AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #1 Skrevet 26. november 2020 Vi har en heftig diskusjon på gang. To små barn, som er i bhg hver dag i 8-9timer. Jeg har gledet meg på deres vegne til de kan få litt fri i julen, rolige dager, avslapping, lek og moro. Så skal vi svare på skjemaet fra bhg, og mannen sier han hadde tenkt de kunne gå 28.-30.12, selv om han har fri. Ble helt paff jeg. Er dette normalt? De er så små at vi ikke har hatt så mange ferier fra bhg enda, så jeg vet ikke hva som er vanlig. Jeg jobber dagvakter de dagene, og kan selvsagt ikke bestemme hva han gjør mens jeg er på jobb. Men er bare så skuffet over at han ikke unner dem den samme fritiden han selv lengter sånn etter. Anonymkode: 33dba...a28 40
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 26. november 2020 Han får jo ikke fritid hvis han skal være hjemme med barna mens du jobber? Jeg ville hatt dem i barnehage om vår var åpen, men typ levert 10-11 og hentet rundt 15. Så får de lekt litt og han slappet av litt, men likevel koselige avslappende morgener etc. Anonymkode: 6cecc...68d 72
Populært innlegg Husfruen89 Skrevet 26. november 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 26. november 2020 Syns det er dårlig av pappaen. Selvfølgelig han som bestemmer siden du er på jobb. Men det er jul. Skal man ikke være hjemme og kose seg om man har muligheten da? Skape minner og være sammen.. Forstår frustrasjonen din, jeg hadde blitt veldig skuffet og trist om det var min mann.. 127
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 26. november 2020 Enig med deg, synes barna burde få ferie og tid med foreldrene. Anonymkode: d0e9c...4e5 91
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #5 Skrevet 26. november 2020 Det skjønner jeg godt du reagerer på. Nå er vår barnehage stengt i romjulen, men jeg hadde aldri hatt de der om jeg ikke måtte. Anonymkode: b5790...78d 40
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #6 Skrevet 26. november 2020 Og da er det en eller to som ikke får tatt ut avspasering av de som jobber der. Jeg har jobbet alle år i julen. Kjedeligst er det med de som sier barnet kommer og så tar de fri allikevel Anonymkode: dd998...926 47
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #7 Skrevet 26. november 2020 Jeg skjønner deg veldig godt! Jeg er selv førskolelærer, og mamma til to, og våre har aldri vært i barnehagen i feriene. Vi tenker de har minst like godt av feriedager som oss - og hvor deilig er det ikke å kunne ha mange sammenhengende fridager hvor man har tid sammen til alt man ikke rekker på en vanlig uke? Anonymkode: 3f54b...895 35
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #8 Skrevet 26. november 2020 Siden du jobber og det da er han som må ta seg av barna kan han bestemme. De trenger jo ikke fulle dager disse dagene, men selv fedre kan trenge litt tid for seg selv. Sannsyligvis er det få barn i barnehagen så de får rolige dager der. Anonymkode: 4b72d...a1d 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 Populært innlegg #9 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han får jo ikke fritid hvis han skal være hjemme med barna mens du jobber? Jeg ville hatt dem i barnehage om vår var åpen, men typ levert 10-11 og hentet rundt 15. Så får de lekt litt og han slappet av litt, men likevel koselige avslappende morgener etc. Anonymkode: 6cecc...68d «Får ikke fritid...» Når ble tid med barna ikke regnet som en del av «fritid»? Som forelder tenker jeg absolutt at tid med barna bør være såpass lystbetont og fint at det «teller» som fritid🥴 Anonymkode: 3f54b...895 172
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 Populært innlegg #10 Skrevet 26. november 2020 Det ville jeg aldri akseptert. Synes det er helt SYKT når friske, tilsynelatende oppegående foreldre sender barna i barnehagen når de selv har fri! Ærlig talt, stakkars barn. Anonymkode: a57a8...e6c 80
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #11 Skrevet 26. november 2020 Her er det den del som kan spille inn som du ikke skriver så mye om. Er han sliten? Bitter for at du har «tatt på deg» jobb og ikke han? Føler han seg overkjørt? Jeg blir i alle fall litt nysgjerrig på grunnen til at han ønsker to hele dager for seg selv i stedet for med ungene midt i julen.. For å være ærlig så hørtes det ganske deilig ut med to hele dager for seg selv.... Når det er sagt, så har vi alltid hatt dem hjemme så sant vi har hatt fri i romjula. Var vel ett år da største var 3 og minste var 0 at vi ga største en dag i bhg for at hun skulle få leke litt fra seg mens vi (slitne småbarnsforeldrene) kunne ha fokus på 0-åringen som også krevde sitt. Anonymkode: 85159...afc 10
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #12 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han får jo ikke fritid hvis han skal være hjemme med barna mens du jobber? Jeg ville hatt dem i barnehage om vår var åpen, men typ levert 10-11 og hentet rundt 15. Så får de lekt litt og han slappet av litt, men likevel koselige avslappende morgener etc. Anonymkode: 6cecc...68d Ikke sikkert de faste voksne er der, eller vennene. Har opplevd å ha et barn tett på meg, da det ikke var noen barnet lekte med, var der. Avdelinger blir slått sammen. I år blir det litt annerledes pga korona. Så da blir det enda flere voksne som må være på jobb. Anonymkode: dd998...926 11
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #13 Skrevet 26. november 2020 Mannen din trenger tydeligvis å hente seg inn litt. Hva med å høre på hva han trenger. Det er snakk om to dager TS. Jeg sender barna i barnehagen hvis jeg virkelig er sliten. De skal i barnehagen i romjula fordi jobben tar knekken på meg. For å vær en god mor så velger jeg å gjøre det sånn. Du er på jobb så han bestemmer dette. Anonymkode: 7df01...e33 34
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #14 Skrevet 26. november 2020 Ikke aktuelt hos oss. Vi har gjort det én enkelt dag i påsken ett år, da skulle vi male en fasade. Alle trenger sammenhengende ferie uansett alder Anonymkode: abdd8...b8c 14
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #15 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og da er det en eller to som ikke får tatt ut avspasering av de som jobber der. Jeg har jobbet alle år i julen. Kjedeligst er det med de som sier barnet kommer og så tar de fri allikevel Anonymkode: dd998...926 Dagens mest irrelevante svar. Mange yrkesgrupper jobber i jula. Bytt jobb om det er så ille. Anonymkode: f66e1...742 38
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #16 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke sikkert de faste voksne er der, eller vennene. Har opplevd å ha et barn tett på meg, da det ikke var noen barnet lekte med, var der. Avdelinger blir slått sammen. I år blir det litt annerledes pga korona. Så da blir det enda flere voksne som må være på jobb. Anonymkode: dd998...926 Og hvis det er ett år de barnehageansatte virkelig fortjener ferie... Anonymkode: abdd8...b8c 48
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #17 Skrevet 26. november 2020 Hvorfor får man barn hvis man ikke gidder å ta ansvaret?? spark manslingen bak og be han skjerpe seg!! små barn trenger mer fri enn voksne. De stimuleres alt for mye i hverdagen og trenger å puste ut de og!! Anonymkode: f02f5...995 42
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #18 Skrevet 26. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Mannen din trenger tydeligvis å hente seg inn litt. Hva med å høre på hva han trenger. Det er snakk om to dager TS. Anonymkode: 7df01...e33 Det er snakk om 3 dager. Anonymkode: 7f97f...651 15
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #19 Skrevet 26. november 2020 Det er alt for dårlig syns jeg, skjønner at du er skuffa. Og ganske teit at noen ikke får være hjemme med sin familie, fordi de må passe deres barn mens far er hjemme og feirer romjul alene Anonymkode: 9829f...436 29
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #20 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han får jo ikke fritid hvis han skal være hjemme med barna mens du jobber? Jeg ville hatt dem i barnehage om vår var åpen, men typ levert 10-11 og hentet rundt 15. Så får de lekt litt og han slappet av litt, men likevel koselige avslappende morgener etc. Anonymkode: 6cecc...68d Hvorfor får folk barn egentlig? Dere liker jo ikke å være med egne barn. Stakkars små. Anonymkode: 6d971...98b 37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå