Gå til innhold

noen som har hormonspiral?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Hei! er det noen som kan hjelpe meg - jeg skal på sydentur, og kommer til å få mens under oppholdet. Har hormonspiral og blør veldig lite, så jeg pleier å bruke truseinnlegg i etpar dager her hjemme. Det er ikke like greit i bikini på sydentur, så jeg lurer: er det mulig å bruke ob selv om man har spiral? Leste et sted at det var lett å dra med spiralen når en tar ut ob`n Veldig takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal ikke være noen problemer å bruke tamponger hvis du bruker spiral.

Jeg har hvertfall brukt tampong de gangene jeg har trengt det .. og har hatt spiral i "en menneskealder". Både vanlig og hormonspiral.

- har aldri hørt noe om at det skulle være noe problem - og har aldri blitt advart av lege heller. Mine spiraler har hvertfall sittet like bra.

Gjest marris75 - ikke pålogget
Skrevet

Hei

Jeg bruker også hormonspiral og bruker ikke ob. Fikk beskjed fra legen om at man fort kunne dra ut spiralen ved bruk av ob. Så jeg velger å ikke bruke det. Men det er sikkert mange som bruker det alikevel.

Skrevet

Nå bruker jeg Tampax .. ikke ob .. mulig det har noe å si - men min lege har ikke sagt noe hvertfall - så det er tydligvis forskjellige rutiner.

Anbefaler at du sjekker med legen din jeg.

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Takk for svar. Har snakket m legen min, og fått beskjed om at det kan brukes hvis man er forsiktig. Ville høre om noen hadde erfaring, ettersom jeg ikke vet hvordan man bruker ob "forsiktig" Tror jeg kjøper en pakke av de minste i fall jeg tør prøve :)

Skrevet

Har hormonspiral og har bruker ob. Nå har jeg nett fått satt inn ny, så jeg håper mensen forsvinner helt igjen. Har hatt blødninger de siste halve året. :tristbla:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...