Gå til innhold

AMS-måleren virker ikke, høy strømregning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

AMS-måleren fra Kaifa/Nuri virker ikke, noe som gjør at selskapet estimerer mye høyere strømforbruk enn jeg faktisk bruker. Jeg går inn og ser latterlig høyt strømforbruk 10 ganger mer enn jeg faktisk har.

Nå får jeg strømregning mange ganger dyrere enn det behøver å være. Må jeg virkelig betale dette ? Hva har jeg krav på, jeg spurte nettselskapet om de kan fikse måleren, men de har ikke svart.

Får jeg fradrag i femtiden på det som de trekker meg for ekstra nå ? Jeg blir veldig irritert over at dette er lovlig.

Anonymkode: cdc4e...dea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ringer inn og melder feil, så kommer de og fikser/bytter. Min røyk en gang, da kom de dagen etter og bytta. Ellers så blir det avregning i slutten av året, du får tilbake det du har betalt for mye. Som før, da man måtte lese av måleren

Anonymkode: 3bd54...e94

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Du ringer inn og melder feil, så kommer de og fikser/bytter. Min røyk en gang, da kom de dagen etter og bytta. Ellers så blir det avregning i slutten av året, du får tilbake det du har betalt for mye. Som før, da man måtte lese av måleren

Anonymkode: 3bd54...e94

Det blir vel ikke avregning på slutten av året, når man har smartemåler. Da er avregningen alltid riktig - det er hele poenget med smarte målere.

Anonymkode: b4b76...b9b

Skrevet

De skal stipulere med data både fra forrige år og hva som er normalt forbruk for den størrelsen på huset. Ring kraftselskapet og få de til å komme å bytte måler. Snakk også med de om stipuleringen.

Anonymkode: 7a65f...ec9

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir vel ikke avregning på slutten av året, når man har smartemåler. Da er avregningen alltid riktig - det er hele poenget med smarte målere.

Hele poenget er jo at det er noe feil med måleren...

Anonymkode: 1668f...36c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva med å lese før du svarer?

Anonymkode: 85506...0a7

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...