AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #1 Skrevet 26. november 2020 Fikk beskjed om dette i barnehagen idag at de skulle få en fast vikar. Er ikke meningen med en vikar at den ikke er fast og jobber ved behov?🤔 man kan jo ikke gi en vikar faste vakter hvis man ikke vet når det er noen? Anonymkode: be8d5...458
Pappi Skrevet 26. november 2020 #2 Skrevet 26. november 2020 Eh.. Hvor har du dette fra? Når man for eksempel ansetter noen som erstatning for en som er i svangerskapspermisjon så er denne en vikar. Forskjellen på vikar og fast ansettelse er at vikarens kontrakt er tidsbestemt. 5
Gjest ti10 Skrevet 26. november 2020 #3 Skrevet 26. november 2020 Det er vel snakk om en fast ringehjelp. Dvs. de ringer samme person hver gang det er noen som er syk.
Pappi Skrevet 26. november 2020 #4 Skrevet 26. november 2020 ti10 skrev (1 minutt siden): Det er vel snakk om en fast ringehjelp. Dvs. de ringer samme person hver gang det er noen som er syk. Jeg tror dere blander begrepet tilkallingshjelp med vikar. 2
Ulrikke Skrevet 26. november 2020 #5 Skrevet 26. november 2020 Jobber i bhg. En fast vikar er en som kjenner ungene og er der ofte ved behov. Ikke en fast stilling, men at man i størst mulig grad bruker samme vikar hver gang 12
Gjest ti10 Skrevet 26. november 2020 #6 Skrevet 26. november 2020 Pappi skrev (1 minutt siden): Jeg tror dere blander begrepet tilkallingshjelp med vikar. Når de sier at de har skaffet fast vikar, uten å si noe om det er situasjonsbetinget eller ikke, dvs. for hvem, når osv,, må man jo gå ut fra at det er snakk om et og samme menneske de vil bruke som vikar når det oppstår sykdom eller andre grunner til at de må erstatte en ansatt. Hvis jeg er ringehjelp i barnehagen, og styreren ringer og sier at "Per er syk, kan du jobbe i dag?", kommer jeg til å være vikar for Per den dagen.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #8 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk beskjed om dette i barnehagen idag at de skulle få en fast vikar. Er ikke meningen med en vikar at den ikke er fast og jobber ved behov?🤔 man kan jo ikke gi en vikar faste vakter hvis man ikke vet når det er noen? Anonymkode: be8d5...458 Vi har flere faste vikarer der jeg jobber. De er vikar for noen i fødselspermisjon og noen som er langtidssykemeldte. Anonymkode: 07279...03e 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #9 Skrevet 26. november 2020 Vi har faste vikarer. Dvs noen som alltid ringes opp ved sykdom, settes inn som vikar ved sykemeldinger osv. Istedenfor å ha 5 ulike. Anonymkode: e64de...e43
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #10 Skrevet 26. november 2020 En fast vikar er noe annet enn en ringevikar. En fast vikar er ansatt i en midlertidig stilling, altså et vikariat. Jeg var vikar i et år, men jobbet der altså fast hver dag (personen jeg var ansatt for var i fødselspermisjon). En ringevikar er noen du ringer ved plutselig fravær. Anonymkode: c4ecd...a7b 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #11 Skrevet 26. november 2020 Vi bruker begrepet «fast vikar» om en vikar vi ringer først ved sykdom. Er det snakk om langtidssykmeldte blir den «faste vikaren» gjerne satt inn i den stillingen. Anonymkode: 5dfd0...b0a 1
Morgenrøden Skrevet 26. november 2020 #12 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi bruker begrepet «fast vikar» om en vikar vi ringer først ved sykdom. Er det snakk om langtidssykmeldte blir den «faste vikaren» gjerne satt inn i den stillingen. Anonymkode: 5dfd0...b0a Samme hos oss.
Rytz Skrevet 26. november 2020 #13 Skrevet 26. november 2020 (endret) Jeg har hatt flere faste vikariat. Det har for meg innebært at jeg har hatt 100% stilling i 2 eller 3 mnd. Endret 26. november 2020 av Rytz
Drizzt Skrevet 26. november 2020 #14 Skrevet 26. november 2020 Ulrikke skrev (5 timer siden): Jobber i bhg. En fast vikar er en som kjenner ungene og er der ofte ved behov. Ikke en fast stilling, men at man i størst mulig grad bruker samme vikar hver gang Dette. Eller at noen har fått et lengre oppdrag fordi noen er sykemeldt eller i permisjon. Fortsatt vikar, men samme kjente personen, så fast vikar. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #15 Skrevet 26. november 2020 Jeg har hatt fast vikariat. Fks da jeg hadde kontrakt som vikar for ei i fødselspermisjon. Hadde vikariatet ett år. Året etter fikk jeg et nytt fast vikariat, for ei anna ei i permisjon. Hadde også et fast vikariat en gang i to mnd, for ei som var sykemeldt. Det betyr at du ikke har fast stilling, men du har et vikariat over en periode som du skal jobbe fast i den stillingsprosenten du får. Du får også fastlønn for den perioden og prosenten du jobber. Til forskjell fra ringevikar, de jobber jo ikke fast på én avdeling, i én klasse e.l. De jobber litt her og der. Og de får timesbetaling. Anonymkode: f088e...bb3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #16 Skrevet 27. november 2020 20 hours ago, Pappi said: Jeg tror dere blander begrepet tilkallingshjelp med vikar. Nei. Jeg tviler på at de blander det. Jeg var fast vikar da jeg var "fast ansatt midlertidig" for en annen person som hadde svangerskapsvikariat. Man har da en tidsbestemt kontrakt med en fast stillingsprosent. Kultursektor. Anonymkode: 517b0...0b1
Pappi Skrevet 27. november 2020 #17 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei. Jeg tviler på at de blander det. Jeg var fast vikar da jeg var "fast ansatt midlertidig" for en annen person som hadde svangerskapsvikariat. Man har da en tidsbestemt kontrakt med en fast stillingsprosent. Kultursektor. Anonymkode: 517b0...0b1 Jeg mener det var dette jeg beskrev i tidligere post. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå