Gå til innhold

Pakke fra Posten er borte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestilt en pakke fra Posten med hjemlevering, der de bare skulle sette pakken utenfor inngangsdøra og sende en SMS om at den er levert. 

Jeg fikk melding at pakken var levert og 40 min etter leveringstiden går jeg ned for å sjekke, men pakken er ikke der. Inngangsdøren er på baksiden av huset så ingen naboer eller forbigående ser pakken fra veien. 

Hva gjør jeg nå? Har Posten gjort en feil eller kan noen naboer ha stjelt pakken (jeg tviler som sagt sterkt på at noen kan ha tatt den)? Er dette Posten sitt ansvar eller mitt eget? 

Finner ikke noe særlig info på Posten sine hjemmesider...

Anonymkode: 1b487...5bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Posten har gjort feil hos oss før, 3-4 ganger.  Vi har heldigvis en grei nabo som alltid får dem på dørmatta, og leverer dem til oss. 

Jeg mener at det er ditt ansvar. Jeg ville uansett tatt kontakt med Posten så fort det lar seg gjøre, og høre om de vet noe eller kan forhøre seg med sjåføren om beskrivelse av hvor hen la pakka. 

Anonymkode: 8562f...9ac

Skrevet

Dette er posten sitt ansvar. Du ringer kundeservice og enten finner de den på postkontoret eller via sjåfør (har skjedd meg) ellers dekkes dette av norgespakke forsikringen. Dette ordner seg uansett. 

Anonymkode: 430b9...aa3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Posten har gjort feil hos oss før, 3-4 ganger.  Vi har heldigvis en grei nabo som alltid får dem på dørmatta, og leverer dem til oss. 

Jeg mener at det er ditt ansvar. Jeg ville uansett tatt kontakt med Posten så fort det lar seg gjøre, og høre om de vet noe eller kan forhøre seg med sjåføren om beskrivelse av hvor hen la pakka. 

Takk for kjapt svar. Dette skjedde for en time siden, så jeg lurer på om jeg kan ringe opp igjen til nr. som ringte meg da pakken ble levert. 

Vi kjenner ingen av naboene så får bare krysse fingrene for at de er ekstra snille og leverer tilbake hvis pakken er levert feil. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for kjapt svar. Dette skjedde for en time siden, så jeg lurer på om jeg kan ringe opp igjen til nr. som ringte meg da pakken ble levert. 

Vi kjenner ingen av naboene så får bare krysse fingrene for at de er ekstra snille og leverer tilbake hvis pakken er levert feil. 

Ville absolutt ringt sjåføren med en gang. Håper det ordner seg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har bestilt en pakke fra Posten med hjemlevering, der de bare skulle sette pakken utenfor inngangsdøra og sende en SMS om at den er levert. 

Jeg fikk melding at pakken var levert og 40 min etter leveringstiden går jeg ned for å sjekke, men pakken er ikke der. Inngangsdøren er på baksiden av huset så ingen naboer eller forbigående ser pakken fra veien. 

Hva gjør jeg nå? Har Posten gjort en feil eller kan noen naboer ha stjelt pakken (jeg tviler som sagt sterkt på at noen kan ha tatt den)? Er dette Posten sitt ansvar eller mitt eget? 

Finner ikke noe særlig info på Posten sine hjemmesider...

Det vil jeg tro er tilfelle. Det samme skjedde med oss!

Anonymkode: d3248...07c

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk melding på en forsendelse for en tid tilbake om at pakken var levert, men så fikk jeg sånn hentemelding på digipost dagen etter hvor de hadde levert den til nærmeste post i butikk i stedet.
Det kan hende de har trykket feil på registreringen, men det hadde visst vært mange som hadde fått samme meldingen den dagen jeg hentet pakken.

Skrevet

Vet ikke om Posten gjør dette, men PorterBuddy tar bilde av at pakken er levert på trammen. Er greit for dem å ha bevis om at pakken er levert, og så er det greit for mottaker å se hvor budet satte pakken. Så hvis ikke Posten allerede gjør det burde de begynne med det.

Anonymkode: 288b2...a94

• Liker 1
Skrevet

Fant du pakka di?

Skrevet
On 11/27/2020 at 1:36 AM, AnonymBruker said:

Vet ikke om Posten gjør dette, men PorterBuddy tar bilde av at pakken er levert på trammen. Er greit for dem å ha bevis om at pakken er levert, og så er det greit for mottaker å se hvor budet satte pakken. Så hvis ikke Posten allerede gjør det burde de begynne med det.

Anonymkode: 288b2...a94

Posten gjør det ikke, er derfor jeg foretrekker PorterBuddy såfremt det lar se gjøre. De er så sinnsykt mye mer effektive også.

• Liker 1
Skrevet

Forrige gang jeg fikk levert en sending på døra fra bring, fikk jeg ihvertfall bilde som dokumentasjon. Veldig greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...