Gå til innhold

Postnord og 4 dager siden pakken skulle kommet. Rettigheter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bestilte noe fra nettet og valgte ekspresslevering da jeg trengte pakken så raskt som mulig. Skulle ta 1-3 arbeidsdager. Nå er det gått 7 dager siden og når jeg sjekker sporing så står det akkurat det samme. Ingen endring om hvor pakken er. Pakken er bestilt fra Norge, bare så det er sagt. Fraktkostnadene har nettbutikken betalt tilbake (burde ikke postnord egentlig gjort det?). 

Men nå trenger jeg ikke pakken lengre, for den skulle jeg bruke i går. Og jeg trodde jo virkelig pakken skulle komme til da. Har jeg noen rettigheter da? Kan ikke byttes, men f.eks at postnord betaler meg tilbake? 

Anonymkode: 2d6cc...01c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså det er gått 7 arbeidsdager siden. 

Skrevet

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har jeg noen rettigheter da? 

Ja, du har rett til å benytte deg av et skikkelig frakteselskap neste gang, som Posten. PostNord er bare å glemme, du får aldri noe fra dem der. 

Anonymkode: 31014...a3e

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, du har rett til å benytte deg av et skikkelig frakteselskap neste gang, som Posten. PostNord er bare å glemme, du får aldri noe fra dem der. 

Anonymkode: 31014...a3e

Kunne ikke velge da nettbutikken bruker postnord. 

Skrevet

Ville ringt dem i dag. Pakker går i retur om de ikke har funnet en adresse el, og da tar det bare enda lenger tid

Anonymkode: 21ee0...776

Skrevet

PostNord har sleipe ansatte på terminalene, pakkene blir stjålet og adresselappene blir tatt av og klistret på andres pakker slik at mottaker mottar en annens pakke... kontakt de på Facebook og spør! Jeg har nettopp holdt det gående med dem, de gav opp og anså pakken min som tapt, men avsender sendte heldigvis en ny pakke med en gang de fikk mail fra meg om at pn hadde rotet bort pakken min, og heldigvis med DHL og ikke PostNord!

Anonymkode: 4f9d1...26c

• Liker 2
Skrevet

Først og fremst bør man ta kontakt så fort pakken virker til å ha stoppet opp et sted litt for lenge, slik at de begynner å lete etter den. Opplever innimellom det med PostNord, men de har alltid funnet pakken og fått levert den ganske kjapt når jeg har tatt kontakt.

Aner ikke om de kommer til å erstatte deg for innholdet i pakken (har mine tvil egentlig), men det er jo bare å ta kontakt med dem og spørre hvorfor pakken ikke ble levert og om de kan betale for den. 

Akkurat nå virker det på meg som om de har ekstra problemer. De siste 3 pakkene jeg har skulle fått via dem har det vært problemer med, og to av dem ble levert til ulike hentesteder langt unna der jeg bor. De var behjelpelige med å få dem sendt til riktig sted, men det tok jo en halv  evighet uansett.

Kan også anbefale deg å spore pakken på nettsiden fremfor i app, da jeg mange ganger har opplevd at det står andre og mer utfyllende opplysninger der om hva som faktisk skjer med pakken. 

Anonymkode: 48aa5...a18

Skrevet

Korrekt blir vel å bruke angreretten på produktet, og så får avsender heller krangle med Postnord om dårlig kundeservice i etterkant.?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...