AnonymBruker Skrevet 29. november 2020 #21 Skrevet 29. november 2020 Fjerna galleblæra i desember 2018. Da hadde jeg slitt med smerter i 6 år. Operasjonen gikk fint. De fant ut at jeg hadde kronisk galleblærebetennelse. Var sykemeldt i 2 uker etter operasjonen. Hadde sterke smerter og fikk ikke sove de to første døgnene etter operasjonen fordi jeg ikke klarte å legge meg ned på grunn av smerter og fikk ikke sove sittende. Jeg kan spise akkurat hva jeg vil. Har ikke reagert på noe spesielt. Fikk sterke smerter i samme område som galleblæra lå noen mnd etter operasjonen og hadde høye leververdier, men de fant ikke noe spesielt Anonymkode: 633dc...3e1
AnonymBruker Skrevet 2. mars #22 Skrevet 2. mars En noe eldre tråd dette, men intressant å sjå hvilke erfaringer andre har gjordt sett etter galleblæren ble fjærnet. Foretok galleblære opprasjon i slutten av februar 2025 etter akutt gallesteinutbrudd i desember, og ble innlagd på sykehus med store smerter. Etter eit par dager med antibiotika intravinøst ble galleblærebetennelse. redusert, og det vart foretatt innsetting av "stend" ved hjelp Endoskopi i gallegangen, og snart skal erstattes med ny. Hadde nokså mye smerter når eg våknet opp, fra narkosen, men spiste og drakk noen glass saft. Etter omlag 2 t gikk eg utav oprasjonsengen og skiftet til egne klær, og slappet av på avdelingen til eg tok bussen hjem med tildels store smerter. Fekk medsendt noen tabletter som skulle tas over 3 dager. Har imidlertid opplevd å ha nokså store smerter som forplantet seg til høgre skulder, og verst med natta. Intensjonen er at ein etter galleblæra oprasjon helst bør kome seg på beina snarest muleg, og begynne spise, og vera i litt aktivitet. Trur smertene kan, og hvor raskt ein kommer seg tilatt etter galleblæreoprasjon er individult Anonymkode: 24302...2f0
AnonymBruker Skrevet mandag kl 23:58 #23 Skrevet mandag kl 23:58 Kommer noen år etter her jeg, men fjernet galleblæren min for 4 dager siden. Fikk påvist gallestein i Juni i år, så gikk ikke lenge med det før jeg fikk operert. Jeg ble prioritert ganske høyt da jeg slet med anfall HVER eneste DAG fra da jeg først fikk anfallet. Er ganske ung 24 år gammel og livet mitt ble snudd helt opp ned. Alt jeg spiste fikk jeg anfall av, og jeg fulgte allerede en lav fett diett pga vektnedgang. Man kunne nesten si at jeg bodde hos legevakten, for det var der jeg var hver eneste dag. Jeg fikk utslett av medisinene jeg fikk til slutt også, så de fikk ordnet en operasjon ganske så raskt da jeg måtte slutte med medisinene jeg fikk og hadde så store plager som jeg hadde. Nå 4 dager etter så er livet mitt som en drøm! Selvfølgelig jeg har smålig vondt i mageområdet, springer til do med løs avføring osv. Men lever godt nå, smertene unner jeg ingen og anbefaler alle å operere bort galleblæren hvis man får gallestein. Nå er jeg så nylig etter operasjonen så vet ikke hva som er «trygt» å spise for magen enda, løper til do uansett enn så lenge. Prøver å være forsiktig med fett, sukker og slike ting. Regner med at det blir bedre etter hvert. Har allerede IBS fra før av så er vant med å løpe litt til doen, så dette er ikke den verste plagen jeg kunne fått. Bare kjenner at jeg gleder meg til å kunne ligge på siden igjen, haaater å ligge på ryggen for å sove:( Anonymkode: 0edcb...24f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå