Gå til innhold

Han foreslo navnet han hadde funnet med eksen til vårt barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid med en jente, i diskusjon rundt navnevalg presterer han å komme med forslag om å bruke navnet han fant med eksen, de fikk gutt så navnet ble ikke brukt. 
Hva er deres tanker rundt dette? 
Jeg opplever dette som veldig ubehagelig. 

Anonymkode: 41d11...77d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud nå overtenker du.

Jeg har også sagt et jentenavn til eksen, og det jentenavnet skal jeg bruke uansett. Navnet endrer seg ikke selv om faren er en annen. 

Anonymkode: faf72...b5e

• Liker 35
Skrevet

Enig med deg, TS. Dette ble litt rart. Det regner jeg med eksen hans ville syntes også, dersom dere gikk for dette navnet.

Her gjør jeg selvfølgelig et unntak dersom forslaget var navnet på hans mor el.l.

Anonymkode: 8246e...f5f

• Liker 10
Skrevet

Synes du navnet er fint da? Har dere mange andre navn på lista?

Vet du, jeg hadde nok blitt mer plaget av det dersom jeg var eksen hans. At han fant en ny dame og fikk en jente som de kalte for navnet som vi hadde snakket om, og som jeg kanskje ikke får sjansen til å bruke.

• Liker 18
Skrevet

Hvorfor i all verden er det et problem? Jeg har hatt navnene til et potensielt barn klart siden jeg var tenåring, jeg slutter jo ikke å like de navnene selv om jeg skulle få en ny mann...

• Liker 15
Skrevet

Eksen min valgte «vårt» navn. Jeg går ut fra at hun ikke vet om det, at han ikke har vært teit nok til å si det;) det er selvsagt underlig, men man slutter ikke å like ett navn fordi en endrer partner. Og det kan godt være det er hva han ser for seg jenten hans skal hete uavhengig av hvem mor er. Om du ikke liker det kan du legge ned veto, begge har jo noe å si:)

Anonymkode: f0a2b...2bc

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker vel at han foreslår det fordi det er et navn han liker, men om du synes det er ubehagelig, kan dere gå for noe annet. Ikke sikkert han har tenkt så langt som at det blir rart for deg. Hva sier han til at du ikke ønsker det navnet, da?

Er jo en mulighet for at eksen fortsatt ønsker å bruke dette navnet om hun får ei jente siden, også. Selv om man aldri kan eie et navn, er det jo en ekstra ting å tenke på når man velger.

Skrevet
Pantoten skrev (2 minutter siden):

Synes du navnet er fint da? Har dere mange andre navn på lista?

Vet du, jeg hadde nok blitt mer plaget av det dersom jeg var eksen hans. At han fant en ny dame og fikk en jente som de kalte for navnet som vi hadde snakket om, og som jeg kanskje ikke får sjansen til å bruke.

Nei, jeg liker ikke noen av navnene (dobbeltnavn). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg liker ikke noen av navnene (dobbeltnavn). 

Da er jo det i seg selv grunn til å si nei :)

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Herregud nå overtenker du.

Jeg har også sagt et jentenavn til eksen, og det jentenavnet skal jeg bruke uansett. Navnet endrer seg ikke selv om faren er en annen. 

Anonymkode: faf72...b5e

Jeg tenker det er generelt forskjell på oss damer der kontra menn, vi legger nok ofte mer i å finne navn til fremtidige barn lenge før barna er født eller i det heletatt laget en hva menn gjør. Hadde det vert et navn han hadde tatt med seg for han oppriktig synest det var pent generelt og det bare var et forslag så hadde jeg kanskje ikke reagert. Men her er det snakk om dobbeltnavn som han og eksen har funnet og tenkt ut sammen. Da blir det for meg en intim ting mellom dem. 

• Liker 5
Skrevet

Navneønsket handler ikke om eksen hans, men om barnet hans.

Alle vi som har særkullsbarn tar jo også navnevalgene med oss inn i nye forhold, bokstavelig talt. Min datter fra tidligere ekteskap heter Ida, det er det fineste navnet jeg vet, at jeg har ny kjæreste har ingen påvirkning på det. Om jeg hadde vært barnløs og min nåværende kjæreste hadde blitt far til mitt barn, hadde jeg sikkert ønsket Ida da også. 

Anonymkode: dae0e...932

• Liker 6
Skrevet

Datteren til min eks heter det samme som han sa at han ønsket vår skulle hete hvis det ble ei jente. Har aldri tenkt over at det er "feil". 

Nå er ikke det et navn jeg liker kjempegodt, uten at det er noe galt med navnet! Så det var sikkert like greit 😊

• Liker 1
Skrevet

Du hadde neppe reagert om du ikke visste om tilleggsinfoen, så legg det bak deg og vurdèr det på lik linje med andre navn. 

Anonymkode: effd9...d89

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg hadde blitt sint, men var veldig hormonell som gravid 😅 kan jo være at det bare er ett navn han liker, men jeg ville ikke valgt det uansett siden du føler det er ubehagelig

Anonymkode: 29971...c59

Skrevet

Om det var mitt navneforslag ville jeg helt naturlig tatt det med inn i et nytt forhold.

Om du føler det blir feil sier du bare nei-takk til navnet. 

Så synes man overreagerer om man gjør en sak ut av det. Med mindre navnet er oppkalling etter eksens bestemor. 

Anonymkode: d4171...888

• Liker 1
Skrevet

Her synes jeg du overtenker. Han har foreslått et navn han synes er fint - end of story. Jeg har også mine navn som jeg liker og ønsker å bruke på fremtidige barn. Jeg slutter jo ikke å like de navnene bare fordi jeg gjør det slutt med min nåværende samboer og finner en ny kjæreste. 

Hvis du ikke liker navnene så er det bare å si det, men å henge seg opp i at dette var et navn han og eksen vurderte å bruke er bare tull og ekstremt bortkastet energi fra din side. 

Anonymkode: 3177c...8b2

Skrevet

Kjempegøy hvis eksen også får ei jente og vil bruke det navnet....halvsøsken med samme navn 👍🤣🤣

Anonymkode: 51d93...b5e

Skrevet

Dette er vel ikkje eit egentlig problem. Enten godtek du namnet fordi du også likar det, eller så går du for eit anna namn. At han har tenkt på dette namnet før, er ikkje viktig. Det er vel heilt naturlig at han likar namnet enno, han har kanskje tenkt mykje på det tidlegare. Og eit fint namn er vel fint uansett om det er endring i parforhold.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjempegøy hvis eksen også får ei jente og vil bruke det navnet....halvsøsken med samme navn 👍🤣🤣

Anonymkode: 51d93...b5e

Om eksen hans får flere barn, så blir jo ikke de halvsøsken med denne mannens barn med TS

Anonymkode: 8246e...f5f

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...