Gå til innhold

Unngå strekkmerker..

Gjest Gjest.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest.

Hei

Når en skal gå ned en del i vekt (håper jeg :) er det en måte en forminsker sjansene på å få strekkmerker? Vet allerede jeg helt sikkert kommer til å få det.. Fikk en del når jeg gikk litt opp.. Er det noen kremer eller noe? Eller kanskje det er lurt å tilføre fuktighet? Tenker nå på hoftene og nedover utsiden av lårene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Synd å si det, men det er ingenting man kan gjøre for å forhindre eller reparere strekkmerker. Det er arr i underhuden, og ingen kremer penetrerer så dypt. Den gode nyheten er at de blekes med tiden :)

Forøvrig, har du ikke strekkmerker nå, så får du ikke det når du går ned i vekt :) Man får strekkmerker ved at underhuden sprekker når den strekkes ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest.

Å? Så det er kun når en går opp i vekt?? JIPPI!!! :) (Vel får jo se om det blir opp eller ned da, hehe) Husker bare en venninne av meg som gikk mye ned i vekt og fikk mye strekkkmerker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Å? Så det er kun når en går opp i vekt?? JIPPI!!! :) (Vel får jo se om det blir opp eller ned da, hehe) Husker bare en venninne av meg som gikk mye ned i vekt og fikk mye strekkkmerker..

Bare når man går opp i vekt ja :)

Har man mye strekkmerker (feks ved en graviditet) så kan de bli mer synlige etter fødselen fordi magehuden er slappere enn vanlig, men det går som regel over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis merkene er veldig synlige når du har nådd idealvekten er det mulig å få dempet dem med laserbehandling. Det gjør du hos en privatklinikk og bekoster selv. Jeg har også hørt at endel av anti-cellulitt kremene har god effekt på strekkmerker. En venninne av meg hadde like mye "smilehull" på rompa, men halvparten så synlige strekkmerker etter 6 uker med en sånn krem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...