Wolff Skrevet 26. november 2020 #1 Skrevet 26. november 2020 Jeg synes de er veldig fine! Tenker på disse med tynne symmetriske grener som kan stå i potte på et bord/vinduskarm. Har kjøpt et par, vurderer å kjøpe flere. Men er usikker på hvor lang holdbarhet de har? Ser at de ikke skal ha for mye vann. Begynner de å bli stygge etter en måneds tid med det stellet de skal ha, eller kan jeg regne med at de holder seg fine hele vinteren? Noen med erfaring med denne planten?
Gjest Dævendøtte Skrevet 26. november 2020 #2 Skrevet 26. november 2020 Wolff skrev (6 minutter siden): Jeg synes de er veldig fine! Tenker på disse med tynne symmetriske grener som kan stå i potte på et bord/vinduskarm. Har kjøpt et par, vurderer å kjøpe flere. Men er usikker på hvor lang holdbarhet de har? Ser at de ikke skal ha for mye vann. Begynner de å bli stygge etter en måneds tid med det stellet de skal ha, eller kan jeg regne med at de holder seg fine hele vinteren? Noen med erfaring med denne planten? De holder seg fine i evigheter. Enkle å ha i flere år Tror det må være en av de enkleste plantene å ha inne i stua.
Wolff Skrevet 26. november 2020 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2020 2 minutter siden, Dævendøtte said: De holder seg fine i evigheter. Enkle å ha i flere år Tror det må være en av de enkleste plantene å ha inne i stua. Å! Så artig Da må jeg nok kjøpe et par til, synes de skaper så god stemning! Takk for svar ❤️
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #5 Skrevet 26. november 2020 Jeg hadde en sånn for noen år siden, men den døde etter 2 år eller noe. Så noe gjorde jeg feil. Anonymkode: c0c2c...3a9 1
Neket Skrevet 26. november 2020 #6 Skrevet 26. november 2020 Har min på tredje året. Har pottet den om. Leste at de ikke likte det så godt, min har ikke klaget 🤪 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 27. november 2020 #7 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg hadde en sånn for noen år siden, men den døde etter 2 år eller noe. Så noe gjorde jeg feil. Anonymkode: c0c2c...3a9 Etter to år er ikke så aller verst uansett Det er stort sett for mye vann som dreper grønne planter/sukkulenter osv. De aller fleste planter liker å tørke ut mellom hver vanning, spesielt vinterstid er det viktig å ikke vanne for mye. Det finnes selvsagt unntak, jo skjørere bladene og planten virker, jo mer stell krever den. (Tommelfingerregel).
Wolff Skrevet 27. november 2020 Forfatter #8 Skrevet 27. november 2020 Takk for svar dere! Håper jeg klarer holde liv i stuegranene mine til og med neste jul iallefall! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå