Gjest 123 eller noe Skrevet 27. november 2020 #1 Skrevet 27. november 2020 Er det en ting denne pandemien har vist meg, er det at folk er jævlig frekke og sure. Synes alt som står i overskriften er en gjenganger her på forumet. Hvorfor skriver DU sånn til fremmede folk, du som føler deg truffet? Du skylder vel ikke på at pandemien har skaka deg opp og du bare må få det ut en plass? Hva med å snakke litt finere til hverandre? Hvis du føler andre oppfører seg feil under pandemien, tror jeg ikke det hjelper å kjefte og filleriste dem til de tenker det samme som deg. Det går an å respektere hverandre selv om man ikke er enige, selv om det gjelder corona.
omno_guest Skrevet 27. november 2020 #2 Skrevet 27. november 2020 Burde ikke holde seg hjemme. Er der man blir smittet: https://www.nrk.no/norge/her-blei-vi-koronasmitta-i-november-1.15261664 5
Neste Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 Ingen vet hvor folk blir smittet, dette er bare tull hele greiene. 4
VinterRose Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 (endret) Det som skremmer meg mest, er hvor mange som skal leke "politi" uten at de selv kan regler og anbefalinger.. Må være pinlig for dem selv. Endret 27. november 2020 av VinterRose 10
Neste Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 VinterRose skrev (4 minutter siden): Det som skremmer meg mest, er hvor mange som skal leke "politi" uten at de selv kan regler og anbefalinger.. Må være pinlig for dem selv. Vanlig blant eldre mennesker. Ei gammel kjerring i 60-åra la seg borti over at jeg ikke sprita hendene mine på vei inn til kiwi, jeg pleier å vaske mine hender med vasken de har i stedet. 3
Gjest 123 eller noe Skrevet 27. november 2020 #6 Skrevet 27. november 2020 Ja men de kjører bare på med sin egen oppfatning, så de ikke får med seg hva som egentlig gjelder. Og skal være mest mulig frekke med folk for å fremheve seg selv. Er også selvutnevnte eksperter på virus for de har sittet mye på internett og lest
Gjest 123 eller noe Skrevet 27. november 2020 #7 Skrevet 27. november 2020 Neste skrev (1 minutt siden): Vanlig blant eldre mennesker. Ei gammel kjerring i 60-åra la seg borti over at jeg ikke sprita hendene mine på vei inn til kiwi, jeg pleier å vaske mine hender med vasken de har i stedet. Tror hun satt og postet i den 8 sider lange tråden min her om spriting på Power, jeg vaska jo hendene før jeg skulle inn, men nei. Her skal man bruke SPRIT! 😄 Du lyver sikkert om håndvasken også, er bare noe du finner på siden du ikke gidder å bidra i dugnad Dette vet nemlig folk som sitter på forum bedre enn deg selv.
Neste Skrevet 27. november 2020 #8 Skrevet 27. november 2020 skruttveig skrev (1 minutt siden): Tror hun satt og postet i den 8 sider lange tråden min her om spriting på Power, jeg vaska jo hendene før jeg skulle inn, men nei. Her skal man bruke SPRIT! 😄 Du lyver sikkert om håndvasken også, er bare noe du finner på siden du ikke gidder å bidra i dugnad Dette vet nemlig folk som sitter på forum bedre enn deg selv. Har heldigvis vett nok til å forstå at en god håndvask har mye større verdi en spritinga. 2
Ukjent. Skrevet 27. november 2020 #9 Skrevet 27. november 2020 Signerer denne. Det er noen nick her inne jeg har sluttet å lese innleggene til (med mindre de siterer meg). Blir fysisk dårlig av å lese hvordan de rakker ned på andre og hoverer over sine egen vedtatte sannheter. 7
Justlooking Skrevet 27. november 2020 #10 Skrevet 27. november 2020 Det er helt skremmende hvor rasende og desperate en del er mot de som ikke er enige med de selv. Hva er det som styrer disse og er det sånn vi vil ha det? 4
infectedsopp Skrevet 27. november 2020 #11 Skrevet 27. november 2020 omno_guest skrev (50 minutter siden): Burde ikke holde seg hjemme. Er der man blir smittet: https://www.nrk.no/norge/her-blei-vi-koronasmitta-i-november-1.15261664 Men blir man ikke først smitta på f.eks butikken, bussen, jobb, skole, kjøpesenter osv og så drar man det hjem og smitter familien? Eller ligger viruset kun på lur hjemme hos folk slik at man blir smitta hjemme bare? I så fall bør jo ingen være hjemme? 2
mima Skrevet 27. november 2020 #12 Skrevet 27. november 2020 Jo lenger man har lockdown etc. jo lenger utsetter man problemet. Det er jo det lockdowns og innfripende tvangstiltak er for- å utsette til man har fått mobilisert ressurser til å hanskes med et tilsynelatende nytt virus. Men nå brukes «tiltakene» hver gang man har en økning i positive tester. Men med så mange positive tester og svært få virkelig syke så burde det være en klart at det ikke er en så stor krise som myndighetene vil ha det til. Og et annet problem- nå kan det bli færre som blir immune mot vanlige virus som sirkulerer og kan bli sykere enn nødvendig når de blir utsatt for feks et «vanlig « influensavirus. Når så mange holder seg unna hverandre. 5
Gjest 123 eller noe Skrevet 27. november 2020 #13 Skrevet 27. november 2020 infectedsopp skrev (35 minutter siden): Men blir man ikke først smitta på f.eks butikken, bussen, jobb, skole, kjøpesenter osv og så drar man det hjem og smitter familien? Eller ligger viruset kun på lur hjemme hos folk slik at man blir smitta hjemme bare? I så fall bør jo ingen være hjemme? Så han der i vår, for en ekkel psykopat. Og vår regjering bare "Hvis en person er med corona, skal han holde seg hjemme, med familien - helt greit det" da blir det jo fare for dette. Er mer stressa for alt som skjer rundt viruset, enn selve viruset jeg altså. Blir man nødt til å gaffateipe fiskars knivsettet under stuebordet, fordi man er redd for at noen skal komme og ta barn og mann hvis de blir syke?
Helgeline Skrevet 27. november 2020 #14 Skrevet 27. november 2020 Har sett det samme. Jeg tror kriser har en tendens til å få frem det verste i folk. Folk som har lite å gjøre, og føler at de kanskje ikke betyr noe i hverdagen ser det som sin oppgave å leke korona-politi. Mens andre snur det, blir ekstra hjelpsomme, kreative og overbærende. Så krise kan også få frem det beste. Ingen kan spå hvem som blir det ene el det andre. Hadde vi snakket med noen av krigsgenerasjonen her, tipper jeg vi ville hørt lignende historier. Kriser ligner på alkohol, den sanne personligheten til mennesket kommer frem. 6
Example Skrevet 27. november 2020 #15 Skrevet 27. november 2020 Det blir harde tider for folk som blander seg opp i andres liv etter pandemien. Dagens situasjon er en drøm for mange sladrekjerringer og andre. Tipper livet blir hardt når man ikke lenger blir hørt av politiet for festbråk klokken 21 på kvelden. Tipper det er en del som har noen naboer osv. som man har planer om å ta null hensyn til fremover. 6
Anonymus1986 Skrevet 27. november 2020 #16 Skrevet 27. november 2020 18 minutter siden, Example said: Det blir harde tider for folk som blander seg opp i andres liv etter pandemien. Dagens situasjon er en drøm for mange sladrekjerringer og andre. Tipper livet blir hardt når man ikke lenger blir hørt av politiet for festbråk klokken 21 på kvelden. Tipper det er en del som har noen naboer osv. som man har planer om å ta null hensyn til fremover. Og de som angir og setter folk i gapestokk over en lav sko, offentlig t.o.m for at de bryter smittevernsreglene (Brudd på isolasjon kan jeg forstå, da er individet en idiot som kan smitte andre som blir sykere enn han/hun selv som har et mildt forløp. Men ikke å henge ut de som ikke holder avstand eller ikke bruker munnbind på feil sted til feil tid, f.eks med Støre på t-banen som holdt avstand nei ærlig talt..) Facistiske og kommunistiske tendenser, som jeg aldri trodde man ville oppleve her i landet. 7
infectedsopp Skrevet 27. november 2020 #17 Skrevet 27. november 2020 skruttveig skrev (9 timer siden): Så han der i vår, for en ekkel psykopat. Og vår regjering bare "Hvis en person er med corona, skal han holde seg hjemme, med familien - helt greit det" da blir det jo fare for dette. Er mer stressa for alt som skjer rundt viruset, enn selve viruset jeg altså. Blir man nødt til å gaffateipe fiskars knivsettet under stuebordet, fordi man er redd for at noen skal komme og ta barn og mann hvis de blir syke? Det samme tenker jeg, har hørt om såkalte karanteneleirer i Canada og New Zealand blant annet, men kan ikke finne noen konkrete kilder på om dette stemmer. I så fall er det skremmende! Mye mer bekymret for familien enn selve viruset med slike utspill fra WHO
Lønnesirup01 Skrevet 27. november 2020 #18 Skrevet 27. november 2020 Denne pandemien understreker jo veldig mange forskjeller mellom folk, og hvor ulike liv vi lever. Jeg har et par venninner som viser tilbøyeligheter til det du nevner - mye sladring og klaging, og en generell holdning om at alle er slepphendte, at de like godt kan stenge hele samfunnet og at folk skal slutte å klage. En av dem er gravid i andre trimester, generelt sliten og er stort sett hjemme foran TVen. Hun presterte å si at vi like godt burde ha full sjenkestopp de neste seks månedene. Hvis du overhodet ikke rammes av reiserestriksjoner, hjemmekontor, stengte restauranter og utesteder og i tillegg jobber for offentlig sektor, så er det veldig greit å tenke slik. Det forundrer meg ikke at folk er selvrettferdige, men jeg er overrasket over hvor mange som faktisk ikke ser lenger en egen nesetipp. 5
mima Skrevet 27. november 2020 #19 Skrevet 27. november 2020 Den som gir opp frihet for trygghet vil miste begge. Håper en dag at man kan gå uten munnbind uten å bli beskyldt for å være en kaldblodig morder. Det spilles på skam og samvittighet. Mye slik det gjøres i land der religionen styrer. Og bla. sekter som Smiths venner. 7
Anbefalte innlegg