Gå til innhold

Søkkvåt badematte etter tur i vaskemaskina, hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt ny badematte som jeg skal ha på badet. Står på instruksen at den skal vaskes på 30 grader. Jeg gjør det, og nå er badematten KLISSVÅT. Den er så våt at den veier sikkert 3 kg og jeg har prøvd å skvise ut vann men den er jo så full i vann at jeg kommer ingen vei med det. Slengte den tilbake i vaskemaskina, om jeg skal henge den til tørk vil det dryppe i flere dager og den kommer ikke til å tørke med det første. Burde jeg vaske den en gang til på for eksempel 60 grader? Hvorfor skjer dette egentlig? Det skjer aldri med håndklær og vanlige klær... 

Anonymkode: b28b3...55c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi finvasken har veldig lav omdreiing på sentrifugen! Sett på et program med bare sentrifugering. Mvh hilsen husmoren

• Liker 5
Skrevet

Programmer med kun 30 grader har oftest veldig lite sentrifugering. Sett på en runde med kun sentrifugering. Så godt som alle vaskemaskiner har den muligheten.

Anonymkode: b543e...135

• Liker 2
Skrevet

Prøv å legg den så godt utover som mulig i vaskemaskinen og kjør en sentrifugering igjen. Den har sikkert krøllet seg sammen og gitt ubalanse i trommelen slik at den ikke har sentrifugert skikkelig. 

• Liker 2
Skrevet

Du kan også slenge inn f.eks noen håndklær du skal vaske senere med den, for å få fordelt tyngden mer i maskinen når du sentrifugerer! Men jeg støtter de over her - kjør et eget sentrifugeringsprogram, det bør gjøre susen :)

Skrevet

1. For lav sentrifugehastighet

2. Dårlig balansering på sentrufugen. Ikke vask EN stor ting alene i maskinen, da klarer den ikke sentrifugere skikkelig. Vær glad du ikke ødela maskinen.

Heng den i dusjen eller over badekaret, den dryppes tørr på et par dager. 

Anonymkode: de262...000

• Liker 1
Skrevet

Så snille dere er, takk! Jeg satte på skylling/sentrifugering (er det programmet heter) nå. Badematten er ikke så stor, men den er ganske tykk og i bomull. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Så snille dere er, takk! Jeg satte på skylling/sentrifugering (er det programmet heter) nå. Badematten er ikke så stor, men den er ganske tykk og i bomull. 

Poenget er at du burde sentrifugere den sammen med noe annet, ikke alene. Et håndkle av en viss størrelse. Maskinen din vil ikke klare å balansere sentrifugen skikkelig med EN tung våt ting inni. Dette skal stå i bruksanvisningen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Poenget er at du burde sentrifugere den sammen med noe annet, ikke alene. Et håndkle av en viss størrelse. Maskinen din vil ikke klare å balansere sentrifugen skikkelig med EN tung våt ting inni. Dette skal stå i bruksanvisningen. 

Ok, da får jeg slenge inn i noe annet når den er ferdig... 

Skrevet

Det kan være gummi inni den. Om den la seg feil vei i sentrifugen, vil ikke vannet bli presset ut.

Anonymkode: e84c5...549

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det kan være gummi inni den. Om den la seg feil vei i sentrifugen, vil ikke vannet bli presset ut.

Anonymkode: e84c5...549

Dette her skjer hos oss 50% av gangene -----> søkke vått

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...