Gå til innhold

Hodepinen lammer meg. Høygravid... Ogfinnes ikke noe å gjøre ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i en uke hatt kraftig hodepine verst på dagtid. Vært hos jordmor og alt ser ok ut i blodtrykk osv. Hun mener er hormonellt eller pga svangerskaps diabetes. Er 35 uker og nå ligger jeg kun i sengen og vil bare gråte. Hodepinen er så jævlig. Sover dårlig om natten og får ikke  sove på dagtid.  Jeg har bare fått beskjed om å hvile mest mulig.. er så lei og Paracet virker ikke. Flere som hadde hodepine på slutten?

Anonymkode: 32d7f...264

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til kiropraktor så kan de se om det er en låsning i nakken som plager deg

Anonymkode: 1a0ce...689

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Dra til kiropraktor så kan de se om det er en låsning i nakken som plager deg

Anonymkode: 1a0ce...689

Tviler sterkt på det er en låsning. Kaster ikke bort penger på sånnt tull

Skrevet

Jeg hadde veldig god nytte av manuellterapaut (videreutdannet fysioterapaut), det går på egenandelstak 2 og koster rundt 300 kr dersom du ikke har frikort. Du trenger ikke henvisning.

Her var spenningshodepine årsaken på grunn av sovestilling og lite mobilitet i svangerskapet. 

Anonymkode: 1a509...997

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde veldig god nytte av manuellterapaut (videreutdannet fysioterapaut), det går på egenandelstak 2 og koster rundt 300 kr dersom du ikke har frikort. Du trenger ikke henvisning.

Her var spenningshodepine årsaken på grunn av sovestilling og lite mobilitet i svangerskapet. 

Ja jeg kommer meg nesten ikke til jordmor for jeg ligger i sengen.. har så vondt.  Får bare vente til det går over . Er ikke mye annet å gjøre 

Skrevet

Det må være en muskelknute eller anspennelse ett sted i nakke/skulder regionen. Få deg en massasje. 

Skrevet

For meg gjorde kiropraktor underverker!! Gå til en som er spesialist i kvinner/graviditet 

Anonymkode: 222ee...a72

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja jeg kommer meg nesten ikke til jordmor for jeg ligger i sengen.. har så vondt.  Får bare vente til det går over . Er ikke mye annet å gjøre 

En manuellterapaut kan hjelpe, så hvis du får time er det absolutt verdt det for å overleve de siste ukene 

Gjest Smiley99
Skrevet (endret)

Prøv å meditere i 5-10 min hver dag. Det funker faktisk for meg. Sliter mye med hodepine pga. spiral og en medisin jeg går på. Høres kanskje teit ut men det er verdt et forsøk. 😀

Håper du finner ut av det!

Endret av Smiley99
Skrevet

Jeg ville ringt fastlegen og bedt om blodprøver for å utelukke svangerskapsforgiftning, til tross for at du har greit BT. Det kan være under utvikling, og svangerskapsdiabetes gir økt risiko for svangerskapsforgiftning.

Lykke til ❤

Anonymkode: 815a3...14a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ville ringt fastlegen og bedt om blodprøver for å utelukke svangerskapsforgiftning, til tross for at du har greit BT. Det kan være under utvikling, og svangerskapsdiabetes gir økt risiko for svangerskapsforgiftning.

Lykke til ❤

Hva blodprøve? 

Jordmor sa det var ikke noe hun bekymret seg for.... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva blodprøve? 

Jordmor sa det var ikke noe hun bekymret seg for.... 

Det er leverprøver samt blodplater blant annet.

Du har det sikkert ikke, i og med at du har normalt BT, og ikke nevner andre symptomer på svangerskapsforgiftning (synsforstyrrelser, lysskyhet, proteiner i urin, epigastriesmerter). Jeg sier bare hva jeg ville gjort, hvertfall forhørt meg videre om, siden du hvertfall har én risikofaktor samt har så vondt at du bare ligger i senga, og det har vart én uke.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...