Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som kommer fra en middelklassefamilie, men som har jobbet for å få en god jobb med 700 000+ i lønn? Kan dere dele noen råd med meg? Hvordan klarte dere å oppnå det, og hvilken utdanning og jobb har du? 😅❤️

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan definerer du en middelklassefamilie? Og det er ingen som blir rik av en årslønn på 700tusen.

• Liker 5
Skrevet

Vanskelig å bli rik uten å arve masse penger først.

Anonymkode: 4471e...a28

Skrevet

Foreldrene mine er uføre. Jeg jobbet hardt med studier og endte med mastergrad i realfag. Tjente en million i årslønn som nyutdannet. Tjener halvparten  av det nå, men mannen min jobbet fremdeles i den bransjen

Anonymkode: 82031...4ad

• Liker 2
Skrevet
Pappi skrev (1 minutt siden):

Hvordan definerer du en middelklassefamilie? Og det er ingen som blir rik av en årslønn på 700tusen.

Riktig at det ikke er å være rik, men når gjennomsnittet i Norge er 500 000 og det er umulig å faktisk bli rik, så er det bare 700 000 jeg håper på:(

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vanskelig å bli rik uten å arve masse penger først.

Anonymkode: 4471e...a28

Har arvet 800 000, men ikke at det hjelper så mye

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Foreldrene mine er uføre. Jeg jobbet hardt med studier og endte med mastergrad i realfag. Tjente en million i årslønn som nyutdannet. Tjener halvparten  av det nå, men mannen min jobbet fremdeles i den bransjen

Det er fantastisk! Jeg tar ikke realfag da:/

• Liker 1
Skrevet
Just now, Karoline1907 said:

Det er fantastisk! Jeg tar ikke realfag da:/

Jeg har sett mange av trådene dine her inne. Jeg er interessert å lære og jeg trivdes godt på videregående. Fikk stort sett 5'ere. Men studietiden var den gøyeste tiden i livet mitt. Det er mye gøyere enn videregående. Du finner helt sikkert noe du interesserer deg for. Det er en del press angående karakterer og sånn, men alt det gøye veier opp for det. Nå som jeg er i fulltidsjobb er det 30% av stresset i studietiden, så det er også fint.

• Liker 1
Skrevet

Hardt arbeid, prioriteringer, ta noen sjanser. ingeniør med bachleor, 900k i lønn, men ferdig utdannet for mange år siden. føler oss på ingne måte rike, men vi har alt vi ønsker oss og mere til.

Anonymkode: 67a1f...b78

• Liker 1
Skrevet

jeg tror ts kan få god inntekt hvis hun legger ned like mye energi i studier som på KG😁

Anonymkode: 80a11...eab

• Liker 18
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

jeg tror ts kan få god inntekt hvis hun legger ned like mye energi i studier som på KG😁

😂🙌🏼

Anonymkode: efa88...834

• Liker 2
Skrevet

- Bli lokomtivfører og ikke bruk penger 

- gift deg med en rik gammel mann hvis du er fin

Anonymkode: 98fbe...c55

• Liker 2
Skrevet
Pappi skrev (2 timer siden):

Ikke av årslønnen i seg selv men 700k i året gir godt grunnlag for å spare og investere. Etter 20 år kan det begynne å ligne på noe med mindre man kaster bort pengene.

Skrevet
4 hours ago, Pappi said:

Joda, med riktige prioriteringer så. 

Anonymkode: 83fda...82d

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

😂😂

Skrevet
Jolsen skrev (4 timer siden):

Ikke av årslønnen i seg selv men 700k i året gir godt grunnlag for å spare og investere. Etter 20 år kan det begynne å ligne på noe med mindre man kaster bort pengene.

Jepp. Hadde jeg tjent 700 000 i året hadde jeg lett klart å spart 300000.

Anonymkode: 616db...764

Skrevet (endret)
Karoline1907 skrev (6 timer siden):

men når gjennomsnittet i Norge er 500 000 og det er umulig å faktisk bli rik

Norge er kanskje det "letteste" landet å bli rik uten å være født rik. selv om det på ingen måte er lett å komme dit

vet ikke hvor din grense for rik går, men Skandinavia har flere milliardærer(dollar) per capita en noen annen region.

Endret av Chomsky89
  • Liker 1
Skrevet

KJøp aksjer i Tesla for et år siden.

Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Jepp. Hadde jeg tjent 700 000 i året hadde jeg lett klart å spart 300000.

Anonymkode: 616db...764

Med 700k i årslønn må du betale 202'000 i skatt. Da sitter du igjen med 498k netto. Og av det skal du spare 300k? 

Så du skal leve på 16'500kr pr måned? Det er jo ikke spesielt mye større forbruk enn en på AAP/uføretrygd... 

• Liker 6
Skrevet

Hvordan tjene minst 1 million i året uten å ta utdannelse?

Anonymkode: 774ef...099

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...