨Gå og lek på E6 i rushen ✨ Anonymkode: e4ba4...4d7 Som trøst kan jeg si at folk som lever med nullinntekt på papiret sjelden gjør det hele livet. Det blir veldig slitsomt i lengden. Så pengene kommer, men ikke nå når du trenger dem. Anonymkode: af782...5ed
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #10 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er han kriminell eller jobber svart? Ingen kan ha null inntekt i 3 år! Anonymkode: 7fd4e...fed Hvis man jobber i utlandet skatter man vel til det landet man jobber i- og da bli det vel 0 i inntekt ifht norske myndigheter? Jeg vet i hvertfall at de Jeg jobber med som bor i Sverige og GB skatter til Norge .. Anonymkode: 41928...634
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #11 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis man jobber i utlandet skatter man vel til det landet man jobber i- og da bli det vel 0 i inntekt ifht norske myndigheter? Jeg vet i hvertfall at de Jeg jobber med som bor i Sverige og GB skatter til Norge .. Anonymkode: 41928...634 Ts her. nei så lenge han bor i Norge (noe han gjør fast). Så skal han skatte til Norge. Ikke det landet han har jobb i. Dette forklarte nav innkrevning for jeg spurte om akkurat det samme. Jeg vet at tå bekjente av han har havnet i fengsel for å ha «trylla» litt med inntekten sin. Jeg tror ikke bf driver med narkotika. jeg håper ikke, men det skal sies at han har en historie som jeg ikke fant ut av før etter brudd. Men jeg tror og håper fortsatt at han har lagt det i fra seg. Han har tidligere vist til rene prøver (jeg ba om det etter brudd når jeg fikk høre hva han tidligere hadde gjort). Men det er mange år siden nå. Anonymkode: e4ba4...4d7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå