AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #1 Skrevet 26. november 2020 Når blir det bedre? Blir det i det hele hatt bedre? Har en baby på 7 uker, er så sliten etter snart to måneder med dårlig søvn.. våkner fortsatt hver 2.-3.time hver natt, og på dagen sover han kun korte dupper så jeg får ikke sovet noe da heller.. Er ofte våken i 1-2 timer når han våkner på natta. Er det noe håp om at han sover lengre strekk på natta etterhvert? Det tærer på psykisk, og det hjelper vel heller ikke på med ensomhetsfølelsen pga korona.. Anonymkode: 66941...954
Thea82 Skrevet 27. november 2020 #2 Skrevet 27. november 2020 Min jente er 3 måneder, og synes alt har blitt så mye bedre de siste ukene. Hun våkner mindre på natten, og som oftest får jeg henne til å sove igjen iløpet av en halvtime. Soving på dagtid skjer hovedsakelig i bæresele og i bevegelse, hun klager seriøst om jeg setter meg ned;) for meg hjalp det å slutte og prøve og sove på dagtid, det ble bare stress og fiasko. Så nå vet jeg bare at det blir det ikke noe av, så slapper jeg mer av. Vet det lyder merkelig, men hjalp for meg.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 At de våkner hver 2.-3. time for mat på natta er helt vanlig i den alderen. Selvfølgelig slutter de med det etter hvert, men ikke ha noen forhåpninger om at det skal gå over i løpet av de neste få månedene. Mitt eneste råd er å få pappaen til å ta baby en morgen i helgen slik at du kan sove ut litt da, og at du evt kan legge deg nedpå litt på dagtid i løpet av helgen. Men når du er så lenge våken om natta, er det fordi baby er våken så lenge eller fordi du ikke får sove igjen? Ammer du eller gir du flaske? Om du ammer, ammer du liggende? Passer du på å ikke skru på for mye lys? Null mobil? Kan pappaen skifte på baby etter at du har gitt mat? Anonymkode: cc42e...14d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): At de våkner hver 2.-3. time for mat på natta er helt vanlig i den alderen. Selvfølgelig slutter de med det etter hvert, men ikke ha noen forhåpninger om at det skal gå over i løpet av de neste få månedene. Mitt eneste råd er å få pappaen til å ta baby en morgen i helgen slik at du kan sove ut litt da, og at du evt kan legge deg nedpå litt på dagtid i løpet av helgen. Men når du er så lenge våken om natta, er det fordi baby er våken så lenge eller fordi du ikke får sove igjen? Ammer du eller gir du flaske? Om du ammer, ammer du liggende? Passer du på å ikke skru på for mye lys? Null mobil? Kan pappaen skifte på baby etter at du har gitt mat? Anonymkode: cc42e...14d Ammer først og gir flaske etterpå. Får ikke helt til å amme liggende siden jeg har veldig store bryster, men får øve. Det tar tid med amming, bleieskift, flaske også få han til å sovne igjen(sovner bare på meg) jeg slokner med en gang han er stille. Sover alene med baby og mannen sover med storebror. Må be mannen ta begge i helgene på morgenen ja, det er ihvertfall mye lettere for da er baby mer fornøyd, på kveldstid blir han så lett overtrøtt og sovner bare på meg.. Anonymkode: 66941...954
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ammer først og gir flaske etterpå. Får ikke helt til å amme liggende siden jeg har veldig store bryster, men får øve. Det tar tid med amming, bleieskift, flaske også få han til å sovne igjen(sovner bare på meg) jeg slokner med en gang han er stille. Sover alene med baby og mannen sover med storebror. Må be mannen ta begge i helgene på morgenen ja, det er ihvertfall mye lettere for da er baby mer fornøyd, på kveldstid blir han så lett overtrøtt og sovner bare på meg.. Anonymkode: 66941...954 Ja, da er det ikke så lett å få mannen til å overta på natta. Men be han ta baby i morgen tidlig, viktig at du får hentet deg inn litt 😊 Anonymkode: cc42e...14d
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #6 Skrevet 27. november 2020 Søvnen går som regel opp og ned hele det første leveåret. Ikke for å skremme, men jeg kunne ønske jeg visste det selv. Jeg trodde at om de begynte å sove bra så ville de alltid gjøre det. Ofte sover de ganske bra rundt 3 mnd og så kommer 4 mnd søvnregresjon og ja... det er kjipt. Selv har jeg en på 8 mnd som er helt krise på natten, han sov godt som baby. Mitt beste tips er å lese om babysvømming (det gjør det enklere å forstå/takle) og be om hjelp/avlastning. Og det blir snart bedre! I form av at babyen blir mer våken og mindre klistremerke jo eldre den blir. Anonymkode: 79542...ec3
Metalbitch Skrevet 27. november 2020 #7 Skrevet 27. november 2020 Ja, det er utrolig slitsomt i den alderen der🙄 vi blir veldig slitne av å våkne hver 2-3 time og få avbrutt søvnen. Men det er helt normalt. For mange blir det bedre når baby blir eldre.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #8 Skrevet 27. november 2020 Med store bryst burde det være enda lettere å amme liggende. Babyen får pupp i munnen så sover du bare videre, og den små suge på den hele natten. Ikke noe dømming, men er det en grunn at du gir flaske etterpå? 7 uker gamle babyer spiser ofte dessverre, best at du øve med å amme liggende slik du får mer søvn på natten. Anonymkode: 7107e...623
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #9 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Med store bryst burde det være enda lettere å amme liggende. Babyen får pupp i munnen så sover du bare videre, og den små suge på den hele natten. Ikke noe dømming, men er det en grunn at du gir flaske etterpå? 7 uker gamle babyer spiser ofte dessverre, best at du øve med å amme liggende slik du får mer søvn på natten. Anonymkode: 7107e...623 Vi måtte gi erstatning fra starten, først pga lavt blodsukker og lav kroppstemperatur da han ble født, så gikk han ned for mye, jeg hadde keisersnitt så tok litt tid før melka virkelig kom, også gikk han opp for lite så har fått beskjed om å gi flaske også. Noen ganger er han fornøyd med bare pupp på natta. Ofte vil han ikke ta puppen heller, så produksjonen er ikke helt på topp nå, men de siste dagene har det hjelpa å gi først litt flaske så han ikke er kjempesulten, også stappe inn puppen litt etterpå. Men han sover så lite og korte dupper på dagtid så har ikke sjangs til å pumpe ofte for å få opp produksjonen heller ☹️ har vurdert å prøve hjelpebryst da. Anonymkode: 66941...954
MFO Skrevet 27. november 2020 #10 Skrevet 27. november 2020 Har en baby som er like gammel som din, og det er helt likt. Jeg har dog to barn fra før, og vet jo derfor at det er sånn det er. Jeg føler meg veldig bra og opplagt, og sammenligner med min nr 2 som gråt konstant i 9 mnd. Når du sier baby sover kun korte dupper om dagen, legger du baby i egen seng, eller sover du inntil? Her sover vi en felles dupp på ettermiddagene, etter vi har vært på trilletur, og baby sover på brystet mitt. Jeg sitter i senga, og bygger opp med puter rundt meg slik at vi ligger helt trygt. Baby sover gjerne 2-3t slik hvis han kjenner varmen min. Jeg har ingen håp eller forventninger om at baby skal ligge alene, da jeg av erfaring har lært at de trenger nærhet stort sett hele tiden. Hvis du blir sliten av å sove lite om natten så må du bare prioritere deg selv i løpet av dagen. Legg bort alle forventninger om ting som må gjøres. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #11 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi måtte gi erstatning fra starten, først pga lavt blodsukker og lav kroppstemperatur da han ble født, så gikk han ned for mye, jeg hadde keisersnitt så tok litt tid før melka virkelig kom, også gikk han opp for lite så har fått beskjed om å gi flaske også. Noen ganger er han fornøyd med bare pupp på natta. Ofte vil han ikke ta puppen heller, så produksjonen er ikke helt på topp nå, men de siste dagene har det hjelpa å gi først litt flaske så han ikke er kjempesulten, også stappe inn puppen litt etterpå. Men han sover så lite og korte dupper på dagtid så har ikke sjangs til å pumpe ofte for å få opp produksjonen heller ☹️ har vurdert å prøve hjelpebryst da. Anonymkode: 66941...954 Jeg ammer og gir flaske som deg. Og jeg synes hun våkner mer opp av flasken, så smart med å avslutte med amming som du gjør (hos oss fungerer det omvendt). Min sover 30-45 min på dagtid, og helst i bæresele. Så vet hvordan du har det om ikke annet. Anonymkode: 31b44...777
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå