AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #1 Skrevet 26. november 2020 Greia er at unga er invitert til bestemor for å bake pepperkaker sammen med kusinene sine. Disse kusinene hører til andre skoler enn mine barn. Og disse barna går på VGs og ungdomsskole. I tillegg så er de hos faren sin annenhver helg som bor i Oslo. Jeg tenker det er greit at unga besøket bestemor uten kusinene sine nå mtp Corona og smittefare. På fritiden nå så får våres barn kun lov til å møte de fra samme klasse. Jeg synes ikke noe om å blande grupper nå. Men nå er både bestemor og moren til kusinene så oppgitte over meg. Hva synes dere? Er jeg sær? Og som nevnt, dette er pga corona. Anonymkode: 474af...9c9 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #2 Skrevet 26. november 2020 INGEN av dere burde besøke bestemor nå! Anonymkode: a7ea6...985 14
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #3 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): INGEN av dere burde besøke bestemor nå! Anonymkode: a7ea6...985 Det regner jeg med bestemor er fult kapabel til å bestemme selv. Anonymkode: ba4e8...e25 17
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #4 Skrevet 26. november 2020 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): INGEN av dere burde besøke bestemor nå! Anonymkode: a7ea6...985 Hun er frisk og under 60:) Anonymkode: 474af...9c9 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #5 Skrevet 26. november 2020 Du er i din fulle rett til å ikke sende ungene dine til bestemor, men du har ingen rett til å hindre bestemor i å få besøk av sine andre barnebarn. Så da får kusinene kose seg med bestemor mens dine barn blir hjemme. Og strengt tatt har du ikke kontroll på hvem bestemor er sammen med om dagen heller, så sikkert lurt å ikke sende ungene dit i det hele tatt. Anonymkode: f60e9...eaf 7
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #6 Skrevet 26. november 2020 Hvis du er så redd for smitte så bør du jo være langt mer bekymret for bestemor enn for dine egne barn. Hold barna hjemme om du ikke synes det er innafor, noe mer får du ikke gjort. Anonymkode: 6dad1...6d2 9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2020 #7 Skrevet 26. november 2020 Bestemor bestemmer selv om hun vil ha besøk. Du får holde ungene dine hjemme da. Bestemor og de andre barnebarna får kose seg med bakingen Anonymkode: d6b6b...0b6 7
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #8 Skrevet 27. november 2020 Syns det er spesielt at du er redd for dine unge, friske barn som i veldig liten grad blir smittet i det hele tatt og enda mindre blir alvorlig syk, mens bestemoren som er godt voksen - selv om hun er under 60 - er det samma det med. I tillegg omgås hun nok helt sikkert andre enn barnebarna i hverdagen, så en smittekilde er hun nok like mye som søskenbarna. Anonymkode: ec40b...b95 6
Tussi! Skrevet 27. november 2020 #9 Skrevet 27. november 2020 Støtter deg fullt ut. Og det handler ikke nødvendigvis om å være redd for smitte av dine barn,kusiner, bestemor, men Norge AS. Som du sier så vil det kunne føre til ennå større smittespredning da de tilhører ulike omgangskretser og medføre at dagens tiltak må forlenges/strammes inn ytterligere.. 4
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #10 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Syns det er spesielt at du er redd for dine unge, friske barn som i veldig liten grad blir smittet i det hele tatt og enda mindre blir alvorlig syk, mens bestemoren som er godt voksen - selv om hun er under 60 - er det samma det med. I tillegg omgås hun nok helt sikkert andre enn barnebarna i hverdagen, så en smittekilde er hun nok like mye som søskenbarna. Anonymkode: ec40b...b95 Hun jobber ikke og omgås ikke andre enn oss familiene. Men uansett så har ikke jeg noe med hvem hun velger å invitere til sitt hus, det blåser jeg egentlig i-det er hennes valg om hun ønsker å utsette seg for potensiell smitte. Jeg tenkte bare at det er dumt å la barn som går i ulike klasser ved ulike skoler å treffes nå siden barna møter jo mange folk hver dag ifm skolen og sine fritidsaktiviteter. Og ikke gi meg pekefingeren om jeg ikke er bekymret for bestemor, hennes liv- det er ikke forbudt å besøk og ha sine nærkontakter. Jeg tenker bare det blir vanskelig å holde rett avstand osv imens man baker pepperkaker. Ts Anonymkode: 474af...9c9 3
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #11 Skrevet 27. november 2020 Tenk deg godt om, og så gjør du en avgjørelse basert på hva du synes er riktig, og ikke basert på om andre synes at valgene dine er sære. Uansett hvilke valg du gjør i livet, så er det noen som vil være uenig. Anonymkode: e446e...601 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #12 Skrevet 27. november 2020 Støtter deg fullt ut, her har vi avlyst det årlig søskenbarnpepperkaketreffet da de representerer flere ulike skoler og barnehager. Anonymkode: 9a85e...5d7 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #13 Skrevet 27. november 2020 Men uansett om dine barn ikke blir med kan bestemor potensielt sett bli smittet av disse kusinene eller andre, og dermed smitte dine barn neste gang de møtes? Det er greit å være bekymret og forsiktig, for all del, men dette synes jeg er noe hysterisk... Jeg er selv svært forsiktig, er kun på jobb, hjemme og møter svært få mennesker. Men å nekte f.eks mine egne søskenbarn å komme til besteforeldrene våre fordi jeg er redd blir litt for dumt... Anonymkode: 2cd6f...331 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #14 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men uansett om dine barn ikke blir med kan bestemor potensielt sett bli smittet av disse kusinene eller andre, og dermed smitte dine barn neste gang de møtes? Det er greit å være bekymret og forsiktig, for all del, men dette synes jeg er noe hysterisk... Jeg er selv svært forsiktig, er kun på jobb, hjemme og møter svært få mennesker. Men å nekte f.eks mine egne søskenbarn å komme til besteforeldrene våre fordi jeg er redd blir litt for dumt... Anonymkode: 2cd6f...331 Men TS har jo ikke tenkt å nekte de øvrige søskenbarna å besøke bestemor, hun vil imidlertid holde sitt eget barn hjemme, hvilket er helt i tråd med retningslinjene. Som jeg leser det, skal man helst ikke samles mer enn fem personer på én gang foruten ved private arrangementer som bursdag o.l. hvor man kan være maksimalt ti personer. Unntaket er ved større husstander, hvor man kan invitere én annen husstand bestående av flere personer, slik at man totalt sett blir over fem personer. Her inviteres imidlertid to forskjellige husstander til en tredje husstand, og da er det ikke anbefalt/tillatt og samles hvis det totale antallet overskrider fem personer (hvilket TS ikke sier noe om). Poenget er - antall forskjellige husstander begrenser også hvem man kan og bør se, ikke bare det totale antallet personer. Anonymkode: cb7cf...e73
AnonymBruker Skrevet 27. november 2020 #15 Skrevet 27. november 2020 AnonymBruker skrev (På 26.11.2020 den 11.38): Greia er at unga er invitert til bestemor for å bake pepperkaker sammen med kusinene sine. Disse kusinene hører til andre skoler enn mine barn. Og disse barna går på VGs og ungdomsskole. I tillegg så er de hos faren sin annenhver helg som bor i Oslo. Jeg tenker det er greit at unga besøket bestemor uten kusinene sine nå mtp Corona og smittefare. På fritiden nå så får våres barn kun lov til å møte de fra samme klasse. Jeg synes ikke noe om å blande grupper nå. Men nå er både bestemor og moren til kusinene så oppgitte over meg. Hva synes dere? Er jeg sær? Og som nevnt, dette er pga corona. Anonymkode: 474af...9c9 Ja du er veldig sær. Anonymkode: fdee1...7b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå