AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #1 Skrevet 26. november 2020 Jobber et sted der vennskapelige forhold kommer i veien for en objektiv meninger og avslutninger på jobb. Dette er noe som påvirker meg og andre i stor grad. Bør man si i fra? Og hvordan skal man gå fram dersom ledelsen ikke ønsker å høre? Tillitsvalgt? Verneombud? Anonymkode: da069...dab
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #2 Skrevet 27. november 2020 Dette hadde jeg ikke rotet meg inn i. Siden ledelsen selv er de som inngår i dette, kommer de ikke til å ta kritikk eller gjøre noe med det. Det blir alle mot en. Finn deg heller en ny jobb. Anonymkode: d0cf4...ce0
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #3 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (På 26.11.2020 den 20.28): Jobber et sted der vennskapelige forhold kommer i veien for en objektiv meninger og avslutninger på jobb. Dette er noe som påvirker meg og andre i stor grad. Bør man si i fra? Og hvordan skal man gå fram dersom ledelsen ikke ønsker å høre? Tillitsvalgt? Verneombud? Anonymkode: da069...dab Hva mener du at du skal si fra om, Ts? «Pål er bedre likt enn meg. Han anstrenger seg for å bli venner med folk mens jeg anstrenger meg for å gjøre jobben min. Folk liker derfor Pål bedre enn meg»? Ja, Ts. Å bli likt på jobben av sine kolleger er en del av jobben. Det står til og med i stillingsbeskrivelsen at du plikter bidra til et godt arbeidsmiljø dersom du er ansatt i en ok bedrift. (Det betyr å få venner.) Norge er et gjennomkorrupt land. Vennskap er Norges korrupsjon. Lær deg vennskap, Ts. Eller gå under profesjonelt. Anonymkode: 34f80...a20
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #4 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette hadde jeg ikke rotet meg inn i. Siden ledelsen selv er de som inngår i dette, kommer de ikke til å ta kritikk eller gjøre noe med det. Det blir alle mot en. Finn deg heller en ny jobb. Anonymkode: d0cf4...ce0 Ikke nødvendigvis ledelsen som inngår i dette, men gjelder noen utenfor som har makt og som bruker den til fordel for sin venn. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva mener du at du skal si fra om, Ts? «Pål er bedre likt enn meg. Han anstrenger seg for å bli venner med folk mens jeg anstrenger meg for å gjøre jobben min. Folk liker derfor Pål bedre enn meg»? Ja, Ts. Å bli likt på jobben av sine kolleger er en del av jobben. Det står til og med i stillingsbeskrivelsen at du plikter bidra til et godt arbeidsmiljø dersom du er ansatt i en ok bedrift. (Det betyr å få venner.) Norge er et gjennomkorrupt land. Vennskap er Norges korrupsjon. Lær deg vennskap, Ts. Eller gå under profesjonelt. Anonymkode: 34f80...a20 Det var veldig tatt ut av kontekst. Har ingenting med vennskap eller lignende å gjøre, men det faktumet at noen som sitter på makten bruker den til fordel for sin venn Anonymkode: da069...dab
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #5 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ikke nødvendigvis ledelsen som inngår i dette, men gjelder noen utenfor som har makt og som bruker den til fordel for sin venn. Det var veldig tatt ut av kontekst. Har ingenting med vennskap eller lignende å gjøre, men det faktumet at noen som sitter på makten bruker den til fordel for sin venn Anonymkode: da069...dab Sånt forekommer "over alt" der det handler om makt og penger. Se f.eks i byggesaker i kommuner, hvor noen på mystisk vis får igjennom sin sak på et blunk, mens andre må krangle på nøyaktig samme sak. Kjennskap og vennskap har mer å si enn du tror. Har du ikke penger og makt sel,v, så skaff deg venner som har. Anonymkode: d0cf4...ce0
AnonymBruker Skrevet 28. november 2020 #6 Skrevet 28. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sånt forekommer "over alt" der det handler om makt og penger. Se f.eks i byggesaker i kommuner, hvor noen på mystisk vis får igjennom sin sak på et blunk, mens andre må krangle på nøyaktig samme sak. Kjennskap og vennskap har mer å si enn du tror. Har du ikke penger og makt sel,v, så skaff deg venner som har. Anonymkode: d0cf4...ce0 Betyr jo ikke at dette er greit da. Må jo tas tak i for at ting skal skje. Særlig når det påvirker flere folk i form av lønn Anonymkode: da069...dab
AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #7 Skrevet 29. november 2020 Unngå alt som heter vennskap i arbeidslivet. Det fucker opp alt. Anonymkode: ec061...c87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå