Gå til innhold

IVF og historikk ifb psykisk helse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
Kjæresten min og jeg har prøvd en stund og tenker snart å spørre fastlege om henvisning til IVF. 

Jeg er i full jobb, og har det fint, men har perioder jeg har slitt med angst. Har gått til psykolog for dette i perioder, men aldri vært innlagt i psykiatrien. Nå er jeg redd for at vi ikke skal få innvilget søknad på bakgrunn av at jeg har hatt vanskelige perioder tidligere i livet. I dag er jeg frisk altså, fungerer fint i jobb (har aldri vært ute av arbeidslivet) og står ikke på noen medisiner.

Noen erfaringer på dette feltet? 

Anonymkode: dbdaf...19c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei venninne so har vært innlagt på psykiatrisk (depresjon, selvmordstanker) men fungerer bra nå, jobber fullt osv. Fikk ivf etterpå uten problemer. 

Anonymkode: 25bd6...00c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har ei venninne so har vært innlagt på psykiatrisk (depresjon, selvmordstanker) men fungerer bra nå, jobber fullt osv. Fikk ivf etterpå uten problemer. 

Anonymkode: 25bd6...

Endret av Eva93
Skrevet

Ja, jeg har nok hatt hakket mer angst enn deg - var hos samtaler i DPS med førstemann.

Dette ble aldri tema i det hele tatt under offentlig utredning og privat IVF.

Fastlegen min tok det heller aldri opp. 

Du kan slappe helt av på det :) 

Anonymkode: efcaa...157

Skrevet

Jeg har vært innlagt i psykiatrien, men hadde vært frisk i over ti år, hadde fast jobb og hadde det bra da vi begynte med IVF. Det eneste de er opptatte av er om det er noe pr. i dag, f.eks. psykisk sykdom, som kan påvirke omsorgsevnen negativt :) 

Anonymkode: d4454...b6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har vært innlagt i psykiatrien, men hadde vært frisk i over ti år, hadde fast jobb og hadde det bra da vi begynte med IVF. Det eneste de er opptatte av er om det er noe pr. i dag, f.eks. psykisk sykdom, som kan påvirke omsorgsevnen negativt :) 

Anonymkode: d4454...b6b

Men spør de egentlig om det?

Vi ble ikke spurt 🤷‍♀️

Man oppgir jo medisiner. Om sterke antipsykotiske midler eller noe er oppført spør de vel mer. 

Anonymkode: efcaa...157

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...