Gå til innhold

Munnbind, kreativ bruk. Hva er det beste du har sett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så gøy med alle som maser om at dette er en dugnad, å gå med munnbind. Sprite hender også, noe som har liten virkning. 2m grense som overholdes lite. Summen er at man kan stoppe alle disse tiltakene.

Artigste jeg har sett av munnbindbrukere:

Kun over munnen! Nesa helt fri.
Har det over haka, altså: IKKE Over munn og nese.
Klemmer det ikke rundt nesa, er jo en greie inni som gjør at det former seg om du gjør det.
Har det på opp ned OG bak frem!
Gummihansker OG munnbind, denne mannen tok av seg munnbindet når han skulle bestille kaffe på en cafe 😂.
Så kommer den beste: En som stod utenfor en butikk å røyket, hadde laget et lite hull i munnbindet til røyken! 😂

Sorry, folk er dumme i hodet.

Om din sjef krever at du skal gå med munnbind i 7,5t på jobb så kan du si nei, det er ikke bra for lungene i heletatt.

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn rent bort ifra klassikeren med munnbindet på haken eller med nesen stikkende opp, så tror jeg han som satt og tygget på munnbindet mens han hadde det på haken tok kaken 😂

• Liker 3
Skrevet (endret)

Munnbinder i ferd med å bli mer et symbol virker det som... Mange bruker det okke som, helt uavhengig av graden av nytte.

Endret av VinterRose
Skrivefeil
  • Liker 7
Skrevet
altflyter skrev (Akkurat nå):

Sånn rent bort ifra klassikeren med munnbindet på haken eller med nesen stikkende opp, så tror jeg han som satt og tygget på munnbindet mens han hadde det på haken tok kaken 😂

😅

Så har du de med hansker som bruker det i bilen på rattet osv, går inn i butikken med dette etterpå å tror det har effekt.

• Liker 3
Skrevet
Neste skrev (Akkurat nå):

😅

Så har du de med hansker som bruker det i bilen på rattet osv, går inn i butikken med dette etterpå å tror det har effekt.

Eller de som spriter hanskene sine 😂

• Liker 8
Skrevet
VinterRose skrev (1 minutt siden):

Munnbinder i ferd med å bli mer et symbol virker det som... Mange bruker det okke som, helt uavhengig av graden av nytte.

Ja, jeg gikk tur i skogen i sted. Møter 2 med munnbind 😂

Blir jo som BLM dette til slutt....kanskje det skal hete MM, munnbind matter.

• Liker 8
Skrevet
altflyter skrev (Akkurat nå):

Eller de som spriter hanskene sine 😂

Kiwi har vask og såpe, jeg synes den er fin å bruke 😊

• Liker 6
Gjest 123 eller noe
Skrevet

Det kom noen gutter (16-17 år kanskje) en gjeng på 7  stk brautende inn i butikken lørdag kveld, de hadde munnbind, men de gikk med det på haka hele gjengen. De klynga seg sammen og gjorde "kokos" i hodet og hoppa på hverandre, så løp de bort til spritdispenseren og hadde spritkrig. "auauuu du traff meg i øyet! Nå skal jeg ta deg! Høhøhø" ropte en av dem. Var et veldig rart syn, flere her hadde nok blitt forbanna, jeg synes det så mer ut som et dårlig forsøk på trendy smittevern. Jeg sa så klart ingenting til dem, jeg er ikke så stor, og de var 7 og brautende, så den der holdt jeg meg unna. Jeg er ingen kundevert :)

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Og i går passerte jeg bilen til naboen utafor her, han hadde munnbindet hengende i speilet som en wunderbaum. 

Skrevet

Folk som kjører bil alene med munnbind.

• Liker 14
Skrevet
Jens skrev (31 minutter siden):

Eller går tur utendørs alene.

• Liker 10
Skrevet
Jens skrev (38 minutter siden):

Vel vitende om at dette ser litt rart ut har jeg gjort dette når jeg har flere ærender med en liten biltur mellom dem. Jeg skifter da ikke munnbind mellom stedene, men beholder det samme på i bilen.

• Liker 13
Skrevet

Morsom er de som har det hengende rundt ene øret. Lufter seg til neste bruk liksom 🤪

Og nå står det vakter ved inngangen til sentrene med eske med munnbind til utdeling. Problemet er at de ikke deler ut, hver enkelt tar nedi esken selv. Herlig -få med deg litt av foregående persons skitne hender på vei inn.

Og så er det et paradoks, at når jeg tillater meg å gå på butikken uten munnbind, så er jeg en av de absolutt få som stopper opp, lar folk passere og venter på tur og gjør mitt beste for å prøve å holde avstand. De med munnbind, de buser på, gjerne flere i følge. For når hele familien bruker munnbind, kan selvsagt mor, far, 3 unger og besteforeldre gå på senteret sammen og vandre.

• Liker 9
Skrevet

Stusser egentlig litt på at så mange bruker munnbind der det ikke er nødvendig/påkrevd, så behagelig er det ikke. 
Er folk rett og slett redd for å gå uten når flesteparten bruker, selv om man ikke må?! 

• Liker 5
Skrevet
LeneXCII skrev (4 minutter siden):

Stusser egentlig litt på at så mange bruker munnbind der det ikke er nødvendig/påkrevd, så behagelig er det ikke. 
Er folk rett og slett redd for å gå uten når flesteparten bruker, selv om man ikke må?! 

Mange som er redde for å gå uten, ja. Jeg vil ikke påstå jeg er redd, men jeg er forsiktig. Ser jeg mange folk ute i byen så tar jeg på meg munnbind selv om det ikke er påkrevd i området her selv om jeg vet at 99,9% så klarer jeg å holde meg unna 1 meter, men så er det 00,1% da!  Det sies at det vanskeligere å bli smittet ute i det fri enn inne i ei lokale, men sjansen for å bli smittet er jo naturligvis der. Better to be safe then sorry.

Vil ihvertfall kunne si at jeg har gjort mitt for å forhindre smitte andre dersom jeg selv skulle ha det uten å være klar over det. Det kan gå mange uker og for noen får man ingen symptomer på covid-19 i det hele tatt. Så stusser egentlig litt på innlegget ditt om man heller ikke kan være litt mere forsiktig?

Skrevet
VinterRose skrev (På 27.11.2020 den 12.40):

Jeg legger merke til det samme. Folk går med munnbindet nedpå haka med nesen fri, retter på det konstant, enkelte røyker til og med i det. Folk går med munnbindet av mens de går inn på bussen, eller de tar det av seg mens bussen holder på å stoppe (altså lenge før de går av). For meg så virker det som om munnbindet virker HELT mot sin hensikt. Som du sier, det er mer et symbol: så flink jeg er, dugnad blabla. Bruke det rett - nei.

• Liker 12
Skrevet
infectedsopp skrev (2 timer siden):

Jeg legger merke til det samme. Folk går med munnbindet nedpå haka med nesen fri, retter på det konstant, enkelte røyker til og med i det. Folk går med munnbindet av mens de går inn på bussen, eller de tar det av seg mens bussen holder på å stoppe (altså lenge før de går av). For meg så virker det som om munnbindet virker HELT mot sin hensikt. Som du sier, det er mer et symbol: så flink jeg er, dugnad blabla. Bruke det rett - nei.

Nettopp, typisk norsk. Man følger flokken.

Se hvor mange steder det ligger munnbind slengt på bakken, ikke i søppla der det skal ligge.

• Liker 4
Skrevet

https://www.fhi.no/publ/2020/-bor-personer-i-samfunnet-bruke-munnbind-for-a-redusere-spredningen-av-covi/

Her står det bl a :

Randomiserte studier gjennomført utenfor helseinstitusjoner tyder på at medisinske munnbind har en liten beskyttende effekt.

Og

Ulemper ved bruk av munnbind omfatter risiko for feil bruk, falsk trygghetsfølelse (som kan føre til lemping av andre tiltak) og tilskitning av maskene.

• Liker 5
Skrevet
MorTil2 skrev (18 timer siden):

Morsom er de som har det hengende rundt ene øret. Lufter seg til neste bruk liksom 🤪

Og nå står det vakter ved inngangen til sentrene med eske med munnbind til utdeling. Problemet er at de ikke deler ut, hver enkelt tar nedi esken selv. Herlig -få med deg litt av foregående persons skitne hender på vei inn.

Og så er det et paradoks, at når jeg tillater meg å gå på butikken uten munnbind, så er jeg en av de absolutt få som stopper opp, lar folk passere og venter på tur og gjør mitt beste for å prøve å holde avstand. De med munnbind, de buser på, gjerne flere i følge. For når hele familien bruker munnbind, kan selvsagt mor, far, 3 unger og besteforeldre gå på senteret sammen og vandre.

Har også merket at de med munnbind turer frem. Ser ikke lenger at de gidder holde avstand selv om det  jo er det viktigste. Munnbindet legitimerer tydeligvis all annen oppførsel 😅

• Liker 2
Skrevet

Satt å så med et halvt øye på en fotballkamp fra utlandet (husker ikke hvem som spilte), der det var noe få personer på tribunen. Han ene drakk øl med munnbind på... Hadde nok laget et passende snitt under bretten i munnbindet.

Som flere andre antyder, det ser ut som dette er blitt en "alle andre gjør det så da må jeg og", helt ureflektert. Noen ganger er det rett å bruke det, men det er mye idioti... 

• Opprett ny...