Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
supernaturalfan skrev (7 minutter siden):

Ikke bry deg! 

Jeg gikk opp 20kg i mitt første svangerskap. Fikk aldri noe tilsnakk for dette.. 10kg gikk av ganske fort etterpå. Siste 10 satt godt og sitter forsåvidt enda 😂 4år siden fødsel. Ungen veide 3650 ved fødsel. 

Er gravid med nr 2 nå. Skal prøve å ikke skeie helt ut denne gangen 😉 men jeg tror ikke det gir noen helsemessige utfordringer på lang sikt for meg eller barnet om jeg går opp litt mer enn anbefalt :)

Og jeg hadde en BMI på 21 og fikk beskjed om at det ville regnes som risikosvangerskap hvis jeg la på meg 20 kg. Jeg holdt meg forøvrig innenfor anbefalingene. Det er nok forskjell på hvor opptatt helsepersonell er av vekt. Samtlige av de jeg kjenner som enten var overvektige før graviditeten eller la på seg veldig mye under svangerskapet hadde en eller annen form for komplikasjon.

Anonymkode: de75c...ec5

Skrevet
2 hours ago, supernaturalfan said:

Ikke bry deg! 

Jeg gikk opp 20kg i mitt første svangerskap. Fikk aldri noe tilsnakk for dette.. 10kg gikk av ganske fort etterpå. Siste 10 satt godt og sitter forsåvidt enda 😂 4år siden fødsel. Ungen veide 3650 ved fødsel. 

Er gravid med nr 2 nå. Skal prøve å ikke skeie helt ut denne gangen 😉 men jeg tror ikke det gir noen helsemessige utfordringer på lang sikt for meg eller barnet om jeg går opp litt mer enn anbefalt :)

takk ☺ jeg har heller ikke fått noe tilsnakk. og det er heller ikke silk at jeg har gått opp fordi jeg har spist formye. jeg spiser ikke mye.. og jeg spiser veldig sunt og har vært flink med det. 😊 I mine 2 første svangerskap gikk jeg bare opp 5-6 kg. jeg tror denne lille krabaten blir litt større en de 2 første 😁 også tror jeg det kan være at jeg har extra med fostervann osv osv.. har egenklig aldri vert overvektig men etter 2 barn snart 3 og langtids amming over tid har nok gjort det silk at jeg har gått opp extra..☺

Anonymkode: 44b3e...275

• Liker 2
Skrevet

Jeg var 25 i bmi før graviditet, ingen som kommenterte på vekten min, hverken fastlege eller jordmor. Jeg spurte på et tidspunkt, og jordmor syntes det var rart at jeg lurte siden jeg var helt normal, og vektoppgang i graviditeten var godt innenfor normalen (gikk totalt opp 12kg, de var borte etter 2 uker etter fødselen). Er lav og bruker str M i klær. 

Skrevet

Slapp helt av. Jeg har en bmi på 38 før svangerskapet. Jeg går til kontroll på sykehuset en gang i måneden med ultralyd, urinprøver og blodtrykk hos jordmor, i tillegg til de vanlige svangerskapskontrollene. Er i uke 30 på mandag, gått opp fem kilo hittil. Ikke en eneste gang har jeg fått kommentarer på vekta mi; hverken den jeg hadde før svangerskapet eller den jeg har nå etter at jeg har gått opp. Så lenge alt er bra på kontrollene mine, så går det fint, fikk jeg beskjed om. Har heller ikke fått beskjed om noen maksgrense i forhold til vekt, men jeg prøver selv å holde den under ti kilo opp. 

Anonymkode: 32869...0fe

• Liker 2
Skrevet

Tror du skal bare slappe av, spise sunt og holde deg i trening. Jeg var overvektig i min første graviditet og gikk opp 6 kilo totalt, så rett etter fødsel var jeg faktisk lettere enn da jeg ble gravid. Under min andre graviditet var jeg normalvektig og gikk opp mye mer rett og slett fordi jeg spiste hva jeg ville, når jeg ville. De kiloene henger fortsatt igjen 🤣

Bor heller ikke i Norge, men i landet jeg bor i fikk jeg ekstra oppfølging som overvektig. Dersom de ikke har kommentert noe til deg, og du likevel bekymrer deg, ville jeg tatt det opp. 

Anonymkode: 68fc6...c41

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...