Gå til innhold

Hva ligger lønna på for relativt ferske rådgivende Ingeniører? Multiconsult, Norconsult, Rambøll, osv.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gitt at du har under 5 år erfaring, samt Bachelor i Ingeniørfag, noen som vet hva disse selskapene betaler sånn ca. i årslønn? 

Er utdannet Elektroingeniør med 2 år arbeidserfaring. Skal flytte til Tromsø neste sommer, og ser at bedrifter som Multiconsult, Norconsult, osv. ofte ansetter.

Kan ikke finne noen veldig konkret informasjonen på lønna - noen her som har en ca. ide?

Anonymkode: b467c...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ingeniør selv, men kjenner et par som ble nyutdanna for "få" år siden. Har inntrykket av at en nyutdannet får ca 500-550K i hovedstaden. Vil tro Tromsø er litt under der igjen, evt tilsvarende tatt din erfaring i betraktning. 

Anonymkode: 36b79...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som fersk bygging med 1 års erfaring fikk jeg 515. 3 år senere er lønna over 750. Som elektroing vil jeg tro du kan få mellom 500 og 600

Anonymkode: 355cd...5bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Som fersk bygging med 1 års erfaring fikk jeg 515. 3 år senere er lønna over 750. Som elektroing vil jeg tro du kan få mellom 500 og 600

Takk - er din nåværende lønn fastlønn / den som står på kontrakten, eller den du får med all overtid osv? 

Har hørt rykter at det kan bli mye overtid når man jobber som konsulent / rådgiver...men dette kommer vel helt an på hvilke prosjekter man jobber på. 

Anonymkode: b467c...f92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.11.2020 den 6.32):

Du er vel ganske heldig om du får 500k som nyutdanna ingeniør?

Anonymkode: b130f...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er vel ganske heldig om du får 500k som nyutdanna ingeniør?

Kommer vel litt an på. Som elektriker får man 450.000 kr, så 50.000 i årlig økning er vel det minste man kan forvente etter tre års ekstra utdanning. Kanskje saken stiller seg annerledes om man tar elektroingeniør rett etter skolen uten å jobbe i noen år først. 

Anonymkode: 8d72c...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mastergrad, attraktive fag og toppkarakterer ligger det vel på 600.000 i startlønn. Sjekk din fagforening. 

Anonymkode: 0b10c...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...

Begynner neste år og får 600.000 da (master). Jobbsøkingen har gitt meg inntrykk av at det er lite skille i lønn blant de store selskapene. Men de fleste ligger nok på rundt 570.000 fra neste år (master).

Konsulenter generelt har litt dårligere startlønn enn andre. Men lønnen kan variere noe, avhengig av hvor stort behovet er for din kompetanse, samt lokasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...