Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 Populært innlegg #1 Skrevet 26. november 2020 De siste årene har moren min vært svært syk, lukket inni seg og bare ikke brydd seg om verden utenfor. I samarbeid med helsevesnet og de nærmeste får hun bo hjemme, hun klarer seg mye selv, men samtidig er hun helt borte emosjonellt. Jeg var hos henne for noen dager siden, hun gikk i boden og hentet noe, en sjokoladekalender. Hun ga den til meg og smilte. Jeg gråt resten av den dagen, det er det første tegnet til varme og tilstedeværelse jeg har sett hos henne på over 15 år. Jeg er godt voksen selv, men denne lille billige kalenderen er noe av det fineste jeg noen gang har fått, jeg ville bare dele det med noen. Anonymkode: 6b7b4...f7b 64
Pås Skrevet 26. november 2020 #2 Skrevet 26. november 2020 Så koselig! Skjønner godt at du ville dele historien med noen. ❤️ til deg og din mor 5
Husfruen89 Skrevet 26. november 2020 #3 Skrevet 26. november 2020 Så rørende ❤ Kan se for meg at det varmet ❤❤❤ Takk for at du ville dele det med oss 🥰 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #5 Skrevet 26. november 2020 Tusen takk for at dere leste, det er så stort og betyr så mye for meg ❤ Anonymkode: 6b7b4...f7b 10
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #6 Skrevet 26. november 2020 Så koselig. Godt at hun har noen glimt av varme igjen. Anonymkode: 655d2...33d 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #7 Skrevet 26. november 2020 Så utrolig fint! Tenker på deg og dine i denne juletiden ❤️ Anonymkode: 330b9...8bd 3
Gjest Trynefaktor Skrevet 26. november 2020 #8 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): De siste årene har moren min vært svært syk, lukket inni seg og bare ikke brydd seg om verden utenfor. I samarbeid med helsevesnet og de nærmeste får hun bo hjemme, hun klarer seg mye selv, men samtidig er hun helt borte emosjonellt. Jeg var hos henne for noen dager siden, hun gikk i boden og hentet noe, en sjokoladekalender. Hun ga den til meg og smilte. Jeg gråt resten av den dagen, det er det første tegnet til varme og tilstedeværelse jeg har sett hos henne på over 15 år. Jeg er godt voksen selv, men denne lille billige kalenderen er noe av det fineste jeg noen gang har fått, jeg ville bare dele det med noen. Anonymkode: 6b7b4...f7b Så nydelig 😭❤️
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #10 Skrevet 26. november 2020 Mulig jeg beveger meg over grensa her, aner jo ikke hva moren din lider av, men jeg tenker at det også hadde vært greit om du ikke følte så stor glede og takknemlighet for den sjokoladekalenderen. Å ikke oppleve varme og tilstedeværelse fra sin mor på 15 år er jo sterkt belastende og antakelig traumatiserende for mange (også voksne barn), og en liten, enkeltstående gest kan ikke bøte på den skaden. Når man har foreldre som er psykisk syke eller ufungerende er det fort gjort å sette lista veldig lavt og man tar til tårene for små smuler. Det er fint å være glad for små framskritt, men også viktig å huske på at man i utgangspunktet fortjener like mye oppmerksomhet og omsorg som andre mennesker, selv om forelderen av ulike grunner ikke har kapasitet til å gi. Håper du har andre i livet ditt som gir deg det du trenger emosjonelt. Anonymkode: 368d9...dc2 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #15 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mulig jeg beveger meg over grensa her, aner jo ikke hva moren din lider av, men jeg tenker at det også hadde vært greit om du ikke følte så stor glede og takknemlighet for den sjokoladekalenderen. Å ikke oppleve varme og tilstedeværelse fra sin mor på 15 år er jo sterkt belastende og antakelig traumatiserende for mange (også voksne barn), og en liten, enkeltstående gest kan ikke bøte på den skaden. Når man har foreldre som er psykisk syke eller ufungerende er det fort gjort å sette lista veldig lavt og man tar til tårene for små smuler. Det er fint å være glad for små framskritt, men også viktig å huske på at man i utgangspunktet fortjener like mye oppmerksomhet og omsorg som andre mennesker, selv om forelderen av ulike grunner ikke har kapasitet til å gi. Håper du har andre i livet ditt som gir deg det du trenger emosjonelt. Anonymkode: 368d9...dc2 Jeg vet, du har rett, jeg går i terapi pga oppveksten min og alt det har medført. Det er smuler, det er ikke i nærheten av all den støtten og alt jeg burde fått, men jeg har også innsett at dette er det meste hun er i stand til, det meste hun antageligvis noen gang vil kunne gi. Og det er lenge siden jeg håpet eller trodde noe sånt ville komme, det ble bare så overveldende stort for meg, det varmet sånn, fordi hun faktisk gjorde et forsøk og prøvde. Takk for omtanken din❤ Anonymkode: 6b7b4...f7b 5
Teyla Skrevet 26. november 2020 #17 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Tusen takk for at dere leste, det er så stort og betyr så mye for meg ❤ Anonymkode: 6b7b4...f7b Tusen takk for at du deler! Og minner oss på at selv de små tingene kan bety så ufattelig mye mer!! ♥️ 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #18 Skrevet 26. november 2020 Som pårørende til en med alzheimers ble jeg rørt av historien din. 🥰 Slike små øyeblikk betyr så utrolig mye. Anonymkode: 268a8...a90 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #20 Skrevet 26. november 2020 ❤️❤️❤️ Så fint du delte med oss Anonymkode: 026b7...2d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå