AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #1 Skrevet 27. november 2020 Jeg opplever dette ofte i jobben min som sykepleier. Vurderer om smoothie eller barer er det eneste alternativet. Jeg spiser alltid en stor frokost før vakt når jeg vet/ tror det ikke blir lunsjpause. Anonymkode: fc2b7...7b7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #2 Skrevet 27. november 2020 Dropper lunsjen helt, skriver overtid og håper på en bedre morgendag. Anonymkode: 5e037...f85 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 Hadde fint kunnet gått så lenge uten å spise så jeg hadde mest sannsynlig droppet det. Men det er jo forskjell på folk. Dersom jeg følte jeg måtte ha noe så hadde jeg tatt meg 5 minutter til å spise to brødskiver. Anonymkode: 3d7bf...9eb
skruf Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 Jeg jobber innen helse og skal i teorien ha 30min lunsjpause ila vakta, men til dags dato tror jeg aldri det har skjedd at jeg faktisk har hatt 30min uavbrutt lunsjpause. Vi har uansett ikke ubetalt lunsj, så sånn sett er det vel innafor at vi må avbryte lunsjen når noe skjer. Vi er to puljer som i teorien skal avvikle lunsj mellom 11.30-12.30. Det er kantine på jobb, men benytter den sjeldent. Da er det i såfall å stikke å kjøpe salat eller noe for å ta med opp på avdelingen. Men jeg får alltid spist et eller annet ila vakta. Vi har kjøleskap på pauserommet så jeg tar med skyr, salat, yoghurt, smoothier. I tillegg har jeg alltid knekkebrød stående og pålegg i kjøleskapet. Jeg takler ikke frokost, så spiser aldri før dagvakt (mat før kl 6 hjemme frister ikke, så frokosten består av en kopp kaffe eller to for å kicke i gang kroppen). Deretter har vi ofte en 5-min pause i 10-tida når rushet med morgenstell og frokost beboerene er i rute. Da tar jeg meg en banan eller skyr/yoghurt som første måltid. Deretter mere mat når vi avvikler pause. Hadde vi blitt trukket i lønn for 30min pause så tror jeg faktisk at jeg fysisk hadde forlatt avdelingen og satt meg i kantinen i lunsjpausen for å faktisk få den halvtimen fri siden jeg ikke hadde fått betalt for den. 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 Nøtter i lomma, noe ferdig i kjøleskapet, stående buffet mens man skriver eller ordner noe. En flaske med drikke i nærheten gjennom hele dagen. Viktig å spise i løpet av arbeidsdagen.
Gjest Cowboylaila Skrevet 27. november 2020 #6 Skrevet 27. november 2020 Huff, stakkars! Snakk med sjefen, få arbeidstakere innen andre sektorer ville godtatt det! Jeg har vært i samme situasjon og fikk beskjed av lederen at det måtte vi akseptere å løpe litt i lunsjen ettersom vi jo hadde betalt lunsj. Ikke orket jeg å jobbe 100%, det var alt for tungt på sengepost... Heldigvis har jeg andre arbeidsoppgaver i dag! - Dere bør ta lunsj i puljer, avtal med kollegaene som ikke er i lunsj at de tar klokkene dine. - Gå en runde til alle pasientene og spør om det er noe mer de trenger for nå går du i lunsj en halv time. Så ringer de ikke unødvendig på for kaffe el.liknende. Det synes jeg funket ganske bra. Litt rask mat må du få i deg, bananer, nøtter, gjerne brødskiver. Dette kan du spise de dagene du har det ekstra travelt. smoothie høres lurt ut.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #7 Skrevet 27. november 2020 Dropper av og til lunsj, ellers spiser jeg mens jeg jobber:( Anonymkode: 9fedd...85a
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #8 Skrevet 27. november 2020 Her tvinges vi til 30 min matpause heldigvis. Avløser hverandre da våre pasienter er under overvåking(intensivavdeling) Blir matt å høre at sykepleiere fortsatt ikke får pause. Dårlig lederskap rett og slett. Har dere prøvd å gjøre noe med det? Anonymkode: 96461...809 2
Whistler Skrevet 27. november 2020 #9 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dropper lunsjen helt, skriver overtid og håper på en bedre morgendag. Anonymkode: 5e037...f85 Overtid skal være pålagt.
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #10 Skrevet 28. november 2020 Whistler skrev (19 timer siden): Overtid skal være pålagt. Ja, det er jeg fullt klar over. Vi har ubetalt lunsj og blir dermed trekt 30 minutter for pause. Ifølge retningslinjene våres skal vi skrive 30 min overtid hvis vi ikke får lunsj eller avvikler pausen etter kl 13. Overtid skal vanligvis være pålagt og avklart med nærmeste leder men hvis det er travelt en søndagskveld så vil ikke de bli oppringt kl 22.15 med spørsmål om vi kan jobbe 15 min overtid for å ferdigstille oppgaver. Ledelsen er under den (helt korrekte) oppfatningen at ingen ansatte har lyst å være på jobb lenger enn de må og derfor kun jobber overtid hvis det er helt nødvendig. Noe Anonymkode: 5e037...f85 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #11 Skrevet 28. november 2020 Er vernepleier men jeg pleier å sluke maten på ett par minutter om det ikke er tid til lunsj. Fungerer ikke uten mat. Anonymkode: c45b9...fae
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #12 Skrevet 28. november 2020 Er veterinær, spiser ei skive på 20 sekund... :)) Får for det meste til å spise hele lunsjen (en yoghurt, 2 brødskiver) men det blir spredd utover og mellom ikke-akutte timer. Anonymkode: 9a8a4...8fa 1
Thjelp Skrevet 28. november 2020 #13 Skrevet 28. november 2020 Når jeg jobbet som kokk så ble jeg ofte mett på smaking, og hadde sjeldent tid til å spise. Var verre når jeg jobbet på kafé og folk kom innom hele dagen, en kan liksom ikke stenge i 30 min pga av matpause:/ (var ofte alene på vakter) Nå får jeg 30min spisepause som er planlagt fra vaktstart
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #14 Skrevet 28. november 2020 Jeg spiser en banan eller noe samtidig som i kohort spiser i barnehagen. Anonymkode: f4dc9...413
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #15 Skrevet 28. november 2020 Elgen - Jan Fredrik Karlsen Anonymkode: fc499...dbf
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #16 Skrevet 28. november 2020 Jeg er helt sikkert på at enhjørningen er May Britt Andersen Anonymkode: fc499...dbf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå