Gjest Gjest Skrevet 23. september 2002 #1 Skrevet 23. september 2002 Hei, Dette spørsmålet er vel først og fremst rettet til de med barn fra før samt de som er et godt stykke på vei. Jeg har en mannlig fast lege som jeg går til nå gjennom svangerskapet. Men den gynokologiske undersøkelsen hadde jeg hos en dame på et annet legesenter. Har ikke lyst til å gjøre dette hos fast legen min da jeg kjenner han litt fra før. :oops: Så det jeg lurte på i den forbindelse er om det er flere slike undersøkelser i løpet av graviditeten. Regner med at hvis det er noen fler så er dette mot slutten. Noen som kan forklare dette litt for meg. Tenkte hvis så var tilfelle at jeg kanskje skulle ta noen timer hos jordmor istedet den siste tiden. Klem fra usikker (snart 13 uker)
Padmee Skrevet 23. september 2002 #2 Skrevet 23. september 2002 Nei, det er ingen flere gynekologiske undersøkelser i resten av svangerskapet. Det var det iallefall ikke da jeg gikk gravid, men det er jo tre år siden nå, og ting kan ha forrandret seg. Hvis det er mistanke om at noe er galt hender det at det blir utført en gynekologisk undersøkelse for å være på den sikre siden, men det er den eneste grunnen til at det blir gjort flere ganger i løpet av et svangerskap. Men det er en gynekologisk undersøkelse på seks-ukers kontrollen etter at du har født.
Cobra Skrevet 24. september 2002 #3 Skrevet 24. september 2002 Det er vanlig med bare 1 gynekologisk undersøkelse hos legen så vitt jeg vet, dette er første gangen du er til kontroll. Ellers er det vel bare visst det er mistanke om at det er noe galt at man gjør det flere ganger. Det er og GU på 6 ukers kontrollen etter fødselen. Så jeg tror ikke du skal være redd for at du må på flere GU i løpet av graviditeten. Cobra 20+2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå