Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

For kvinner er det desidert lettest å bli rik uten å legge så mye innsats i det. Bare ta vare på utseende, smink deg fin, trene, silikonpupper. Og fin deg en rik mann med skrantende helse å gifte seg med. 

Anonymkode: f6b42...339

Bedre fattig enn falsk. Dessuten får man jo ikke pengene når fyren dør, mesteparten går til livsarvinger.

Anonymkode: 8842a...04a

Skrevet

Kvinneguiden må være noe av det dummeste stedet å spørre om dette på

Anonymkode: 80b8d...820

• Liker 1
Skrevet

Jeg er langt fra rik, men har mer enn hva jeg noen gang hadde drømt om. Jeg tjener 700k og samboeren min rett under en mill. 

Jeg har fagbrev og jobber i industrien, mens samboeren min også har fagbrev men jobber innen havbruk. Så vil påstå at vi har kommet godt utav det med enkel utdanning og 0 studielån 😊 

Anonymkode: 0531c...da3

• Liker 1
Skrevet

"Bill Gates and Mark Zuckerberg are college-dropouts" er jo ett begrep som enkelte driver å kaster rundt seg, samtidig som de påstår at alle og enhver liksom kan bli "verdensmestere" i alt mulig - Bare de arbeider hardt nok og lenge nok for dette. 

Men folk som Bill Gates og Mark Zuckerberg studerte vel ved Harvard University. Ingen folkehøyskole på landsbygda, eller noe sånt altså..      

Anonymkode: 7bef5...0c5

Skrevet
Trine bb skrev (På 30.11.2020 den 8.13):

Law of attraction 

Bare vås.

Skrevet
Chomsky89 skrev (På 26.11.2020 den 18.56):

Norge er kanskje det "letteste" landet å bli rik uten å være født rik. selv om det på ingen måte er lett å komme dit

vet ikke hvor din grense for rik går, men Skandinavia har flere milliardærer(dollar) per capita en noen annen region.

Bare fordi man har muligheter her så betyr ikke det at det er lett å bli rik når man må betale såpass mye skatt!

Anonymkode: e0930...f70

Skrevet
newman01 skrev (På 29.11.2020 den 14.19):

Enkleste er å vinne i lotto. Etter det må vel være å vinne to ganger i pantelotteriet. 

Har man en kone/mann kan man alltids håpe at livspartner dør slik at man kan kæsje ut livsforsikring. Ut over det vil det kreve mye egenkapital og/eller hard arbeidsinnsats over tid. 

Kjapt med lotto er det ivertfall ikke, jeg har spilt i 12 år , det meste jeg har vunnet var 600kr...

Anonymkode: cd2ae...1c3

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (På 27.11.2020 den 10.47):

Med 700k i årslønn må du betale 202'000 i skatt. Da sitter du igjen med 498k netto. Og av det skal du spare 300k? 

Så du skal leve på 16'500kr pr måned? Det er jo ikke spesielt mye større forbruk enn en på AAP/uføretrygd... 

Minatesatsen på AAP er 12 000 i mnd...så noen klarer å betale 6000 i mnd i husleie og å ha 6000 igjen å leve på. Jeg hadde fint klart å leve på 12000 i mnd om jeg fikk spare 300 000 i året. På 10 år blir det 3 mill. 

Å leve på 16 500 i måneden hadde jeg klart glatt. 

Anonymkode: 6fc9e...3f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.12.2020 den 20.51):

Jeg er langt fra rik, men har mer enn hva jeg noen gang hadde drømt om. Jeg tjener 700k og samboeren min rett under en mill. 

Jeg har fagbrev og jobber i industrien, mens samboeren min også har fagbrev men jobber innen havbruk. Så vil påstå at vi har kommet godt utav det med enkel utdanning og 0 studielån 😊 

Anonymkode: 0531c...da3

Høres bra ut. Må man ha store mattekunnsaper? For jeg er ikke glad i matte. Heller ikke kjemi. Liker mye bedre fysikk og biologi. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Minatesatsen på AAP er 12 000 i mnd...så noen klarer å betale 6000 i mnd i husleie og å ha 6000 igjen å leve på. Jeg hadde fint klart å leve på 12000 i mnd om jeg fikk spare 300 000 i året. På 10 år blir det 3 mill. 

Å leve på 16 500 i måneden hadde jeg klart glatt. 

Det er 12 000 før skatt, ikke det man får utbetalt. 

Anonymkode: e0930...f70

Skrevet

Du må kjøpe hus med to utleiedeler som tilsammen blir under 49% av boligens areale. Du blir kun rik av å invistere i eiendom. 

Anonymkode: 77b9b...bb2

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Bare fordi man har muligheter her så betyr ikke det at det er lett å bli rik når man må betale såpass mye skatt!

Jeg sa ikke at det var lett, Men Skatten er ikke dyr her, den er prosentvis høy, det er ikke det samme. 

Mange land hvor de prosentvis har lavere skatt, men skatten likevell blir dyrere, fordi skattpakken inneholder veldig lite av ting man må betale for uansett. 

Husk på at den skandinaviske reginoen har både flere personer på over 30millioner-dollar og flere dollar milliardærerer en noen annen region.   Det betyr ikke at det er lett å bli rik her nei, men nevneverdig vanskeligere en noe annet sted er det ikke.

jhgjghg9998989889.png

Endret av Chomsky89
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du må kjøpe hus med to utleiedeler som tilsammen blir under 49% av boligens areale. Du blir kun rik av å invistere i eiendom. 

Anonymkode: 77b9b...bb2

Haha, for noe tull. Det eneste en trenger er marked og etterspørsel uansett hva en driver med.

Anonymkode: 8b199...07f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...