Gå til innhold

minexperian.no. Svindel?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat en Mail om at det var foretatt en kredittvurdering på meg. Har ikke kjøpt noe i det siste som tilsier det så ble litt skeptisk. Stod at jeg måtte logge meg inn på minexperian.no for å se hvem som har foretatt kredittsjekken.

Så da lurer jeg på om noen enten har kjøpt/bestilt noe i mitt navn, eller om noen prøver å svindle meg?

Anonymkode: 4d9bf...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare å logge inn på minexperian via URL og ikke via link og sjekke. Experian er ikke svindel, men som med alt annet kan man sikkert forsøkes å lures inn på noe lignende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abonnoment  på noe? Klarna f.eks sjekker med jevne mellomrom.

Experian er ikke svindel, men for å være sikker, ikke trykk på linken, skriv heller adressen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok:) Har bestilt noe med Klarna, tenkte ikke at det var grunnlag for kredittsjekk.

Tusen takk for svar.

Anonymkode: 4d9bf...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trygt trykke på linken, og tast inn fødselsnummer. Gjort det flere ganger. Da kommer du rett inn på det dokumentet du har fått. Eller oversikten som ligger der. Eller så kommer det i Digipost. Det er mange som foretar kredittsjekk ved kjøp på faktura. 

Anonymkode: fa444...969

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Har fått en del sånne på en mailadresse som ikke er hovedmail for å si det sånn.
Oppleves som svindeltjeneste som skal fiske opplysninger.

I mailteksten fremgår ingenting om at det er til meg og de ber naturligvis om at jeg logger inn med Bank-ID for å sjekke.
Glem det. Dette lukter svindel, eller i beste fall bare bånn i bøtta useriøst.

Fremstår som spam man bare kan slette.

Her er noen kommentarer om denne "sykdommen" (noen brukte det begrepet i kommentar).
https://no.trustpilot.com/review/experian.com

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...