Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, driver og jobber med en oppgave nå og ser på svarresultatene. Men jeg er usikker på hvor LG-tallet i tabellen kommer fra? Er det dividert med noen andre tall i tabellen? 

De andre forkortelsene er tall som allerede står i oppgaven(omløpsmidler, anleggsmidler) osv :) 

9909F052-25FE-4212-AB95-440A5444BF4F.png

Endret av Svennis
Videoannonse
Annonse
Gjest Føsleguri
Skrevet
Svennis skrev (1 time siden):

Hei, driver og jobber med en oppgave nå og ser på svarresultatene. Men jeg er usikker på hvor LG-tallet i tabellen kommer fra? Er det dividert med noen andre tall i tabellen? 

De andre forkortelsene er tall som allerede står i oppgaven(omløpsmidler, anleggsmidler) osv :) 

9909F052-25FE-4212-AB95-440A5444BF4F.png

Hvis alle de andre tallene stod i tabellen allerede så er 6 mill - 1,5 mill - 2 mill.

Balansen skal jo ha samme sum på eiendeler og gjeld/egenkapital altså 6 mill.

Skrevet

Sum eiendeler og sum egenkapital og gjeld skal alltid bli det samme. LG er forkortelse for langsiktig gjeld.

Anonymkode: 7542d...302

• Liker 1
Skrevet

Håper at du ikke er på universitet nivå. 

Anonymkode: a2777...c1b

Skrevet

Haha, du hadde eksamen i dag du, samme emne som meg. Virker ikke som det gikk så bra?

Anonymkode: 95011...2ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Håper at du ikke er på universitet nivå. 

Anonymkode: a2777...c1b

Dette er da helt vanlig å lære for første gang i økonomi studier på universitet. 

Anonymkode: 5352b...537

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Haha, du hadde eksamen i dag du, samme emne som meg. Virker ikke som det gikk så bra?

Er ikke oppgaven løst riktig? Det er jo balanse hvertfall? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er ikke oppgaven løst riktig? Det er jo balanse hvertfall? 

Det det er løsningsforslaget på en tidligere gitt eksamensoppgave, som jeg tipper vedkommende prøver å tolke..

Skrevet

Lg er langsiktig gjeld. I de aller fleste oppgaver vil langsiktig gjeld være oppgitt i balansens finansieringsside sammen med egenkapitalen. Finansieringssiden viser hvirdan eiendelene, altså investeringssiden til selskapet er finansiert. Denne ligningen må alltid gå i null: EI = EK - GJ. Ut av dette kan eventueltt LG utledes av EI - EK - KG. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...