Gå til innhold

Uansvarlig å holde bryllup i disse koronatider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det opprinnelige tallet på gjester var tenkt å være rundt 60-70.

Hadde dere utsatt hele greia og i såfall hvor mange år?

Anonymkode: cb07c...961

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er uansvarlig, ja. Hvor lenge du bør utsette, kommer an på smittesituasjonen, så det er jo forferdelig vanskelig å spå. 

Men jeg ville ihvertfall ventet til vaksinen er på plass, og tilgjengelig for folk flest (og ikke bare noen få i risikosonen). 

Anonymkode: 33e96...66b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hadde utvilsomt utsatt. På ubestemt tid, siden det ikke er godt å si når vi kan leve som normalt igjen.

Det går jo an å gifte seg formelt uansett, og bare utsette festen.

Endret av Guppy88
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Ja jeg hadde nok utsatt det.  Eventuelt hatt ett lite bryllup med svært få gjester, avstand og alt som må til. Alt ettersom hva som var viktig for meg (selve vielsen eller festen). Har også selv vært invitert i bryllup dette året, det ble utsatt, til tross for at det var planlagt i Juli, mens smittepresset var relativt lavt.

Endret av DrueSmoothie
Skrevet

Ja, det hadde jeg utsatt. Vi planlegger et lite bryllup med ca 20 gjester neste sommer, men er forberedt på å være kun oss to + forlovere hvis det blir mye smitte igjen. For oss er det viktigste å bli gift, ikke å ha stort bryllup. Skulle jeg ha hatt stort bryllup ville jeg nok ha sett tidligst på 2022-2023.

Jeg vil ikke risikere at folk jeg kjenner blir smittet og syke, det er viktigst for meg. 

Anonymkode: 6c66a...0db

• Liker 2
Skrevet

Det kommer jo helt ann på når det er planlagt gjennomført. Er det om en mnd så ville jeg avlyst, er det neste sommer ville jeg sett ann. 

Vi planlegger bryllup i slutten av neste sommer med 50-60 stykker og satser foreløbig på å kunne gjennomføre det med eventuelle restriksjoner. Dette er en foreløbig vurdering fra vår side med tanke på de opplysningene som nå foreligger om virkningene av vaksinene og at disse vil begynne å bli tilgjengelige på nyåret. Men hvis situasjonen utvikler seg på en måte som gjør at vi ser at det ikke er aktuelt så vil vi avlyse, evt. gjennomføre med kun de nærmeste tilstede. 

Anonymkode: 59e29...916

Skrevet

Så lenge man passer på at alle kan ha to meters avstand mellom seg i alle rom alltid, også at man er nøye på dette på veien inn i seremonirommet, så burde det være holdbart. Forutsatt at ingen som deltar er i noen av risikogruppene, og at absolutt alle bruker munnbind så langt det går. Jeg hadde heller ikke klart å ha mer enn 10-15 personer maks, kommer litt an på hvilke restriksjoner gjeldende kommune har. Ingenting over det i alle fall, og aller helst en del antall gjester under det tallet.

60 personer er på ingen måte forsvarlig.

Jeg hadde ikke utsatt bryllupet. Jeg hadde kjørt en liten og intim seremoni med god samvittighet, også heller tatt en solid bryllupsfest når korona er over. Det siste der kan jeg nesten garantere at mange kommer til å ha uansett.

Anonymkode: 982d8...6e9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det kommer jo helt ann på når det er planlagt gjennomført. Er det om en mnd så ville jeg avlyst, er det neste sommer ville jeg sett ann. 

Vi planlegger bryllup i slutten av neste sommer med 50-60 stykker og satser foreløbig på å kunne gjennomføre det med eventuelle restriksjoner. Dette er en foreløbig vurdering fra vår side med tanke på de opplysningene som nå foreligger om virkningene av vaksinene og at disse vil begynne å bli tilgjengelige på nyåret. Men hvis situasjonen utvikler seg på en måte som gjør at vi ser at det ikke er aktuelt så vil vi avlyse, evt. gjennomføre med kun de nærmeste tilstede. 

Det er planlagt gjennomført på sensommeren neste år. Planen er å invitere alle de vi opprinnelig (før corona) hadde tenkt å invitere.

Men dersom det blir restriksjoner vil vi selvsagt forholde oss til det og kutte ned til kun nærmeste familie, for så å ta igjen med stor fest når pandemien er over.

Høres dette ut som en god plan?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er planlagt gjennomført på sensommeren neste år. Planen er å invitere alle de vi opprinnelig (før corona) hadde tenkt å invitere.

Men dersom det blir restriksjoner vil vi selvsagt forholde oss til det og kutte ned til kun nærmeste familie, for så å ta igjen med stor fest når pandemien er over.

Det er vel så godt det går an å gjøre det. Personlig syns jeg stor fest når pandemien er over blir litt rart, men hvert til sitt :) tenker det kan bli køer på fine lokaler i årevis om alle skal feire større fest om et par år.

Anonymkode: 6c66a...0db

• Liker 1
Skrevet

Vi planlegger bryllup med 20 stykker nå i desember. Følger smittevernsregler og god avstand, samt at vi har middagen på en restaurant, men dropper fest. 

Anonymkode: 89c07...5b8

Skrevet

Det var lov til å feire med 50 stykk for få uker siden så man vet ikke, synker det veldig blir det nok sluppet opp igjen på nyåret.

Anonymkode: 6ac04...410

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ja det synes jeg. 

Jeg vil bare understreke at jeg synes det er veldig viktig at alle tar smittevernsreglene serriøst og at man følger de reglene som gjelder til enhver tid. Samtidig kan man heller ikke sette livet sitt på vent i mange år fremover. På ett eller annet tidspunkt så må man begynne å planlegge for at den normale hverdagen kommer tilbake igjen også får man heller avlyse og endre planer om det viser seg at det ikke går. Jeg synes i hvert fall det er veldig fint å ha noe og se frem til når dette er over. Og basert på de opplysningene som foreligger nå om vaksiner og lignende, samt det vi har erfart om smitteutviklingen i sommeren som var så synes jeg ikke det er urealistisk å håpe på å kunne gjennomføre et slikt bryllup på sensommeren (så lenge man også er mentalt forberedt på å måtte avlyse). Men jeg tror vi må innstille oss at det uansett ikke blir 100% restriksjonsfritt. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...