Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din erfaring med dette :)?  Gikk det lang tid?  Fikk du rier? Fortell gjerne til en som fikk satt inn i dag tidlig 😊

Anonymkode: 0ac7c...68b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk satt inn ballong klokken 18 ca... den falt ut rundt 20. Rier begynte ca 21.30. Aktiv fødsel fra kl 23 og ongen født kl 01. Så ca 7 timer fra innsett til ongen var ute. Men tror ikke det er helt normalt😅

Anonymkode: 388c3...e9d

• Liker 1
Skrevet

Ble satt igang pga begynnende svangerskapsforgiftning. Fikk rier noen timer senere. Men så gå det seg. Ballongen datt ut av seg selv et døgn senere (?) Fortsatt ingen tegn til fødsel. Lå så på føden til lørdag før det skjedde noe mer. For de hadde ikke tid til at jeg skulle føde hverken torsdag eller fredag, Fordi det var så fullt på føden, og det passet liksom aldri å gi meg modningspiller slik at jeg kunne få ut ungen.. x)  Når jeg først var i fødsel gikk det sabla fort, fordi ungen måtte ut fort. Så fikk rie-stimulerende så det suste. Tror ballong bare setter igang fødsel i 1/10 tilfeller, men det kan hjelpe til med modningsprosessen. 

Skrevet (endret)

Ble satt i gang med ballong. Fikk ganske vondt i magen de første timene etterpå, men ikke rier. Smertene gav seg utover kvelden. Skulle ligge med det til morgen etter om det ikke falt ut av seg selv, noe det gjorde i løpet av natta. Fikk 3 cm åpning da, men det kom aldri videre til aktiv fødsel. 

Ballongen hos meg ble satt inn på en søndag, etter ca 48 timer tok de vannet og gav meg drypp. Lå deretter i fødsel i 17 t, så hele prosessen tok nesten 3 døgn fra jeg ble satt i gang.

Vær klar over at det at hvis ikke ballong fungerer så hender det at de forsøker andre ting, som feks tabletter som skal tas med jevne mellomrom. De kan også ta vannet, og gi drypp om ingenting annet fungerer. Det var det de måtte gjøre på meg, etter jeg hadde vært gjennom ballong, gele, og tabletter i 2 døgn på sykehuset..

Endret av tussi84
Skrevet

Ballong kl 11, dro hjem, fikk rier rundt kl 14, som gav seg etter halvannen time. Ballongen falt ut på ettermiddagen, fikk beskjed om å komme inn neste morgen. Ble undersøkt, 3 cm, ventet noen timer på fødestue. Der tok de vannet kl 14, og gav drypp kl 16, fordi lite skjedde. Ungen var ute kl 21 samme kveld. 

Anonymkode: 943b5...6e9

• Liker 1
Skrevet

Ble satt i gang på grunn av høyt blodtrykk. Fikk ballong kl 12.00, 22.30 dro jeg den ut selv, kunne sikkert dratt den ut tidligere. Dagen etter kl 09.00 fikk jeg en modningspille. Jordmor syntes en pille holdt, ble flyttet over på føden ca 15.00. Ble tøyd ett par ganger og fikk akupunktur. 21.02 ble jentungen født etter 2 timer aktiv fødsel, 7 minutter med pressing ❤️ helt perfekt fødsel, synes ikke igangsetting var ille som enkelte skal ha det til 😊 føder dog fort, første fødsel var på 1 time, så hvis ting tar lang tid, man må ha mange piller og drypp så er nok det en større påkjenning. 

Anonymkode: 4a315...587

Skrevet

Fikk ballong kl 10 om morgenen, ble lagt inn på observasjon, kl 10 dagen etter ble den tatt ut. Hadde null effekt. Begynte så med modningspiller, tok 3 av de med 2-3t mellomrom, så gikk vannet og riene startet. Baby ble født dagen etter. Så det tok akkurat 2 døgn fra ballonginnsetning til baby var ute. 

Anonymkode: 6ecb2...2cf

Skrevet

Fikk ballong kl 11 på morningen. Den falt ut 04 på natten. Kl 08 reiste vi inn og da hadde jeg 4 cm. 

Fra 4 cm til ungen var ute tok det 22 timer. 

Anonymkode: 93050...1f5

Skrevet

Tja, tok vel godt over 60 timer fra ballongen ble satt inn til ungen var ute. Ingenting kom av seg selv, ungen ville ikke ut, selv om det var 12 dager på overtid. 

Anonymkode: f72b4...51c

Skrevet

Fikk satt ballong inn kl. 20:00. Vannet gikk etter 4,5 time kl. 00:30. Riene startet 03:00 og lillejenta ble født 05:24 etter 2 pressrier. Kort men hard fødsel med stormrier og nesten ingen pauser. 

Anonymkode: e9148...6b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...