AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #1 Skrevet 26. november 2020 Jeg har lyst på en ny PC. Har iMac som jeg bruker til daglig, men jeg ønsker meg ei maskin som kan spille The Sims og Cities Skylines, men aner ikke hva jeg behøver. Det behøver på ingen måte å være noen gaming-PC, men den burde kunne kjøre begge disse spillene, med mange mods, så da regner jeg med at det vil kreve litt allikevel. Men er det noen som kan hjelpe meg å sette opp et tips til hva jeg behøver? Er ikke viktig om det er laptop eller desktop, men har et ubrukt kabinett her som jeg tenkte jeg skulle bruke. Klarer fint å få satt det sammen selv, men aner bare ikke hva jeg behøver. Det viktigste for meg er at det klarer å kjøre disse spillene, men at det samtidig koster minimalt, da corona-situasjonen har gått hardt utover min økonomi. Anonymkode: b4891...238
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #2 Skrevet 26. november 2020 Det er litt vanskelig å si hva som blir minimalt for din bruk, det spørs på smertegrensen for innlastingstider, hvor mye du skal knote med å ha en liten disk ol. Har du en ca. sum som det laveste du vil komme unna med? Jeg ville gått for en AMD Ryzen cpu, minst 8gb ram, minst en 250gb SATA SSD, et 1650-skjermkort. Helst 16gb ram og 500gb SSD. Hvis det er greit med stasjonær som du skriver, så hadde jeg uten tvil valgt det, både pga. du får bedre specs til gamingen du nevner, men også bedre holdbarhet. Å spille, nesten uansett hva, på en laptop kjører maskinen mye som fører til mye varme, og igjen vifter som får kjørt seg veldig. Anonymkode: 23124...952
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #3 Skrevet 26. november 2020 En helt basic PC klarer å dra Sim og Cities Skylines. 6-8k må du nok ut med. Anonymkode: 7f0b7...c54
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 Cities Skylines trenger mye RAM når du har mange mods, så du bør nok ha 16 GB. Anonymkode: ddeb1...829 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #5 Skrevet 27. november 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Cities Skylines trenger mye RAM når du har mange mods, så du bør nok ha 16 GB. Anonymkode: ddeb1...829 Snakker du da om på maskinen eller på skjermkortet? Jeg finner ikke glede i å spille disse spillene, men jeg elsker å sitte å planlegge og bygge, og for å øke spillegleden så trenger jeg haugevis med mods. 😛 Anonymkode: b4891...238
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #6 Skrevet 30. november 2020 AnonymBruker skrev (På 27.11.2020 den 19.30): Snakker du da om på maskinen eller på skjermkortet? Jeg finner ikke glede i å spille disse spillene, men jeg elsker å sitte å planlegge og bygge, og for å øke spillegleden så trenger jeg haugevis med mods. 😛 Anonymkode: b4891...238 Når det står RAM er det snakk om på maskinen. I en gaming PCen har man to ting: RAM som er system-minne, altså minne på hovedkortet. Og vRAM som sr video-minne, altså minne på skjermkortet. Hvor sterk PC du trenger kommer helt an på åssen skjerm du skal ha. Jeg ville anbefalt 1440p, siden det ger vesentlig mer arbeidsplass på skjermflaten, og 144hz er heller ikke dumt, men krever til gjengeld mer av PCen. Har du noe skjerm fra før, og har du noe budsjett? En gaming PC kan koste alt fra 10000 til 50000, er ingen grenser, så hvordan budsjett du har (og om du har skjerm) er en fin plass å starte Men skal du ha en brukbar PC, og spille med mods ville jeg anbefalt et budsjett på minimum 10000, man får ikke mye eller god gaming PC til 6000. Anonymkode: c443b...875
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #7 Skrevet 30. november 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Men skal du ha en brukbar PC, og spille med mods ville jeg anbefalt et budsjett på minimum 10000, man får ikke mye eller god gaming PC til 6000. Anonymkode: c443b...875 Takk for oppsummeringen, og gode tips. Da blir det ikke ny PC. 😞 Har ikke satt noe budsjett egentlig, men jeg vet at 10.000 kr er langt utenfor det jeg ville kommet frem til. Hadde vel egentlig håpet at det var mulig å få til en billig løsning, så hadde det løst noen fritidsproblemer, nå med vinter og corona etc. Anonymkode: b4891...238
AnonymBruker Skrevet 30. november 2020 #8 Skrevet 30. november 2020 Dyrt. Derfor dropper jeg det også. Anonymkode: 19cea...b60
stan Skrevet 4. desember 2020 #9 Skrevet 4. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 26.11.2020 den 21.31): Cities Skylines Denne krever grafikkort. Elsker spillet og kjøpte bærbar for å kunne spille det. Den kostet ca 17 000 for ca 5 år siden. Bruker den jo til mye annet og selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå