Gjest Smiley99 Skrevet 27. november 2020 #1 Del Skrevet 27. november 2020 Jeg kom over dette innlegget fra VG på Facebook, og så at det blåste seg opp til en heftig diskusjon. Det var delte meninger om at det burde bli gratis bind og tamponger i Norge også. Hva mener dere? Hvorfor, hvorfor ikke? https://www.vg.no/nyheter/i/nA9j75/bind-og-tamponger-blir-gratis-i-skottland Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HalldirV2 Skrevet 27. november 2020 #2 Del Skrevet 27. november 2020 Smiley99 skrev (1 minutt siden): Jeg kom over dette innlegget fra VG på Facebook, og så at det blåste seg opp til en heftig diskusjon. Det var delte meninger om at det burde bli gratis bind og tamponger i Norge også. Hva mener dere? Hvorfor, hvorfor ikke? https://www.vg.no/nyheter/i/nA9j75/bind-og-tamponger-blir-gratis-i-skottland Jeg synes faktisk det er helt greit. Jeg har ikke noe i mot at en slant av mine skattepenger går med til å finansiere gratis sanitetsprodukter for kvinner. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #3 Del Skrevet 27. november 2020 Synes det burde bli det for studenter og uføre foreksempel, der økonomien allerede er dårlig. Anonymkode: 47ca2...bae 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 27. november 2020 #4 Del Skrevet 27. november 2020 Jeg synes ikke noe om at Norge tjener penger på at vi har mensen. Hadde støttet et forslag om gratis bind og tamponger. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/VbMkg3/25-under-25-staten-skal-ikke-tjene-penger-paa-mensen 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiftenøkkel Skrevet 27. november 2020 #5 Del Skrevet 27. november 2020 Tja. Hvorfor ikke. I alle fall til ungdom. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #6 Del Skrevet 27. november 2020 Det burde ikke være merverdiavgift på bind og tamponger. Helt gratis trenger det ikke å være, men det burde ikke være slik at kvinner må betale 25% mva på bind og tamponger. Anonymkode: 83e23...374 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kastanjefrø Skrevet 27. november 2020 #7 Del Skrevet 27. november 2020 Diamant20 skrev (3 minutter siden): Jeg synes ikke noe om at Norge tjener penger på at vi har mensen. Hadde støttet et forslag om gratis bind og tamponger. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/VbMkg3/25-under-25-staten-skal-ikke-tjene-penger-paa-mensen 1. det er ikke slik at staten betaler for produktene, så man får de gratis når man vil hvor man vil. De skal være gratis tilgjengelig på offentlige toaletter slik som dopapir. 2. Om staten tjener penger på dopapir er det ikke noe kvalitativt annerledes med tampong og bind. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #8 Del Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det burde ikke være merverdiavgift på bind og tamponger. Helt gratis trenger det ikke å være, men det burde ikke være slik at kvinner må betale 25% mva på bind og tamponger. Anonymkode: 83e23...374 Hvorfor ikke, så lenge det er mva på mat ? 🤔 Gratis bind og tamponger ser jeg ikke helt poenget med, men et momsfritak hadde jo vært innafor. Men da burde sunn mat som brød og grønnsaker også fritas for moms. Anonymkode: b67c6...f4c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #9 Del Skrevet 27. november 2020 Kastanjefrø skrev (1 minutt siden): 1. det er ikke slik at staten betaler for produktene, så man får de gratis når man vil hvor man vil. De skal være gratis tilgjengelig på offentlige toaletter slik som dopapir. 2. Om staten tjener penger på dopapir er det ikke noe kvalitativt annerledes med tampong og bind. Ja, da burde det være momsfritak på dopapir også! «Staten skal ikke tjene penger på at jeg driter!» 😂🙈 Anonymkode: b67c6...f4c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kastanjefrø Skrevet 27. november 2020 #10 Del Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, da burde det være momsfritak på dopapir også! «Staten skal ikke tjene penger på at jeg driter!» 😂🙈 Anonymkode: b67c6...f4c Uten inntekter kan ikke staten finansiere viktige fellesgoder som skole og sykehus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #11 Del Skrevet 27. november 2020 Så da bør det innføres momsfritak på følgende: -Bind og tamponger -Toalettpapir -Brød, grønnsaker og frukt (kun epler, appelsiner og bananer, og ikke «luksusfrukt» som mango ? 😂🙈) Anonymkode: b67c6...f4c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #12 Del Skrevet 27. november 2020 Kastanjefrø skrev (1 minutt siden): Uten inntekter kan ikke staten finansiere viktige fellesgoder som skole og sykehus. Jøss, sier du det ? Anonymkode: b67c6...f4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kastanjefrø Skrevet 27. november 2020 #13 Del Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jøss, sier du det ? Anonymkode: b67c6...f4c Ja, så om staten ikke skal kunne tjene penger på at du går på do, spiser, benytter deg av tjenester og får en inntekt fra jobben vil den ikke lengre kunne finansiere fellesgodene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smiley99 Skrevet 27. november 2020 #14 Del Skrevet 27. november 2020 Var noen som foreslo at det kom på blåresept, enten gratis eller til en rimeligere pris. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #15 Del Skrevet 27. november 2020 Kastanjefrø skrev (45 minutter siden): Ja, så om staten ikke skal kunne tjene penger på at du går på do, spiser, benytter deg av tjenester og får en inntekt fra jobben vil den ikke lengre kunne finansiere fellesgodene. Jeg tror du har misforstått innleggene mine litt her. 🤔 Jeg gjør narr av disse forslagene og støtter de altså ikke. Anonymkode: b67c6...f4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Smiley99 Skrevet 27. november 2020 #16 Del Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg tror du har misforstått innleggene mine litt her. 🤔 Jeg gjør narr av disse forslagene og støtter de altså ikke. Anonymkode: b67c6...f4c Hvorfor støtter du ikke forslaget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kastanjefrø Skrevet 27. november 2020 #17 Del Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tror du har misforstått innleggene mine litt her. 🤔 Jeg gjør narr av disse forslagene og støtter de altså ikke. Anonymkode: b67c6...f4c Ironi fungerer strålende over internett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #18 Del Skrevet 27. november 2020 Altså, alle trenger mat og dopapir, der er det ingen forskjeller. Mens det er sånn at det kun er kvinner som får mensen. For de som har mye smerter og blødninger kan det faktisk bli en relativ stor utgift. Anonymkode: e34e4...260 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kastanjefrø Skrevet 27. november 2020 #19 Del Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså, alle trenger mat og dopapir, der er det ingen forskjeller. Mens det er sånn at det kun er kvinner som får mensen. For de som har mye smerter og blødninger kan det faktisk bli en relativ stor utgift. Anonymkode: e34e4...260 Kun menn mister håret, så da kan det offentlige finansiere hårtransplantasjon også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #20 Del Skrevet 27. november 2020 Kastanjefrø skrev (2 minutter siden): Kun menn mister håret, så da kan det offentlige finansiere hårtransplantasjon også https://nhi.no/sykdommer/hud/har-og-hodebunn/hartap-hos-kvinner/ Hårtap hos kvinner er ikke noe uvanlig problem og mer enn en tredjedel av alle kvinner opplever betydelig hårtap i løpet av livet. Forekomsten er høyest etter overgangsalderen, men unormalt stort tap av hår kan skje i alle aldre Anonymkode: d4922...ae5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå