Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini har en forferdelig sugetrang ved magesmerter og/eller innsovning.

Har tatt avent air smokk en kort periode, prøvd mam og avent smoothie. Spytter dem ut og brekker seg. 

Alle smokken er 0-6 mnd, tror dere det vil være gunstig å prøve 0-2 mnd da de sikkert er mindre? 

Prøvd å gi sammen med morsmelk og sukkervann, men er sannelig ikke lettlurt. 

Til vanlig ville jeg nok ikke stresset med smokk men pga utfordringene i hverdagen med sugetrangen så har jeg så lyst til å finne noe som mini godtar. Får selvfølgelig så mye pupp som er ønsket, men når mini har fått nok og vrir seg unna puppen men fortsatt vil ha noe å sutte på så blir man desperat.. Slutter heller på hånden sin enn smokken, men blir fort sint på den også. 

Anonymkode: 02e01...156

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi måtte bruke de minste smukkene. 

Anonymkode: 9bb7b...bac

Skrevet

Hvorfor må barnet absolutt ha den smokken da?

Anonymkode: 370fd...65d

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor må barnet absolutt ha den smokken da?

Anonymkode: 370fd...65d

Om du gidder lese innlegget, forklarer ts det i siste avsnitt... 

Anonymkode: 9bb7b...bac

• Liker 15
Skrevet

Har dessverre ikke noe godt svar, men du er ikke alene. Baby her er 9 uker og har et stort sugebehov. Har prøvd alle mulige smokker helt fra hun var en dag, men hun hater alle. Kan til nød ta den som er helt rund med "hull" i midten en sjelden gang. Vi fortsetter å prøve hver dag, i håp om at hun aksepterer en av dem en vakker dag. 

Anonymkode: 424e3...813

Skrevet

Dette er nok ikke helt innafor i følge mammapolitiet, men jeg duppet smokken i sukkervann flere ganger. Tilslutt godtok hun den. Jeg hadde samme problem som deg og så fort hun tok smokken så fikk vi en helt ny hverdag. Neste gang kommer jeg ikke til å vente like lenge med å introdusere smokk. Dersom sugetaket er fint og melken kommer så kommer jeg til å gi smokk. De anbefaler jo på barsel å la barnet suge på en forelder sin lillefinger dersom sugebehovet er ekstremt. For det første så tenker jeg at det er uhygienisk (selv om man vasker seg godt og har korte negler så vil der jo ligge noe bakterier bak naglen), dessuten ser jeg ikkje hvorfor det skal være bedre og mer «godkjent» med en finger enn en smokk. En finger har heller ikke samme fasong som en brystvorte.

Anonymkode: 88438...936

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.11.2020 den 20.02):

Dette er nok ikke helt innafor i følge mammapolitiet, men jeg duppet smokken i sukkervann flere ganger. Tilslutt godtok hun den. Jeg hadde samme problem som deg og så fort hun tok smokken så fikk vi en helt ny hverdag. Neste gang kommer jeg ikke til å vente like lenge med å introdusere smokk. Dersom sugetaket er fint og melken kommer så kommer jeg til å gi smokk. De anbefaler jo på barsel å la barnet suge på en forelder sin lillefinger dersom sugebehovet er ekstremt. For det første så tenker jeg at det er uhygienisk (selv om man vasker seg godt og har korte negler så vil der jo ligge noe bakterier bak naglen), dessuten ser jeg ikkje hvorfor det skal være bedre og mer «godkjent» med en finger enn en smokk. En finger har heller ikke samme fasong som en brystvorte.

Anonymkode: 88438...936

Takk for svar! Jeg sitter med samme opplevelse og tankegang som deg. Har prøvd sukkervann, men mini har fått litt av dette før pga smerteproblematikk og virker som mini ikke bryr seg stort om det lengre... 

Skrevet

Min ville ikke ha 0-6,men 0-2 måneder fra Avent fungerte fint. 

Skrevet

Anbefaler deg å teste smokkene fra NUK! Selges på barnas hus. Var eneste vår tok. Jeg syns den er litt mindre enn mam og avent, og var den eneste som vår ikke brakk seg av.

Skrevet

Vi fikk aldri til smokk på grunn av stramt tungebånd. Baby klarte rett og slett ikke å holde vakuum for at den skulle holde seg i munnen. Ungen ble bare kjempefrustrert fordi den forsvant hele tiden. Hun ble vant til å suge på fingrene i stedet... når vi først klippet tungebåndet ved 3 mnd var det for seint 😅 Hun er snart 5 og suger enda på peke- og langfingeren 

Anonymkode: 4f427...58f

• Liker 1
Skrevet

Ta på litt maltekstrakt.

Anonymkode: 0d7e6...7cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ta på litt maltekstrakt.

Anonymkode: 0d7e6...7cf

Dette skal jeg prøve! Tusen takk for tips

• Liker 1
Skrevet

Her ville hun heller ikke ha smokk til å begynne med til tross for et veldig sugebehov. Prøvde mange forskjellige smokker uten hell. Jeg fortsatte å prøve hver dag, og plutselig noen dager etter at hun hadde blitt 3 mnd ville hun ha den. Så bare fortsett å prøve! Er det en type smokk babyen liker litt bedre så tror jeg at det lønner seg å holde seg til bare den for å ikke skape forvirring.

Anonymkode: 2fbe2...f34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...