Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått påvist livmorfremfall og livmoren er 5 cm ned i skjeden. Kjenner den når jeg stikker fingeren der. Hvordan ville du som mann fått dette opplyst? I akten, rett før eller under "praten om sex"  Har ikke hatt sex med kjæresten enda nettopp pga dette. Da jeg er redd han enten vil løpe fort som faen eller synes det er ekkelt og ikke ville ha sex.

Vi er begge i slutten av 20-åra. Ikke hatt sex med livmorfremfall enda, så vet ikke om dette gjør vondt heller. Får heller ikke innvilget operasjon, da det ikke er fysisk vondt å ha det. Bekkenbunntrening hjelper heller ikke, hatt dette i 10 mnd nå.

Så, kvinner hva ville dere gjort? Menn, hvordan ville du fått det opplyst?

Anonymkode: befe0...3d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, forstår deg godt. Men kan du ikke overdrive symptomene dine? De fysiske, kanskje det er større sjans for å få innvilget operasjon om det er det du ønsker. Og om det plager deg psykisk så bør det komme frem. 

Anonymkode: cbbfb...f3c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Huff, forstår deg godt. Men kan du ikke overdrive symptomene dine? De fysiske, kanskje det er større sjans for å få innvilget operasjon om det er det du ønsker. Og om det plager deg psykisk så bør det komme frem. 

Men tror ikke jeg ville sagt noe.... det sklir vel tilbake når du ligger?

• Liker 2
Skrevet

Hva er grunnen til at livmoren ikke er på plass ? er det fødsel eller noe annet ?

Anonymkode: 55ea6...ad4

Skrevet

Jeg har også litt fremfall, uten å ha fått påvist noe. Har vurdert å gjøre som hu over skriver, dramatisere det litt for å evt få kirurgisk hjelp. Samtidig kan det også fikses privat, ved oppheising av fremkaller samt stramming av vagina. Er en klinikk i Oslo som gjennomfører denne type operasjoner. Har vurdert sistnevnte også..

Har hatt sex uten problem.

Anonymkode: fbb2e...94d

Skrevet

Men hvordan kan du vite at det er livmor fremfall, kjenner man slikt ?  Bare lurer. Har ikke født barn.

Skrevet

Dette kan fikses kirurgisk, først og fremst av hensyn til deg, da, hvis du har ubehag pga det. 

Anonymkode: 3721e...31b

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvordan kan du vite at det er livmor fremfall, kjenner man slikt ?  Bare lurer. Har ikke født barn.

Kjenner livmormunnen når jeg kjenner på det. Og er medisinsk utdannet. Men er fortsatt utrolig sært når det dreier seg om seg selv. Gynekolog ville ikke operere da det ikke plager meg fysisk.... Har ikke råd til å gå privat. 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Men tror ikke jeg ville sagt noe.... det sklir vel tilbake når du ligger?

Det sklir ikke tilbake. Kjenner det når jeg ligger også. Tro meg, sjekket i alle stillinger 😆

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er grunnen til at livmoren ikke er på plass ? er det fødsel eller noe annet ?

Skjedde da jeg fikk traumatisk prolaps i ryggen. En trykktraume hvor alt ble skviset

Skrevet

Skjønner ikke helt hvorfor du ikke tør ha sex? Han kommer ikke til å klage over opplevelsen av å ligge med deg! Men du kan jo være litt tilbakeholden og ikke ønske å bli fingret sånn med en gang, hvis du føler deg ukomfortabel. 

Anonymkode: 58b29...576

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har fått påvist livmorfremfall og livmoren er 5 cm ned i skjeden. Kjenner den når jeg stikker fingeren der. Hvordan ville du som mann fått dette opplyst? I akten, rett før eller under "praten om sex"  Har ikke hatt sex med kjæresten enda nettopp pga dette. Da jeg er redd han enten vil løpe fort som faen eller synes det er ekkelt og ikke ville ha sex.

Vi er begge i slutten av 20-åra. Ikke hatt sex med livmorfremfall enda, så vet ikke om dette gjør vondt heller. Får heller ikke innvilget operasjon, da det ikke er fysisk vondt å ha det. Bekkenbunntrening hjelper heller ikke, hatt dette i 10 mnd nå.

Så, kvinner hva ville dere gjort? Menn, hvordan ville du fått det opplyst?

Hvordan kjennes det ut ? 

Anonymkode: 8a7dc...dbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...