Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del litt ut i familien mellom 10 og 17 år som jeg synes det er så vanskelig å finne julegaver til. Kjenner de ikke så godt, å når jeg spør hva de ønsker seg sier de vet ikke. Blir det helt feil å gjøre det enkelt å gi de penger? Å i såfall hvor mye? 

Eller har dere noen helt fantastisk bra forslag til meg? 

Anonymkode: addc2...917

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir penger til barn litt ut i familien selv.

Anonymkode: 34ff4...051

• Liker 1
Skrevet

Hvor mye kommer helt an på relasjonen. Selv gir jeg bare gaver til tantebarna og fadderbarna, og en liten oppmerksomhet til barna til mine barns faddere.

Tantebarn og fadderbarn får gave eller pengegave til 300kr. Klær, gavekort, spill, bøker..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg gir penger til barn litt ut i familien selv.

Anonymkode: 34ff4...051

Hvor mye gir du hvert barn da? 

• Liker 1
Skrevet

Hvis de blir såpass perifere, hvorfor gi gaver i det hele tatt? Jeg syns mange overdriver gavebonanzaen noe voldsomt.

Men nei, jeg syns ikke noe om å gi penger. Da er det bedre med noe godt å spise eller drikker e.l.

Anonymkode: d641d...da4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis de blir såpass perifere, hvorfor gi gaver i det hele tatt? Jeg syns mange overdriver gavebonanzaen noe voldsomt.

Men nei, jeg syns ikke noe om å gi penger. Da er det bedre med noe godt å spise eller drikker e.l.

Anonymkode: d641d...da4

Hva godt å spise eller drikke gir man en 12åring?  Cola og potetgull? 

Gir fordi mine barn får fra deres familier. Å fordi jeg vet de ikke har stor nær familie, så er ikke så mange gaver de får.. 

• Liker 2
Skrevet

Har hendt jeg har gitt penger til barn og ungdom som ikke ønsker seg noe og hvor jeg ikke finner på noe. Da gjerne sammen med noe godteri, så jeg får pakket inn. 

Anonymkode: f01ae...c4e

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir alltid glad for penger uansett hvor gammel jeg er/var. Så ja. Penger er fint å gi til jul.👍

• Liker 1
Skrevet

Penger er fint å få det. Pleier å få penger av ei god venninne, fordi hun liker å gi penger til jul og det er helt greit for meg. Men jeg gir hun selvfølgelig gave. Pleier å få 300 og det er mer enn nok for meg. da kan jeg kjøpe hva jeg ønsker av pengene.

Anonymkode: c3c2a...b30

• Liker 1
Skrevet

Jeg misliker å gi penger, men gjør det av og til siden jeg vet det blir satt pris på. Å gi noe som ikke blir verdsatt/brukt, er enda verre.

Hva med gavekort på kino?

Anonymkode: 82130...5a6

• Liker 1
Skrevet

Personlig er jeg glad i å få gavekort, (selv om jeg har en i familien som har en pussig idé om hvilke butikker jeg pleier å handle på. 😛  )  Jeg bruker for eksempel lite penger på polet. Jeg er glad i vin og brandy, men synes det er for dyrt til at jeg vil bruke penger på det. Har jeg fått et gavekort kan jeg unne meg noe  ekstra med god samvittighet. Det blir ikke det samme med kontanter, de forsvinner inn i det daglige forbruket.

Dersom man vet hvilke butikker ungene liker å kjøpe klær eller leker/spill på, så kan man jo kjøpe gavekort der, men siden de ikke har de samme hverdagslige utgiftene som en voksen kan vel penger funke like greit. Når jeg har gitt penger eller gavekort har jeg pleid å pakke det inn sammen med noe basic, som sokker e.l.

Anonymkode: c6cd5...586

• Liker 1
Skrevet

Har gitt penger av og til. Helt greit det! 

Anonymkode: cedc7...5b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...