Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes de er veldig fine! Tenker på disse med tynne symmetriske grener som kan stå i potte på et bord/vinduskarm. Har kjøpt et par, vurderer å kjøpe flere. Men er usikker på hvor lang holdbarhet de har? Ser at de ikke skal ha for mye vann. Begynner de å bli stygge etter en måneds tid med det stellet de skal ha, eller kan jeg regne med at de holder seg fine hele vinteren?

Noen med erfaring med denne planten? :) 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
Wolff skrev (6 minutter siden):

Jeg synes de er veldig fine! Tenker på disse med tynne symmetriske grener som kan stå i potte på et bord/vinduskarm. Har kjøpt et par, vurderer å kjøpe flere. Men er usikker på hvor lang holdbarhet de har? Ser at de ikke skal ha for mye vann. Begynner de å bli stygge etter en måneds tid med det stellet de skal ha, eller kan jeg regne med at de holder seg fine hele vinteren?

Noen med erfaring med denne planten? :) 

De holder seg fine i evigheter. Enkle å ha i flere år :) Tror det må være en av de enkleste plantene å ha inne i stua. 

Skrevet
2 minutter siden, Dævendøtte said:

De holder seg fine i evigheter. Enkle å ha i flere år :) Tror det må være en av de enkleste plantene å ha inne i stua. 

Å! Så artig :) Da må jeg nok kjøpe et par til, synes de skaper så god stemning! Takk for svar ❤️ 

Skrevet

Jeg har min på andre året nå 😄 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en sånn for noen år siden, men den døde etter 2 år eller noe. Så noe gjorde jeg feil.

Anonymkode: c0c2c...3a9

• Liker 1
Skrevet

Har min på tredje året. Har pottet den om. Leste at de ikke likte det så godt, min har ikke klaget 🤪

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg hadde en sånn for noen år siden, men den døde etter 2 år eller noe. Så noe gjorde jeg feil.

Anonymkode: c0c2c...3a9

Etter to år er ikke så aller verst uansett :)  Det er stort sett for mye vann som dreper grønne planter/sukkulenter osv. De aller fleste planter liker å tørke ut mellom hver vanning, spesielt vinterstid er det viktig å ikke vanne for mye. 

Det finnes selvsagt unntak, jo skjørere bladene og planten virker, jo mer stell krever den. (Tommelfingerregel). 

Skrevet

Takk for svar dere! :helen: Håper jeg klarer holde liv i stuegranene mine til og med neste jul iallefall! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...