Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er 3 måneder, og veier 7 kilo og er 70 cm lang!Han er ikke lubben i det hele tatt. Er han litt stor for alderen?Både mannen min og jeg er høye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden dere begge er høye, så må du nesten gå ut i fra at dere får lange og kanskje store barn.

Selv er jeg ikke mere enn 165 høy, men vår eldste sønn på 10 er ca 160 høy og rundt femti kilo. Mini på 14 mnd er over tretten kilo og bruker 92 i klær. Mannen min er 192 høy og ca 100 kg. Så jeg kan ikke regne med og få lave og smale barn. Mellomste er veldig lang, men mager. Ribbeina syns veldig godt, men han er lang.

Så lenge sønn din er fornøyd og har det bra, skal du ikke bry deg så mye om vekt. Man slanker ikke små barn og så fort han begynner og gå, så går de av seg "valpefettet".

PS! Ikke bry deg om kommentarer hvis du får noen. Det er mange som er litt kjapt ute med en kommentar uansett hvordan barnet ser ut. Dessverre.

Gjest Gjesta
Skrevet

Min datter var 60 cm og 5700 da hun var tre måneder, min sønn var 66 cm og 6600 da han var tre måneder, han var født 16 dager over termin.

Skrevet

PS! Ikke bry deg om kommentarer hvis du får noen. Det er mange som er litt kjapt ute med en kommentar uansett hvordan barnet ser ut. Dessverre.

Godt sagt!

Eventuelt valpefett forsvinner fortere enn man aner. Min minste var bokstavelig talt trillerund som liten. I dag, som 8-åring er hun familiens "spiker".

Ikke bekymre deg, sørg for et godt og variert kosthold ,og gode matvaner, så blir resultatet aktive og flotte barn!

Skrevet
Min datter var 60 cm og 5700 da hun var tre måneder, min sønn var 66 cm og 6600 da han var tre måneder, han var født 16 dager over termin.

Hvordan husker du dette?? Du har det kanskje skrevet ned et sted??

*Imponert!*

Gjest Madeline
Skrevet (endret)

Sønnen din er lang for alderen og det er ikke noe galt i det. Vekten sett i forhold til lengden synes jeg ikke er mye i det hele tatt. Min yngst veide 9,9 kilo da hun var 70 cm. De andre to veide 8,8 kilo da de var like lange. Selv mannen min og jeg var godt over 9 kilo til samme lengde. Derfor vil jeg tro du har en lang slank sønn som er helt perfekt.

Endret av Hannen
Skrevet

Dersom han var ca. 4kg ved fødsel er 7kg nå helt normalt! Ved ca. 5kg ved fødsel er faktisk 8 kg helt normalt. Eller helt etter standarden eller hva man skal si. Jeg har et sånt vekstskjema som jeg ser på. Det regnes som normalt dersom de beveger seg innenfor to sånne streker. Så for at jeg skal få 7kg til å bli "unormalt" må fødselsvekten ha vært ca. 3kg.

Uansett fødelslengde, så sprenger han skjemaet på lengden, ja. Men som du sier, så er jo dere lange - og da kan man forvente lange barn. Og de vokser så utrolig i rykk og napp. Husk også at det kan være "store" variasjoner på lengdemålingene. Så om han faktisk bare er 68 cm og var ca. 55cm ved fødsel så er det helt normal - altså etter standardskjemaet.

Til slutt lengde mot høyde. Der ser han faktisk tynn ut. Jeg vil påstå at du har et lite stankelbeil av en baby - akkurat sånn som jeg hadde. Noen må være det også. ;)

OBS: Dette er bare standardmål, ikke noen fasit!

Skrevet

og babyer kan vel aldri bli for fete vel?

sett i forhold til lengden trur jeg han er helt normal jeg

Skrevet

Da gutten min var 3 mnd veide han 6500 gram, men så var han ikke mer enn 63,5 cm heller da. Gutten din er nok veldig lang, Jens, så han høres slettes ikke for tung ut. Han høres ut som han er lang og tynn. Pjokken min runda 7 kg da han var 3 1/2 mnd, og ble ikke 70 cm før han var 6 mnd, men han har hele tiden vært tynn han og.

Gjest Gjesta
Skrevet
Hvordan husker du dette?? Du har det kanskje skrevet ned et sted??

*Imponert!*

He he jeg har alt sånt trygt nedskrevet.

Bare vent ;)

Gjest Embla s
Skrevet

Regner med at du ville få hørt det fra helsestasjon hvis noe ikke er som det skal være, Jens ;)

Gjest skindeep
Skrevet

Min datter var over 6 kg da hun var 3 måneder!

Han er ikke stor. Ingen spedbarn er store! Bare vent til han begynner å bevege på seg, da renner det fort av igjen!!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Regner med at du ville få hørt det fra helsestasjon hvis noe ikke er som det skal være, Jens ;)

Helsesøster sier ifra og henviser videre dersom noe er "unormalt"

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke gutten din virker spesielt stor. Han er sikkert akkurat passe ifht til egen utvikling!

Min sønn var 6,8 kg da han var 2mnd han. Har ikke veid på 4 uker nå, men regner med at han ihvertfall har lagt på seg minst 1/2 kilo siden sist. Kanskje mer også. Fra fødsel til 2 mnd la han på seg ca 350 g i uken. Har han holdt det tempoet de siste ukene også er han jo ca. 8 kg nå når han er litt over 3 mnd.

Og han ser ikke tykk ut (ikke at det hadde gjort noe da), men er akkurat passe baby-lubben :-)

Har ikke målt ham men han bruker str 70 i klær. Stor og fin gutt ja :-)

Han var 3540g og 51 cm da han ble født, så han vokser FORT!

Endret av Lula
Gjest HanneB ikkepålogget
Skrevet

Jens, da har vi omtrent like store barn :)

Lillemann ble veid til 7,4 kg og jeg tror han er nærmere 70 cm (har ikke målt) og han er 11 uker i dag! Han er ikke tykk i det hele tatt; ikke antydning til bollekinn, men lang det er han.

Skrevet
Sønnen min er 3 måneder, og veier 7 kilo og er 70 cm lang!Han er ikke lubben i det hele tatt. Er han litt stor for alderen?Både mannen min og jeg er høye.

høres ut som en flott gutt du har. Ingen grunn til bekymring, vær glad han er frisk. :)

Skrevet

Sønnen din er akkurat som han skal være. Ene ungen min veide 4730g. og var 55cm da han var født,stor gutt. Idag er han 12 år lang og tynn som en strek.

Du har sikkert en nydelig gutt,bekymre deg ikke. :)

Gjest Kålungen
Skrevet

Min sønn var 6750 g og 64 cm da han var 3 mnd.

Gutten din er nok ganske normal :klem:

Skrevet

Vær glad for at barnet legger på seg og vokser. Min sønn er over 2 år, og veier ca 9,5 kg. Han har "normal" høyde, men legger ikke noe særlig på seg. Nå er jeg blitt kalt inn til helsestasjonen p.g.a lav vekt. Ikke noe særlig gøy det. Han er frisk og rask og spiser masse, men han må vel følges opp for det. De er vel redde for matintoleranse etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...