Gå til innhold

forlovelsesring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ensteins, symbol? hvor kjøpe forlovelsring til ei jeg vil gifte meg med? 

Anonymkode: c0ea7...0ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå for grønn fredag og kjøp brukt. Gjerne en gammel giftering. Kommer jo selvsagt an på hva slags dame du har. Om hun liker den type gjenbruk. 

Anonymkode: 7a700...8d6

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror at hva man ønsker som forlovelsesring er veldig individuelt, alle har sin stil. Har du noen formeninger om hva hun foretrekker? 

Gjest Føsleguri
Skrevet

Gullsmedbutikk. Sørg for å få byttelapp i tilfelle hun ikke liker ringen, så kan dere gå dit sammen etterpå for å velge en ring hun liker.

Skrevet

hva med størrelse, skal jeg spørre størrelsen hennes på finger slik at den passer med engang, eller skal man tenke annerledes. 

Skrevet

Forloveden min fant en ring han trodde jeg ville like, jeg hadde pekt og forklart en del om hva jeg likte. Han fikk låne butikkens eksemplar (ikke ekte sten og gull) til å fri med. Og så gikk vi til gullsmeden sammen og bestilte, målte størrelse og alt sånt. Da kunne jeg også velge en annen ring hvis jeg så en jeg likte bedre. 

Anonymkode: 615b1...a12

Skrevet
Føsleguri skrev (6 timer siden):

Gullsmedbutikk. Sørg for å få byttelapp i tilfelle hun ikke liker ringen, så kan dere gå dit sammen etterpå for å velge en ring hun liker.

Det er nok ikke bare å få byttelapp på slike ringer, de bestilles spesielt med den typen gull, diamantkarat og -klarhet man ønsker, og en spesifikk størrelse. Hvis han skal kjøpe en ring som er lagervare hos gullsmeden, derimot, så går det sikkert. 

Gjest Føsleguri
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er nok ikke bare å få byttelapp på slike ringer, de bestilles spesielt med den typen gull, diamantkarat og -klarhet man ønsker, og en spesifikk størrelse. Hvis han skal kjøpe en ring som er lagervare hos gullsmeden, derimot, så går det sikkert. 

Ok, jeg er ikke vant til denne type frieri. Her er det vanlig at man fri uten ring og kjøper ringer sammen etterpå.

Men slik dere gjorde er jo fornuftig hvis det er den type frieri han tenker.

Skrevet

Min mann fridde ikke så formelt. Vi snakket en mandag og var enige om at vi ønsker å gifte oss, han foreslo vi drar og se på ring på onsdag. Jeg ønsket meg noe helt klassisk en steins fra Bjørnlund og vi kjøpte samme dag som vi gikk for å se. 

Elsker ringen. Forguder han. 

Anonymkode: a1acd...0ef

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min mann fridde ikke så formelt. Vi snakket en mandag og var enige om at vi ønsker å gifte oss, han foreslo vi drar og se på ring på onsdag. Jeg ønsket meg noe helt klassisk en steins fra Bjørnlund og vi kjøpte samme dag som vi gikk for å se. 

Elsker ringen. Forguder han. 

Bjørklund 😛

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2020 den 18.22):

Forloveden min fant en ring han trodde jeg ville like, jeg hadde pekt og forklart en del om hva jeg likte. Han fikk låne butikkens eksemplar (ikke ekte sten og gull) til å fri med. Og så gikk vi til gullsmeden sammen og bestilte, målte størrelse og alt sånt. Da kunne jeg også velge en annen ring hvis jeg så en jeg likte bedre. 

Så smart 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2020 den 6.23):

❤️

Anonymkode: 5c3f4...2db

Skrevet

Forloveden min kjøpte ring i sommer. Han hadde en "friergaranti" fra butikken, så hvis jeg sa nei kunne han levere tilbake for et lite beløp tapt, eller vi kunne bytte ring. Jeg elsket ringen. Måtte endre størrelsen, ta den inn en del, og det gjorde de selvsagt gratis ganske tett opp mot kjøpet. Hadde jeg ventet lenge måtte jeg kanskje ha betalt for det, men ikke en uke etterpå.

Tenk over stilen til kjæresten din. Kler hun seg enkelt/klassisk uten for mye dill, så kan en ensteins være ok. Men, ensteins stikker ofte veldig langt ut, og for meg ville det ha ødelagt mye ullklær. Jeg sa ifra på forhånd at jeg kunne tenke meg ensteins, men at den ikke måtte stikke ut for mye. Veldig fornøyd med hva jeg fikk, forloveden lyttet visst nøye :) 

Anonymkode: e2dd4...98c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.11.2020 den 6.23):

Gifteringen var først forlovelsesring, så pusset vi den og den ble satt på fingen som bryllupsring under bryllupet. En helt enkel vanlig gullring og verdens vakreste ring fordi den symboliserer to mennesker og deres kjærlighet. Personlig synes jeg det praktiske er det beste men jeg vet av erfaring at de færreste kvinner deler det synet de vil bare ha noe svindyrt og til dyrere til bedre og om det er upraktisk så bryr de seg midt bak.

Anonymkode: 52edb...fcb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 23.18):

Gifteringen var først forlovelsesring, så pusset vi den og den ble satt på fingen som bryllupsring under bryllupet. En helt enkel vanlig gullring og verdens vakreste ring fordi den symboliserer to mennesker og deres kjærlighet. Personlig synes jeg det praktiske er det beste men jeg vet av erfaring at de færreste kvinner deler det synet de vil bare ha noe svindyrt og til dyrere til bedre og om det er upraktisk så bryr de seg midt bak.

For et kvinnesyn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.11.2020 den 23.18):

Fine holdninger du har der. Jeg var absolutt ikke oppfatt av at forlovelsesringen min skulle være dyr og kjenner ingen som har blitt fridd til som har tenkt på det. Tvert i mot så vet jeg at jeg så for meg en mye lavere som når det gjaldt hva en forlovelsesring trengte å koste ennn det forloveden min tenkte og endte med å faktisk bruke. Er kjempe glad i ringen min fordi jeg har fått den av han og han viste hva slags type design jeg ville like best, prisen har ingen innvirkning på det. Dine holdninger til dette sier vel mer om hva slags type damer du omgir deg med. 

Og skjønner virkelig ikke hva du mener at er upraktisk.

Til TS - se hos ulike gullsmeder/smykkebutikker og forsøk å finn ut hva slags ring din kjæreste ville satt mest pris på. Hvit gull/gult gull, enstens ring eller en giftering som skal gjenbrukes. Kanskje ønsker hun heller en anne type ring enn en diamantring. 

Anonymkode: 2678e...248

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...