Gå til innhold

Hvordan få termin rundt september 2021?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å kunne ha termin mellom 20-30 september neste år, men lurer da på når jeg bør prøve å bli gravid(dato)? Jeg sluttet på p piller for noen måneder siden og fikk ikke mensen tilbake før denne måneden, så vet ikke om menstruasjonen min kommer til å bli noe uregelmessig fremover eller holde seg rundt ca midten av måneden. Takker for svar 😊

Anonymkode: 2ff5a...bab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du har et slingringsmonn på 10 dager hvor det er ønskelig med termin? Det er jo veldig spesielt. Uansett er det ikke verre enn å trekke fra lengden på en standard graviditet; på stående fot - i desember/januar en gang. 

Anonymkode: d188f...749

• Liker 11
Skrevet
myMa skrev (3 minutter siden):

Her kan du beregne termin/unnfangelse. 

https://www.babyverden.no/terminkalkulator/

Bare legg inn ønsket dato. For 20.09.21 blir unnfangelse rundt 25.12.20. Så bare å sette igang tenker jeg 👍 

Takk! 🥰

Skrevet

Hadde termin 22.09.20 i år, barnet ble unnfanget 27.12.19.

så du bør vel prøve siste uka i desember.

Anonymkode: 475e1...16c

• Liker 2
Skrevet

Kjedelig hvis du ikke har eggløsning siste uken i desember. Da får du vente til neste år. 

Anonymkode: 51ce4...2d6

• Liker 20
Skrevet

Min er født 1 oktober, med termindato 27 september. Laget natt til nyttårsaften 🥸 Så i desember er det bare å kjøre på 👉🏼👌🏼

Anonymkode: 295f6...59a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ønsker å kunne ha termin mellom 20-30 september neste år, men lurer da på når jeg bør prøve å bli gravid(dato)? Jeg sluttet på p piller for noen måneder siden og fikk ikke mensen tilbake før denne måneden, så vet ikke om menstruasjonen min kommer til å bli noe uregelmessig fremover eller holde seg rundt ca midten av måneden. Takker for svar 😊

Av ren nysgjerrighet..Hvorfor akkurat innenfor den tidsperioden?😅

Anonymkode: 5df23...402

• Liker 6
Skrevet

Min ble født 26.9 og ble unnfanget 7. januar 👌

Anonymkode: 8b772...158

Skrevet

Graviditet kommer ikke på bestilling. Det er ekstremt sjeldent at man blir gravid på kun 1 syklus. Kan nesten garantere deg at du ikke blir gravid sånn at du får termin i september.  I tillegg har du akkurat fått tilbake  menstruasjon som er uregelmessig etter p pille slutt. 

De fleste bruker mellom 6 til 12 mnd for å oppnå Graviditet i det hele tatt...

• Liker 9
Skrevet

Jeg ønsket termin i april/mai neste år.. (mitt drømmescenario) Enda ikke blitt gravid gitt 😉

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Niny said:

Jeg ønsket termin i april/mai neste år.. (mitt drømmescenario) Enda ikke blitt gravid gitt 😉

Samme her! Vi begynte prøve i april, men vårbaby som vi ønsket oss kunne vi visst bare glemme. Det blir forhåpentligvis en høstbaby i hvertfall. 

Anonymkode: 8b772...158

Skrevet

Men... er jo ikke noe magisk med termindatoen. Baby kan jo komme nesten når som helst rundt den datoen. 10 dager er ganske smalt tidsrom å sikte på.

Anonymkode: 2665b...fa7

• Liker 4
Skrevet

Vanskelig å klare! Vi ville helst ha en mars-juni baby, men etter 3 SA var vi bare glade for å være gravide. Termin i januar, fødte 7 uker før, i november. Så desverre ikke alt man kan planlegge! 

Anonymkode: 2c868...051

• Liker 4
Skrevet
tussi84 skrev (11 timer siden):

Graviditet kommer ikke på bestilling. Det er ekstremt sjeldent at man blir gravid på kun 1 syklus. Kan nesten garantere deg at du ikke blir gravid sånn at du får termin i september.  I tillegg har du akkurat fått tilbake  menstruasjon som er uregelmessig etter p pille slutt. 

De fleste bruker mellom 6 til 12 mnd for å oppnå Graviditet i det hele tatt...

Jeg har blitt gravid 3 ganger på 1. syklus, 1 gang på 2. syklus og 1. gang på 3 syklus. Så det skal kunne gå mye raskere enn 6-12 mnd.

Anonymkode: 475e1...16c

• Liker 3
Skrevet

Hadde termin 23/9-19 

fødte 14/9-19

befruktningsdag 23/12-18 så du må ha el nærme julaften

Anonymkode: bd6a2...987

• Liker 1
Skrevet

Hadde termin 28.09, ble unnfanget 31/12. 

Anonymkode: b5fa1...c5c

Skrevet

Ble født på termin 28.09. Usikker når unnfangelsen var. Første dag siste mens var 18.12. Jeg hadde slurvet mye med ppille og ventet på neste mens for å starte på nytt. Den kom ikke 😬

Prøver nå på barn 2. Ønsket vår-barn. Ble gravid med termin i mars. Endte i SA.. Er nå gravid med termin i juli. Bare 6+4, krysser fingrer og tær denne gangen 🥰

• Liker 2
Skrevet
Niny skrev (1 time siden):

Ønsket mars/april, får april! Men det er jo "bare flaks". Altså- en viss innsats må man jo gjøre haha, men er enig i at det er litt høytflyvende å ønske seg et 10dagersvindu slik TS gjør da^^ 

Anonymkode: 5e25b...409

• Liker 1
Skrevet

For å si det sånn, jeg hadde termin i september, og i termingruppen kom babyene alt fra juli til oktober. Så termin betyr ikke at baby kommer da. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...